Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:17

Wat fijn dat je die opmerkingen negeert en doet wat jullie leuk vinden ts. Jullie zijn goed bezig!
Die rode set is indd heel tof, vooral met die laarzen. :Y)

Nymphaea

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:14

Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! Een lekker ditte vette middelvinger naar de vrouw die zei dat dit geen springpaard zou worden! :Y)

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:20

Ik heb op mijn oude werk (handelstal) ook een tijdje een draver gereden, en het duurde even voor we elkaar snapten.. Maar dat beest sprong uiteindelijk toch mooi een parcours van 1,30m, en met gemak.
Het blijven gave paarden die je toch vaker verbazen dan ik dacht :D

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:04

WoW wat een gave foto’s zeg en zeker een leuk dier, ik vindt het altijd een leuke uitdaging om niet (spring) gefokte paarden in de sport uit te brengen en weetje ik vindt het dubbel zo knap!

Blijf vooral posten hoe het gaat!

Loosie
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:04

superr

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 20:22

Helaas hebben we wat mindere maanden gehad dat ze op boxrust moest staan en gehecht moest worden na een ongelukje op de paddock. :( We zijn nu langzaam weer aan het opbouwen. En ze heeft er weer veel zin in! Ze wordt echt gelukkig van het zien van de hindernissen na zo'n lange stop. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als alles goed gaat ben ik van plan einde van het jaar weer te starten! :D

racinggirl
Berichten: 1286
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:00

Jeetje dat is balen zeg, gelukkig wel weer aan het opbouwen ☺️

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 21:16

We zijn al wat maanden verder. Nog geen springwedstrijd gestart :')
Maar hey, alles op z'n tijd.
Hier is een mooie foto van hoe het nu gaat!

Afbeelding

Helaas moeten we omdat de pensionstal stopt verhuizen. Dus dat gaan we binnenkort doen!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:17

Wauw, gave foto zeg! :D
En inderdaad; alles op zijn tijd.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 23:32

AlwaysH schreef:
Wauw, gave foto zeg! :D
En inderdaad; alles op zijn tijd.

Dankjee! Ja het is fijn als je alle tijd hebt :)

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 23:35

Ieder paard kan over een 1 meter parcours. Dat maakt het paard geen springpaard. Een springpaard is een paard die simpel een 1.40 parcours of hoger springt.

Het is dus echt je eigen beeldvorming wat een springpaard is...........ik zie een draver over wat huppeltjes gaan, maar waarbij ruiter en paard heel veel lol hebben. Ook belangrijk!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 23:45

Benzz schreef:
Ieder paard kan over een 1 meter parcours. Dat maakt het paard geen springpaard. Een springpaard is een paard die simpel een 1.40 parcours of hoger springt.

Het is dus echt je eigen beeldvorming wat een springpaard is...........ik zie een draver over wat huppeltjes gaan, maar waarbij ruiter en paard heel veel lol hebben. Ook belangrijk!


Euh, dat klopt niet helemaal. Elk (gezond) paard kan over zijn kniehoogte springen. Genoeg paarden kunnen geen 1 meter parcours springen. En dat is helemaal oke! :j
En ik vind een springpaard een springpaard als die aan springwedstrijden doet. Ik bedoel, anders noem je je dressuurpaard dus geen dressuurpaard omdat hij geen Grand Prix rijd? :') Lekker belangrijk hoe hoog ze in het niveau staan.
Maar idd lol tussen ruiter en paard is het belangrijkst! :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 23:56

Hier zijn trouwens nog wat leuke springmomenten
Afbeelding
(Ze zette een beetje vroeg af :') )
Afbeelding
Afbeelding

Overmorgen verhuizen we naar onze nieuwe stal! Dan ga ik opzoek naar een springtrainer! :)

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:25

Die commentaren klinken zo bekend! Mensen zijn ook regelmatig verbaasd dat mijn Draver best een leuke sprong kan maken, alleen durf ik niet meer zo goed door een paar keer een ongelukkige val in het verleden met een ander paard. Dus op springconcours zijn we nooit geweest, maar ik krijg ook regelmatig te horen "spring je met hem?? Hij springt best goed!" En die verbazing die je dan hoort.. En we zijn de B dressuur door gekomen, we zijn L1 dressuur. Alleen gestopt met concoursen, dus daar blijft het ook bij. En Working Equitation doet hij ook aardig, maar ook niet op concours. We hoeven ons niet meer te bewijzen :) En inderdaad die andere vooroordelen.. Kan niet galopperen.. Jawel hoor! Zijn knettergek.. Nee, makkelijkste paard dat ik tot nu toe gereden heb. Of ook zoiets.. "Leuk paard heb je! Wat is het voor één?" Ik: "een Draver!" En die andere persoon: "Oh...". Ja, je vond hem net nog leuk, is er iets veranderd intussen? Ach, moet iedereen maar zelf weten, als wij maar blij zijn met onze toppers. Wij weten wel beter! Die van jou is ook heel leuk! :j Ze springt ook mooi!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 08:33

immanuela29 schreef:
Hier zijn trouwens nog wat leuke springmomenten
[ [url=m/kSKXqf.png]Afbeelding[/url] ]
(Ze zette een beetje vroeg af :') )
[ [url=m/SBvJ6f.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P3rFeO.png]Afbeelding[/url] ]

Overmorgen verhuizen we naar onze nieuwe stal! Dan ga ik opzoek naar een springtrainer! :)


Zo! Euh, ja die kan wel springen zeg. :j

Elisa2

Berichten: 37183
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:28

Leuk hoor! heel belangrijk om geen enkel paard in een hokje te willen stoppen en altijd blijven geloven in je eigen paard.

Ik vind het een knap dier om te zien.

DuoPenotti

Berichten: 29514
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:34

Wat een knap dier en wat een leuke combinatie zijn jullie :j

En Z word het misschien niet maar dat kunnen er heel veel niet.
Het plezier en de mooie samenwerking straalt er van af. En dat telt.

En uh mijn merrie kan echt geen 1 meter parcours springen. Die haalt deze sprongen echt niet.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:37

Leuk dier! Hoe is hij gefokt?

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:53

Het gaat lekker TS! Je hebt een hele leuke springdraver :D

Ze kunnen vaak wel springen trouwens alleen dan best stuwend vergeleken met een "echt" springpaard dat meer opwaarts vanuit schoft omhoog springt. Niet dat het super veel uitmaakt als je BB voor de lol rijdt ;)

DuoPenotti schreef:
En uh mijn merrie kan echt geen 1 meter parcours springen. Die haalt deze sprongen echt niet.


Je hebt het over je tinker neem ik aan? Ik zie hier in de buurt met regelmaat een ponymaat tinker in 90cm springen, denk dat vriendelijk gezet 1m (zonder super brede oksers enz) hem ook nog zou lukken, dus wie weet ;)

Het is wel zo dat als het voor zo'n paard max van zijn kunnen is, het heel lastig is voor de ruiter om daadwerkelijk parcours op deze hoogte te rijden want je hebt 0 ruimte om fouten te maken.

DuoPenotti

Berichten: 29514
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:57

Mijn ruin ook een tinker kan wel fijn springen. Die is maar 147 groot maar een 70 cm parcours zou misschien wel kunnen.

Maar mijn merrie echt niet. Ze vind het ook niet leuk.

Elisa2

Berichten: 37183
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:06

Kan toch? ik ken(de) er wel meer die echt niet kunnen springen..ook geen 1 meter...waaronder een Fries en een dressuurgefokte, zelfs een springgefokte. Sommige paarden hebben echt hun bouw niet mee.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:58

Ik denk inderdaad dat een gezond paard echt wel 1m moet kunnen springen. De een wat makkelijker dan de ander, dat wel ;)
Mijn pre springt zonder moeite 1m30, terwijl dat ras nou ook niet echt bekend staat om hun springkwaliteiten :Y)

DuoPenotti

Berichten: 29514
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:18

nee niet mee eens :)
Een gezond paard kan imo wel een Z dressuurproef lopen, maar niet een meter springen.
Laat staan een parcours.

Maar ik denk dat dit topic daar het verkeerde is om daar de discussie in te voeren :)

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:22

Autumnn schreef:
Ik denk inderdaad dat een gezond paard echt wel 1m moet kunnen springen. De een wat makkelijker dan de ander, dat wel ;)
Mijn pre springt zonder moeite 1m30, terwijl dat ras nou ook niet echt bekend staat om hun springkwaliteiten :Y)


Dat denk ik ook, uitgaande van gezond en stokmaat van 155+. In Polen zegt men altijd "1 meter springt een koe ook nog wel" :=

De vraag is alleen of elk paard wil en durf te springen, zo ken ik er een aantal die het oprecht vreselijk vinden en liever voor een liggend balkje wegrennen dan dat ze eroverheen stappen. Terwijl zulke 0 hoogte lichamelijk ongetwijfeld prima kan maar ja als ze het echt niet willen dan gaat het niet. En tweede vraag is of elk paard dat onder elke ruiter kan - hoe meer scope hoe makkelijker het is om rare afstanden op te vangen, en amateurs rijden best vaak rare afstanden omdat ze het niet op tijd kunnen zien, myself included :P dus dan zit ik liever op een paard dat voor 1m sprong nog lang niet zijn best hoeft te doen ;)

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:24

Benzz schreef:
Ieder paard kan over een 1 meter parcours. Dat maakt het paard geen springpaard. Een springpaard is een paard die simpel een 1.40 parcours of hoger springt.

Het is dus echt je eigen beeldvorming wat een springpaard is...........ik zie een draver over wat huppeltjes gaan, maar waarbij ruiter en paard heel veel lol hebben. Ook belangrijk!


Neem nog een glaasje azijn!


Ts, jullie zijn een leuke combinatie!
Een drager is gaver! *\o/*