Heel stoer springpaard genaamd Henk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:06

Henk is een knapperd en jij bent echt zooooo veel te kritisch voor jezelf! Jullie zijn een mooi stel samen en ik vind het echt knap wat je met hem bereikt en doet. Lekker zo doorgaan :)

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 13:01

Dorine92 schreef:
Boras schreef:
Knap, ik doe het je niet na.
Ik vind het er zelfs zelfverzekerd uitzien.

Maar dat zadel dat past je duidelijk niet en dat is niet fair naar Henk en zijn rug. Je zit zelfs op/over de lepel.

Het verbaasd me dat ik de eerste ben die daar een opmerking over plaatst, ondanks dat ik posts van over het algemeen kritische personen zie.

Nee ik zag het ook meteen hoor. Maar ik dacht ik wacht ff of ik de enige ben


En ik heb er al vrij uitgebreid op gereageerd inclusief beeldmateriaal.

Maar mocht je nog steeds twijfelen of mijn kont daadwerkelijk in mijn zadel past, bij deze nog een foto :)

Afbeelding

Wil je nog mijn broekmaat, heupomvang, gewicht, uitgebreid verslag van mijn zadelpasser, instructie en elke jury die mij ooit op wedstrijd heeft gezien of is het wel goed zo?

Ja op die ene parcoursfoto zit ik wel duidelijk op de lepel, het is echt voor iedereen prima te zien hoor :j en ik ontken niet dat het mijn schuld was op dat moment. Maar ik ben persoonlijk geen fan van mindere momenten wegfilteren en die krijg je in een discipline zo dynamisch als springen toch wel vaker.

-----------------------

Jessix schreef:
Ik had de naam al eens voorbij moeten komen. Maar het is gewoon een heel lekker ding, die Henk van jou!


Bedankt namens Henk! hij vindt zichzelf ook een lekker ding en meeste merries op stal zijn het er ook mee eens <<)

Melzazu schreef:
Maar wat knap allemaal dat je het durft zeg.
En de foto’s zien er echt mooi uit.

Vroeger (echt erg lang geleden) heb ik wel 1 meter gesprongen. Een ongeluk gehad ermee en nu durf ik dus ook al heel lang niet goed meer. Zo af en toe een huppeltje daar moet mijn huidige paard het nog mee doen (die al L heeft gesprongen)
Hij kan het dus zeker wel. Nu ik nog weer. Gelukkig vinden wij beetje dressuren ook leuk. :D


Dat herken ik heel goed, ik ben ooit aan 1,10 begonnen maar in het eerste parcours op die hoogte een lelijke val samen met mijn toenmalige paard gemaakt midden in een triple bar :') en zat daardoor nog net niet in mijn broek te schijten bij alles hoger dan kniehoogte. Zo loopt het soms maar.

Gewoon lekker binnen je comfort zone blijven huppelen :j wat ook nuttig kan zijn is balken voor de hindernissen gebruiken om je paard de juiste afstanden te helpen vinden en sowieso galopritme en afstanden op cavaletti en/of balken oefenen. Maar je angst een plek geven en vrede hebben met het feit dat je bepaalde dingen gewoon niet (meer) durft is ook geen schaamte IMO :o

miereneter schreef:
Henk is knap!

Voor een schijtluis spring je toch een best parcours hoor, ziet er goed uit. Henk lekker met de oren naar voren.

En het is een levensgenieter :D .


Dankje! <3

Henk is zeker een levensgenieter ja :) is ook echt een type knuffelpony en allemansvriend die alle aandacht op wedstrijd oprecht heerlijk vindt, met name als het gepaard gaat met snoepjes :P


_San87_ schreef:
Geweldige foto's <3. Het plezier straalt eraf! Ik vind t dapper dat je ondanks je onzekerheid, toch lekker blijft springen :D.


Thanks! <3


Over onzekerheid gesproken, er stond heel toevallig ook een triple bar in dit parcours en laat het nou zo zijn dat de laatste keer dat ik een triple bar ben tegengekomen het niet bepaald goed is afgelopen := zoals ik al zei ben ik toen samen met mijn paard midden in die hindernis gevallen, met allemaal triple bar gerelateerde angsten tot gevolg. Terwijl het juist een super makkelijk hindernistype is :j

Maar goed ik zag die triple nu staan en mijn eerste gedachten waren allemaal in de trant van help ik durf niet, wil niet, ga hier toch dood :') _O- super nutteloos want a) het is een veel malen makkelijkere hindernis dan een okser of steilsprong van exact dezelfde hoogte die ik dus wel prima aandurf b) die val was terug in 2013 en ik kan inmiddels wel een tikje beter paardrijden dan toen c) het was met een heeeel ander paard dan Henk en Henk heeft exact 0 redenen om moeite te hebben met triple bars want nogmaals punt a) ;)

Zoals mijn openingspost al duidelijk maakt is het allemaal wel goedgekomen :D maar joh wat kan het soms mentaal lastig zijn, het hele wedstrijden rijden :')

Eef_Bam schreef:
Goed bezig! Onderdeel van een goede ruiter zijn is ook luisteren naar je paard, en ik denk dat je dat heel goed doet, zo kan je ook vertrouwen kweken. Ik denk dat jullie nog ver kunnen komen samen!


Dankjewel, dat is heel erg fijn om te horen :)

Ik heb er heel wat nachten over geslapen (of eigenlijk wakker over gelegen := ) en probeer nu gewoon mijn best te doen om hem in zijn waarde te laten i.p.v. karakter erin proberen te rijden wat hij van nature niet mee heeft.

pien_2010 schreef:
Hier heb ik zo vreselijk om moeten lachen. Ik denk dat je zelf zo vreselijk kritisch bent dat de kenners beter kunnen teruggeven wat wel goed gaat.

Ik vind het heel knap, Henk (geweldige naam voor dit leuke paard) doet het toch allemaal maar, en je komt er ook nog mee rond.


<3

Ik vind het geweldig dat iedereen die Henk in het echt ontmoet heeft hem ook meteen zo blijft noemen.

Iedereen nogmaals bedankt voor lieve en aanmoedigende berichtjes :)

Ik zou het stiekem super tof vinden om het en keertje samen tot 1.20 te schoppen (ooit in de verre toekomst ;) ) maar het heeft zeker geen haast, eerst goed ons huiswerk doen op de huidige hoogte :j Mocht het toch niet lukken dan zal het in ieder geval niet aan mijn paard liggen, en Henk blijft hoe dan ook mijn meest gelukte marktplaats-aankoop ;)

Daphne_Lady
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:22

Jullie zijn een leuk duo samen! Ga zo door!

Myfairytale
Berichten: 5388
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:25

Ik ben helemaal niet zo heel gauw dat ik een paard "wauw" vind, maar dat vind ik van Henk wel! <3
Vind het echt een prachtig dier, heeft een enorme uitstraling in het parcours.
Gaaf duo zijn jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:48

Muahahaha, wil je nog mijn broekmaat, heupomvang, uitgebreid verslag van de zadelpasser... heerlijk! :D

Ik vind jou en Henk gewoon stoer! 8-) Leuke plaatjes en je doet het toch maar effies, die rondjes 100 en 90! *\o/*

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:40

Wat lief je reactie. Ik huppel inderdaad gewoon lekker verder en schaamte heb ik gelukkig ook niet. Ik kan prima leven met de gedachte, ja dat heb ik ooit ook allemaal eens gedaan en gedurfd en ik heb gelukkig nu de leeftijd dat ik me niet meer hoef te bewijzen of zo :D

Alleen heel stiekem zou ik wel weer zoals vroeger zonder enige angst weer willen rijden.
Nu is het soms zelfs zo dat ik denk jeee wat galoppeer je hard. Zie je later een filmpje. Denk je: oh ahum O:) het voelde harder _O- _O-

Man man wat is paardrijden toch moeilijk soms. Vooral dus ook mentaal haha.
Maarrrr ik ga lekker door en ik ben een beetje zoals jij. Dan denk ik: ik doe gewoon of ik gek ben en ja ik vind het eng maar doe het toch :D

Jij bent daarin dan ook echt een voorbeeld voor mij zeg maar. Dat ik denk: zie zij doet het ook en durft het ook :j
Dus jouw avonturen met Henk vind ik superleuk om te zien en te lezen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Heel stoer springpaard genaamd Henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:48

Leuk topic.
en herkenbare situaties!

knap dat je met een ei +ei dan toch al 1.00 bent +:)+

Ben ik met mijn ei+ei nooit gekomen en heb uiteindelijk een rakket(+ei) gekocht en inmiddels ben ik van zachtgekookt ei aan het opkruipen richting hardgekookt ei. :')

En over op de lepel zitten: volgens mij voorkom je bij springen nooit dat je de lepel ooit tegen komt. je zit er ook veel meer opgevouwen in dus heb je ook meer bewegingsvrijheid.
Om die reden heeft mijn (eventing) zadel ook een heel platte lepel denk ik.

En ja! wat is paardrijden moeilijk he! en super gaaf