Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 15:50

Tja, wat verwacht je anders ook niet?
Als je een onbeleerde draver koopt. Haar zelf alles aanleert. En in het begin ze liever weigert dan eroverheen springt? Ik heb wel eens een filmpje van onze eerste oefen spring wedstrijd terug gekeken. En iemand in het publiek zei letterlijk hardop: ''Ja, ik zie niet dat dit een springpaard wordt.'' (Ik neem aan dat ze niet wist dat mijn zus aan het filmen was := )

Onze allereerste sprong ooit;

Afbeelding

En op onze eerste oefenwedstrijd;

Afbeelding

En ja, natuurlijk springen we nog niet hoog. Ze was toen pas 4! Natuurlijk springen we ook niet vaak. Maar sjee wat zijn er veel mensen die alleen maar in hokjes kunnen denken. Met een draver kan je niet springen. Daar kan je niks mee behalen... Hoe vaak ik de vraag kreeg van; ''Heb je geen spijt dat je niet liever een ander paard had gekocht?'' ''Wil je jouw paard verkopen en een springpaard kopen?''

Nou, hier zijn wat voorbeelden hoe het later al ging;

Afbeelding

Afbeelding

We besloten naar de hunter clinic te gaan, om ervaring op te doen van oefenparcoursen en op ander terrein rijden;

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

En we waren uitgenodigd om te blijven trainen met een van de trainers omdat ze talent zag in ons. En dat was echt zo gaaf om voor het eerst te horen! :D Na alleen maar negatieve opmerkingen.
Nu trainen we bij onze nieuwe trainer;

Afbeelding


Afbeelding

En trainen we ook op onze eigen stal natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

En deze foto is van afgelopen zaterdag <3 ;

Afbeelding

En het allerleukste is dat ik ook gewoon kan zien dat zij er gewoon helemaal van geniet. En dat maakt het voor mij ook leuk om te springen! Ik was nog aan het twijfelen om dressuur te gaan doen met haar. Hoewel ik dat veel minder leuk vind. Maar als je eenmaal ziet hoe gelukkig je paard er al van wordt als ze ziet dat de hindernissen er staan. Dan weet je dat je het juiste doet. We blijven door trainen. Gaan opzoek naar oefenparcoursen en het langzaam opbouwen. Ze is nu 6 en ik wil alles op haar tempo blijven doen. :)
Hoop dat jullie het ook leuk vonden om dit te zien :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:56

Wat leuk zeg.

Jammer die vooroordelen altijd over dravers. Mijn zus had een draver en sprong ze ruim 1m mee.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:10

Art_Ificious schreef:
Wat leuk zeg.

Jammer die vooroordelen altijd over dravers. Mijn zus had een draver en sprong ze ruim 1m mee.


Dankje! Ja die mensen zijn zo ouderwets. Sommigen zeiden ook zo van; dravers kunnen niet galopperen. En dan was ik daar van; wil je racen? {:} Whahahaha. Ik zeg het je ze zou zo een renpaard kunnen zijn. Maar ze kan ook gewoon heel mooi en gecontroleerd galopperen en dan geloven mensen niet dat het een draver is :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:12

immanuela29 schreef:
Art_Ificious schreef:
Wat leuk zeg.

Jammer die vooroordelen altijd over dravers. Mijn zus had een draver en sprong ze ruim 1m mee.


Dankje! Ja die mensen zijn zo ouderwets. Sommigen zeiden ook zo van; dravers kunnen niet galopperen. En dan was ik daar van; wil je racen? {:} Whahahaha. Ik zeg het je ze zou zo een renpaard kunnen zijn. Maar ze kan ook gewoon heel mooi en gecontroleerd galopperen en dan geloven mensen niet dat het een draver is :')

Denk dat het verschil ook wel ligt of ze op de draf aan gerend hebben of als jong paard gewoon zadelmak gemaakt werden en dus net als elk ander paard ook gewoon mogen galopperen.

Op de drafbaan wordt galop soms hardhandig aangepakt omdat galop niet mag. Heb zo'n paard gereden gehad, die flipte volledig als je galop vroeg. Ze was gewoon panisch als je dat vroeg aan haar. Ze begreep waarschijnlijk niet dat ze het nu wel mocht.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:17

Ja, dat snap ik wel iets meer. Maar zelfs dat soort dravers heb ik vaak genoeg uiteindelijk weer zien galopperen gelukkig! :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:22

Yep die van mijn zus kon het erg goed. En had ook voor de Sulky gelopen in de jongere jaren.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:28

Iemand die zegt dat dravers niet kunnen springen heeft niet veel verstand van springpaarden. Genoeg dravers die hun stempel drukten op de huidige springgeneratie.
Een fokker hier in de buurt heeft bewust met een draver merrie gefokt. Paard springt nu 1m40.
Quick Star bvb heeft ook veel draversbloed.
In frankrijk zie je er op de regionale ook genoeg rondspringen.

Mooi dat jij daardoor kon kijken en het een kans geeft. Het ziet er al goed uit. Als het paard er zin in heeft geraak je al ver.
Suc6 nog samen +:)+

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:28

Ras zegt weinig over hun kunnen. Zo heeft in 1968 een pony van 1.45 groot zilver gewonnen bij het springen op de olympische spelen. Had goud kunnen zijn als hij bij de tandarts was geweest (ontstoken kies) en hij geen last had gehad van waar de wedstrijd werd gehouden (hoog boven zeeniveau, wat hij niet gewend was)

Zoek maar eens op Stroller de pony, als daar niet al een film van is. Dan mag die wel eens gemaakt worden.

Maar leuk man! lekker er voor gaan. Dat gezeik over ras en niks kunnen.. zulke bullshit. Je hebt echt een leuke draver daar.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:57

Wat een heerlijk paard heb je daar :D
Het zijn heerlijke dieren <3

Die hardnekkige vooroordelen over Dravers zijn gruwelijk vervelend :( Mijn Draver wordt vaak niet als Draver herkent, als iemand dan zegt dat ze fijn loopt en naar haar ras/afstamming vraagt, dan komt daarna heel vaak 'Ooh knap hoor. Voor een draver.' met zo'n typisch ondertoontje :+ Alsof een Draver niet een normaal rondje dressuur kan lopen :z

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:21

Draver mensen zeggen niet voor niks.

"Leven is gaver met een draver!"

Heerlijk! Genieten

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:35

Wat goed dat je hebt doorgezet! Het ziet eruit alsof jullie er beiden veel plezier in hebben :D

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:26

Het meisje aan wie ik mijn draver verkocht heb, sprong 1.30m met hem :D

Leuk voor jullie hoor, ziet er heel plezierig uit! *\o/*

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 09:45

Dankjullie wel iedereen! :)
En whaaa we staan uitgelicht *\%/*

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 09:50

Voor degenen die nog benieuwd waren hoe het nu met ons gaat;


Afbeelding

Eerste officiele springwedstrijd gewoon gewonnen?! <3

Afbeelding
(Ik ben zelf verliefd op de rode set WHAHAHHAH)

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:53

Gefeliciteerd , Mooie combinatie zijn jullie

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:57

Gefeliciteerd! Ik zit bijna mijn hele leven al in de dravers, ik vind het fantastische dieren :). En mooi jullie ontwikkeling zo te zien in dit topic +:)+

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:30

Karakter is ook iets wat veel mensen over het hoofd zien. Er zijn springpaarden die geen cm springen omdat... en dravers die niet willen koersen. Tja, gewoon vragen komt altijd een antwoord op.
Als mensen zich eens meer op het willen van een paard focussen dan omdat het een dressuur wonder is. Geeft veel meer blije paarden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:49

Leuk dat het zo goed gaat en gefeliciteerd met jullie eerste prijs!

Hou je er wel rekening mee dat een bontje om de neusriem op wedstrijden niet is toegestaan?
(m.u.v. de klasse 1.30m en hoger, maar dat lijkt me voorlopig nog niet van toepassing ;) )

idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:20

Gefeliciteerd!

Er zijn meerdere goede springpaarden geweest met (veel) draverbloed.
Zoek maar eens op Jappeloup de Luze.
Een kleintje, half draver, half volbloed.
Olympisch kampioen individueel in Seoul.

En Halla, van Hans Gunther Winkler.
Draver vader, moeder Frans, van onbekende afstamming.
1keer Wereldkampioen individueel,
1 keer goud individueel op een OS
2 keer teamgoud op een OS.

En er zijn er nog meer.
Dus…… succes!!!

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:54

Hebben ook ooit die opmerking gehad toen ons meid (Freiberger) gewoon alle balkjes eraf liep de eerste les. Tjah, da's een dressuurpaard werd er lachend gezegd. Nu zal ze nooit een echt top springpaard worden, maar springen doet ze nu toch hoor. :D

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:29

Art_Ificious schreef:
Wat leuk zeg.

Jammer die vooroordelen altijd over dravers. Mijn zus had een draver en sprong ze ruim 1m mee.


Ax sprong echt de pannen van het dak he, ik was zo trots tijdens hun eerste jumping!

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:36

Ik heb vroeger met mijn dravertje die ook vaak zat naar beneden werd gehaald want ja 'het was zo'n simpele draver ' het M1 gereden tussen de paarden. B gesprongen en B gecrosst zelfs :) inmiddels is meneer 23 heeft ook nog wens een msgw gelopen en is nog ijzerhard en vrolijk. Ohja en hij heeft zelfs 3 jaar op de drafbaan gelopen.

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:47

Gefeliciteerd! *\o/* Goed gedaan hoor !
En ik vind je rode set ook tof!

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Het paard waar niemand in geloofde dat ze kon springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:04

Tja, ik sprong vroeger met een Fries x quarter parcours 1m05, nadien met een arabier parcours 1m20 dus ik beoordeel een paard niet op zijn ras.
Elk gezond paard kan springen. Enige verschil is dat springpaarden over het algemeen makkelijker die hogere parcoursen aankunnen maar in principe zou elk gezond paard in de basissport moeten meekunnen

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 14:46

Dankjulliewel iedereen! Altijd fijn om te lezen! :D

gomir schreef:
Leuk dat het zo goed gaat en gefeliciteerd met jullie eerste prijs!

Hou je er wel rekening mee dat een bontje om de neusriem op wedstrijden niet is toegestaan?
(m.u.v. de klasse 1.30m en hoger, maar dat lijkt me voorlopig nog niet van toepassing ;) )


Wow echt waar! Whahaha gelukkig werd er niks gezegd en heb ik het winstpunt wel gekregen _O-