Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

3x op rij, vlieg mee met go-pro oefenspringen met Gentleman!

 
Profiel   

Hallo lieve bokkers!

Na onze eerste 2 oefenspringen hebben we de smaak lekker te pakken.
[SPR-ITP] Voor het eerst oefenspringen met Gentleman
[SPR-ITP] Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Na een trainingsdipje thuis had ik wel even mijn twijfels of ik toch überhaupt mee zou gaan doen en of ik dan wel 2 rondjes zou gaan. Thuis hadden we ineens een issue met oxers waardoor mijn zelfvertrouwen even weg was. Maar met wat extra aandacht en mijn lieve stalgenoot toch maar weer de stap gemaakt.

En wat voor 1!

Ondanks dat de hoogte nog niet spectaculair is ben ik zo trots op Gentleman! Rijden jullie weer lekker mee met onze go-pro filmpjes? En voor wie daar niet zo goed tegen kan de filmpjes vanaf de zijlijn.










We hebben nog genoeg te verbeteren en te leren, daar gaan we ook lekker spelendewijs mee door!

Reacties/tips zijn altijd leuk en welkom.

Groetjes van ons!


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 23:02 



 
Profiel   

Wat zijn jullie doorzetters! Super :D
Leuk om te zien dat je het laatste stukje lekker in je ritme zit ;)
Probeer op de sprong iets meer mee te gaan met hem nu hang je een tikkeltje tegen na de sprong waardoor die een (klap) in zijn rug krijgt. Je hoeft er zeker niet plat op te liggen maar iets meer teugel lengte is ook al goed. Maaaaar ik begrijp je donders goed hoor waarom je zo zit! als die zo'n gekke stop maakt zit je in elk geval goed terug :P

Succes en ga vooral lekker door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 19:14 



 
Profiel   

Dankje! Thuis hadden we het probleem dat ik al voor de sprong zat, waardoor ik eigenlijk te vroeg en te veel mee naar voren ging (en er dus een paar keer bijna naast lag). Nu juist weer te veel terug zelf. Er valt nog genoeg te verfijnen hierin wat ik ben zelf vaak te zwart-wit, alles of niets, te veel of te weinig.
En toch was ons vertrouwen in elkaar ook een beetje weg na het trainingsdipje thuis. Dan ben ik stiekem toch wel bang om verkeerd te vallen.

We trainen lekker verder en doen de volgende keer weer lekker mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 19:28 



 
Profiel   

Het plezier spat er vanaf , goed gedaan samen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 19:41 



 
Profiel   

Ik snap nu je opmerking over de filmpjes vanaf de zijlijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 20:30 



 
Profiel   

KimberleyK92 schreef
Ik snap nu je opmerking over de filmpjes vanaf de zijlijn :D


Mijn facebook vrienden worden een beetje misselijk van deze go-pro filmpjes. Dat komt denk ik omdat ze vanaf de borst gefilmd zijn. De go-pro is van mijn broer en hij zit standaard op de borstkastdrager. Ik moet de helmdrager nog even zoeken. Ik vermoed/hoop dat het beeld iets beter gaan worden. Want nu werd de beweging vergeleken met een draaimolen paard. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 20:42 



 
Profiel   

Allereerst, wat leuk dat je met je paard op zoek gaat naar nieuwe dingen. Er zijn genoeg dressuurruiters die nooit bij een hindernis in de buurt zullen komen. Ik krijg wel het gevoel dat je het zelf nog heel erg spannend vind? Heb je al eens een springles genomen? Dat hoeft echt niet in een bak waar meteen een heel parcours staat. Gewoon 1 of 2 hindernissen om je techniek te oefenen. Zoals ik zie op de filmpjes zit je je paard soms wat in de weg. Bij je laatste foto zou ik liever iets meer ruimte willen zien. Hij springt braaf, maar ben jij de chauffeur of de passagier in de sprong? Dat was voor mij ooit een wijze les. Op deze hoogte kom je er mee weg passagier te zijn. Dat is hierna snel voorbij. Maar heb vooral samen veel plezier, ik heb er vertrouwen in dat dat wel lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 21:01 



 
Profiel   

Ik heb een stalgenoot die springruiter is. Daar krijg ik veel hulp van en zij heeft er ook een aantal keer opgezeten om het paard te helpen. We hebben echter op stal niet veel verschillende materiaal om mee te oefenen (wel simpele staanders en balken, maar dat is het ook) en een kleine bak waarin dat toegestaan is. We zijn nu een klein jaartje bezig met gemiddeld 1x in de maand springen, maar soms ook 2x in de maand en in het begin van corona zelf werkelijks.
In het verleden en vrij recent ben ik er best rot vanaf gevallen met springen. Dus soms vind ik het wel spannend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 23:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen