Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:48

Wat leuk nog eens een update te zien.

Je gaat goed hoor.

Ik heb inmiddels ook een draver en ben hem tot springpaard aan het opleiden onder begeleiding van een vriendin.

We doen nog laag, vanaf deze maand ga ik ook op verplaatsing met hem op oefenparcours max 50cm.
Afbeelding
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 20:53

Aaaah super leuk al jullie reacties!
Discussies maken vind ik juist interessant om te lezen en op in te gaan! Dus barst er lekker op los zou ik zeggen :')


Art_Ificious schreef:
Wat leuk nog eens een update te zien.

Je gaat goed hoor.

Ik heb inmiddels ook een draver en ben hem tot springpaard aan het opleiden onder begeleiding van een vriendin.

We doen nog laag, vanaf deze maand ga ik ook op verplaatsing met hem op oefenparcours max 50cm.
[ [url=m/i6JsE4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WQABh0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk! Draverpower! :D


Texas02 schreef:
Die commentaren klinken zo bekend! Mensen zijn ook regelmatig verbaasd dat mijn Draver best een leuke sprong kan maken, alleen durf ik niet meer zo goed door een paar keer een ongelukkige val in het verleden met een ander paard. Dus op springconcours zijn we nooit geweest, maar ik krijg ook regelmatig te horen "spring je met hem?? Hij springt best goed!" En die verbazing die je dan hoort.. En we zijn de B dressuur door gekomen, we zijn L1 dressuur. Alleen gestopt met concoursen, dus daar blijft het ook bij. En Working Equitation doet hij ook aardig, maar ook niet op concours. We hoeven ons niet meer te bewijzen :) En inderdaad die andere vooroordelen.. Kan niet galopperen.. Jawel hoor! Zijn knettergek.. Nee, makkelijkste paard dat ik tot nu toe gereden heb. Of ook zoiets.. "Leuk paard heb je! Wat is het voor één?" Ik: "een Draver!" En die andere persoon: "Oh...". Ja, je vond hem net nog leuk, is er iets veranderd intussen? Ach, moet iedereen maar zelf weten, als wij maar blij zijn met onze toppers. Wij weten wel beter! Die van jou is ook heel leuk! :j Ze springt ook mooi!


Ja precies! Hoe snel mensen wel niet 'afschrikken' zodra ze horen dat het een draver is. En ik ben daar echt van; eh jongens? Ik heb op veel verschillende paarden gereden door stages en school. En dit is echt het leukste paardenras die er is!
Ook erger ik me eraan als mensen letterlijk zeggen van; ik wil geen koudbloed en geen draver. In zo'n paard gezocht advertentie. Ik hou me echt iedere keer in om een hele verslag bij die persoon in te leveren om te laten zien dat je met elk paardenras alles kan bereiken. Maarja, moeite wil niet iedereen meer nemen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:38

Ik vind het juist altijd knapper als mensen met paarden die van nature wellicht iets minder begaafd zijn veel kunnen bereiken. Een goede trainer haalt het beste uit ieder paard, ongeacht het ras of de bouw. Dat vind ik pas knap.

Wbt de discussie over of ieder paard 1 meter kan springen, nee..echt niet. Sommige paarden kunnen echt hun rug niet goed gebruiken om een goede sprong te kunnen maken. De 3 die ik in mijn hoofd heb, hadden er twee een enorm front en traag achterbeen. De ander..springgefokte had een korte holle rug en erg lang en steil achterbeen. De Fries liep gewoon door de hindernissen..de dressuurgefokte struikelde er zo ongeveer overheen..kon gewoon zijn voorbenen niet hoog genoeg optrekken. En de springgefokte was zo onhandig qua lijf..kon wel breed springen maar niet hoog. Had daar ook echt gewoon de coordinatie en lichaamsgebruik niet voor.

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:06

Omdat ts het niet erg vind als de discussie er komt hier wat beeldmateriaal en uitleg :D



Afbeelding

Afbeelding
Mijn ruin, die duidelijk springen wel leuk vind. En denk dat die best wel een klein parcourtje kan.
Hij is maar 147 dus moet niet te gek worden natuurlijk :D

Maar dan mevrouw dramaqueen.
Balken zijn eng!!!!
Bijten aan je benen en als je voor optilt en achter vergeet bijten ze daar weer en dan ga je maar panieken

Afbeelding
Afgesloten na de laatste foto toen ze wat tot rust kwam.

Afbeelding
Een paar volgende pogingen resulteerde in dit. ach al heel wat :D

Afbeelding
En hier deed ze enorm haar best, gaat echt nooit meer worden dan dit :D
Vond dit al heel knap voor haar :D

En dan heb je paarden waarvan je als prutsruiter gewoon zegt, daar staat ie en dan doen ze dit:
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 16:34

Elisa2 schreef:
Ik vind het juist altijd knapper als mensen met paarden die van nature wellicht iets minder begaafd zijn veel kunnen bereiken. Een goede trainer haalt het beste uit ieder paard, ongeacht het ras of de bouw. Dat vind ik pas knap.

Wbt de discussie over of ieder paard 1 meter kan springen, nee..echt niet. Sommige paarden kunnen echt hun rug niet goed gebruiken om een goede sprong te kunnen maken. De 3 die ik in mijn hoofd heb, hadden er twee een enorm front en traag achterbeen. De ander..springgefokte had een korte holle rug en erg lang en steil achterbeen. De Fries liep gewoon door de hindernissen..de dressuurgefokte struikelde er zo ongeveer overheen..kon gewoon zijn voorbenen niet hoog genoeg optrekken. En de springgefokte was zo onhandig qua lijf..kon wel breed springen maar niet hoog. Had daar ook echt gewoon de coordinatie en lichaamsgebruik niet voor.


Jaa idd! Het gaat om het paard zelf, niet om de ras. Als het paard het zelf echt super leuk vind, kan je al vaak aardig ermee springen :)

DuoPenotti schreef:
Omdat ts het niet erg vind als de discussie er komt hier wat beeldmateriaal en uitleg :D



[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Mijn ruin, die duidelijk springen wel leuk vind. En denk dat die best wel een klein parcourtje kan.
Hij is maar 147 dus moet niet te gek worden natuurlijk :D

Maar dan mevrouw dramaqueen.
Balken zijn eng!!!!
Bijten aan je benen en als je voor optilt en achter vergeet bijten ze daar weer en dan ga je maar panieken

[ Afbeelding ]
Afgesloten na de laatste foto toen ze wat tot rust kwam.

[ Afbeelding ]
Een paar volgende pogingen resulteerde in dit. ach al heel wat :D

[ Afbeelding ]
En hier deed ze enorm haar best, gaat echt nooit meer worden dan dit :D
Vond dit al heel knap voor haar :D

En dan heb je paarden waarvan je als prutsruiter gewoon zegt, daar staat ie en dan doen ze dit:
[ Afbeelding ]


Lekker bezig! Het grappige is eigenlijk dat ik vaak pony's zo hoog zie springen.
Voorbeeldje; shetlanders. Geen idee hoe, maar ze springen vaak zonder ooit getraind te hebben al hun eigen hoogte en hoger :')

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:36

Ja shetlanders en welshjes, die springen vaak echt heel gaaf!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 20:19

Hallo iedereen die dit nog leest! :')
We zijn al wat maanden verhuist nu. Hadden wat tegenvallers. Maar we zijn nu eindelijk weer aan het trainen! Hebben nu om de week / wekelijks springles. En trainen zelf natuurlijk ook hard door!
We zijn van plan binnenkort naar een oefenparcours te gaan om het wedstrijd rijden weer op te bouwen na zo'n lange stop. Daarna denk ik dat we klaar zijn om weer officieel te springen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:50

Wat leuk zeg.
Ik ga binnenkort ook op oefenparcours met mijn draver :)
Na 3 weken hebben wij vandaag ook nog eens gesprongen. Hij was wel hevig :')

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 21:13

Art_Ificious schreef:
Wat leuk zeg.
Ik ga binnenkort ook op oefenparcours met mijn draver :)
Na 3 weken hebben wij vandaag ook nog eens gesprongen. Hij was wel hevig :')

Ah super leuk! *\o/*
Wij hebben helaas de pech dat er niks heel erg in de buurt is van ons. Dus we moeten steeds zo ver weg reizen :( Ik zit erover na te denken misschien gewoon een keer de gehele baan vol te bouwen en zelf op stal alvast te oefenen :')

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:35

Ik reageer nooit. Maar volg wel braaf!

Lekker door gaan!!!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:48

He wat jammer dat er niets dichtbij is. Bij mij in de buurt toch wel wat oefenparcoursen. Maar ben wel wat "bang" voor de eerste keer als we gaan. Nieuwe omgeving, hindernissen met fellere kleuren etc. Zijn toch dingen waar Dundee op kan reageren.

Vandaag heb ik ook gesprongen.
En ik zet mijn hindernissen ook geregeld op andere manieren neer.

Afbeelding
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 15:51

Daar zijn we weer eens *\o/*

Deze foto laat de hindernis zo klein lijken! Of misschien wel omdat mijn paard zo groot is :')
Afbeelding
Jammer dat de foto wazig is ;(
Afbeelding
Fangirl moment van mezelf over mijn paard <3
Afbeelding
korte bocht en dan 1 meter! Trots op d'r _/-\o_
Afbeelding

Dit was de eerste keer in lange tijd op ander terrein. Zo enorm trots op d'r! Ze groeit zo snel de afgelopen tijd! Ik was eerst van plan een oefenparcours te rijden op 80cm om weer in te komen. Maar ze verbaasd me zoveel dat ik misschien maar een 90 en 100 pak aankomende wedstrijd om te kijken hoe ze dat doet <3
We houden jullie op de hoogte *\o/*

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:22

Wat gaaf zeg! Wat ziet dat stuk galop er ook prettig uit zeg!

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:40

Mijn pony heeft een halfbroertje van 1.36 die een heg van 1.40 en gigantisch echt gigantisch breed springt met twee hoeven in zijn neus.
Mijne kan ook aardig springen, ik laat dat hem ivm leeftijd niet doen zo hoog maar als er 40 cm stond moest hij er minstens met 80 overheen.
Vloog er een kind door de lucht. :')
Hij bleek manegeles leuk te vinden met een zeer diervriendelijke manier van lesgeven.
Zo heeft ze hem leren springen met ruitertje door met hem mee te springen aan een halstertouwtje.
Want haar vertrouwde meneer wel, na een paar huppeltjes had ie de smaak te pakken en kregen sommige kids vliegles: hij sprong te goed. :+

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:09

Ik vind jullie echt een gave combi ts, lekker blijven springen, het gaat zo te zien de goede richting op!

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:27

Gaaf, ziet er echt heel goed uit! :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:30

Heel tof.
Ik ben met mijn draver door omstandigheden toch nog niet op verplaatsing geweest.
En hij staat ook niet meer op stalling maar terug op de wei omdat ik een oudje van 25 heb laten inslapen en de andere van 22 jaar alleen achterbleef.
Nou heb ik dus geen degelijke piste meer ter beschikking. Maar op de wei kan ik ook wel rijden dus zodra het warme weekend voorbij is ga ik hem weer wat rijden.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 09:20

Super bedankt iedereen <3

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 12:34

Zijn we weer eens *\o/* We zijn al druk aan het trainen! In september mogen we EINDELIJK weer! :D
Nu binnenkort zelf eens op vakantie en daarna lekker doortrainen. <3

Afbeelding
(Ik denk dat ze zelf wat hoger wilde springen :') )

Afbeelding
( <3 <3 <3 )

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 14:39

Geweldig.

Mijn draver is last minute met een andere ruiter mee geweest op een Euregio.
Voor hem was het de eerste keer dat hij op wedstrijd ging. Helaas weigerde hij dus ook telkens 2x in de proef waardoor ze niet konden uitrijden.
In ieder geval heeft mijn paard nu wel een ervaring erbij :) (en nu weer rust wat springen betreft die week was intensief genoeg)

Maar hij springt ook met veel ruimte boven de sprong.
Hij sprong 80cm
Afbeelding

Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:23

Art_Ificious schreef:
Geweldig.

Mijn draver is last minute met een andere ruiter mee geweest op een Euregio.
Voor hem was het de eerste keer dat hij op wedstrijd ging. Helaas weigerde hij dus ook telkens 2x in de proef waardoor ze niet konden uitrijden.
In ieder geval heeft mijn paard nu wel een ervaring erbij :) (en nu weer rust wat springen betreft die week was intensief genoeg)

Maar hij springt ook met veel ruimte boven de sprong.
Hij sprong 80cm
[ [url=m/kqQb7r.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fAoyCK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aaah wat leuk zo'n mooie ervaring! De volgende keer gaat het vast beter! :j Die springt ook goed! <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:59

Thnx. Volgende keer rij ik hem zelf :D
Maand augustus niet maar vanaf september starten de oefenjumpings weer waarbij licentie niet nodig is. Daar ga ik dan aan meedoen en vanaf januari ga ik een licentie nemen ook.

Grappige is dat hij thuis niet zo goed springt. Ook met de andere ruiter niet. Dan springt hij minder hoog over de sprong en tikt hij de balken ook wel eens af. De hindernissen die hij sprong op de euregio heeft hij geen enkele aangetikt. :')

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 02:53

Mijn draver vroeger had ook echt lol in het springen. Ze hebben toch echt wel de wil om te werken.
In de bossen werd een klein boompje op de grond altijd een mega hoge sprong....omdat het zo leuk was ;)

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:10

Wat een gaaf dier heb je! En wat springt ze netjes. Heb je ook filmpjes? Er gaan, nog steeds, heel veel vooroordelen over Dravers rond helaas. Bij mij op stal vond iedereen het maar grappig... een Draver :')
Zo langzamerhand is men daarvan aan het bekomen. Hij is (nu 3 jaar nadat ik hem kreeg, 2,5 na zijn omscholing) het meest stabiele paard dat we hebben. Zowel sociaal in de kudde als wanneer we op buitenrit gaan. Ik weet zeker dat hij dressuurmatig meer in z'n mars zou hebben als ik er tijd in zou steken, maar dat is niet waar ik mijn lol uit haal. Hij is een van de beste buiten paarden die ik ooit heb gehad.

Dat ieder paard zonder te veel moeite over 1m kan springen, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een draver en die breekt z'n benen als ik heb dat zou laten doen. Daar zou echt heel veel training in gaan zitten (waar ik geen zin in heb, wij zijn bos crossers :D )

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 12:08

Molfre schreef:
Wat een gaaf dier heb je! En wat springt ze netjes. Heb je ook filmpjes? Er gaan, nog steeds, heel veel vooroordelen over Dravers rond helaas. Bij mij op stal vond iedereen het maar grappig... een Draver :')
Zo langzamerhand is men daarvan aan het bekomen. Hij is (nu 3 jaar nadat ik hem kreeg, 2,5 na zijn omscholing) het meest stabiele paard dat we hebben. Zowel sociaal in de kudde als wanneer we op buitenrit gaan. Ik weet zeker dat hij dressuurmatig meer in z'n mars zou hebben als ik er tijd in zou steken, maar dat is niet waar ik mijn lol uit haal. Hij is een van de beste buiten paarden die ik ooit heb gehad.

Dat ieder paard zonder te veel moeite over 1m kan springen, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een draver en die breekt z'n benen als ik heb dat zou laten doen. Daar zou echt heel veel training in gaan zitten (waar ik geen zin in heb, wij zijn bos crossers :D )


Ik deel al mijn filmpjes op 'Immahorses' op Instagram! :D
Die vooroordeel mensen heb ik sowieso geen respect meer voor. Ik heb hiervoor op een stal gestaan waar veel wedstrijdgerichte mensen op zaten. voornamelijk dressuur gericht. Hier zag ik maandelijks wel wat gebeuren. Zelfs met hun normale KWPN'er. Als ze niet in hetzelfde halfjaar dat ze het paard hebben een winstpunt halen, kan het dier oprotten en kopen ze wel een nieuwe :') Mensen geven gewoon super snel op. Wat echt heel zielig is voor de paardjes. :n Terwijl elk paard wel potentie zou kunnen hebben voor een discipline. :j Maar omdat alles nu teveel tijd kost, dan maar een ander paard kopen. Stiekem dan altijd leuk om te zien als het met dat paard ook niet lukt :') Als ze gewoon wat meer tijd besteden aan het paard en het paard de tijd geven. Kan het het beste paard ooit worden.
Ik heb zelf jaren besteed om te zijn waar we nu zijn. En ik weet dat we nog steeds enorm veel kunnen groeien! En dan erger ik me er zo erg aan dat er niet veel zijn die zo logisch kunnen denken. Ik bedoel maar; jij kan toch ook niet na 1 dag al een split doen? 8)7

Ach boscrossen, wat wil ik dat graag weer doen! <3 Helaas geen bos in de buurt en het weer is nu ook niet zo fijn. Maar als het weer een beetje mooi weer is pak ik zeker de trailer! :D