Jump!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AvocadoMi

Berichten: 17
Geregistreerd: 14-01-23

Jump!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 18:30

Vandaag mijn 2 jarige merrie eens laten vrijspringen om te zien of ze geschikt is voor de springsport *\o/*

Ze deed het super flink. Stopt niet en loopt zelf naar de sprong <3

Ik ben zelf heel tevreden over haar springmanieren. Wat vinden jullie?



Ter info: ze staat dagelijks op de wei en mag gewoon nog lekker paard zijn komende 1,5 a 2 jaar. Dit was enkel voor eens te testen ;)
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-08-23 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video zichtbaar gemaakt.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Jump!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:04

Ik enk niet dat het topic hier hoort, maar zo in dit filmpje springt ze best leuk!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Jump!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:16

Haar voorbenen zou ze meer mogen optrekken maar ze doet het zeker niet slecht als 2 jarige.


Zo af en toe eens vrijspringen kan heus geen kwaad.
Fokkers laten een veulen ook al eens met moeders mee over een laag balkje lopen/springen.
En op keuringen wordt er ook vrijgesprongen. Vaak worden ze hierin dan ook thuis getraind, bij vele zie je ook dat ze het al gewend zijn. Je haalt de echt groene paarden er vaak zo tussenuit.

AvocadoMi

Berichten: 17
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 20:47

Earth schreef:
Ik enk niet dat het topic hier hoort, maar zo in dit filmpje springt ze best leuk!


Ah oeps! Kan ik dit zelf verplaatsen?

En bedankt! :)

AvocadoMi

Berichten: 17
Geregistreerd: 14-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 21:23

Art_Ificious schreef:
Haar voorbenen zou ze meer mogen optrekken maar ze doet het zeker niet slecht als 2 jarige.


Zo af en toe eens vrijspringen kan heus geen kwaad.
Fokkers laten een veulen ook al eens met moeders mee over een laag balkje lopen/springen.
En op keuringen wordt er ook vrijgesprongen. Vaak worden ze hierin dan ook thuis getraind, bij vele zie je ook dat ze het al gewend zijn. Je haalt de echt groene paarden er vaak zo tussenuit.



Ja haar voorbenen mag ze inderdaad wat beter optrekken. Op lagere sprongen durft ze ze ook wel wat te laten hangen :')

In jullie ervaring... verbetert de techniek van jonge paarden nog met ouder worden en/of met meer ervaring op te doen? :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:34

Techniek kan nog verbeteren. Mijn draver trok ze eerst ook niet goed op. En nu wel :)

Mijn 2 jarige heeft ook eens vrijspringen gedaan. En ene keer trekt hij de benen goed op en andere keer laat hij ze ook wat hangen.

Ik ben paar keer bij vrijspringen gaan kijken. En heb er gezien waar de voorbenen echt omlaag blijven hangen zelfs als ze de sprong hoger zetten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Jump!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:30

Ik verplaats dit topic van RT-HAW naar SPR-ITP omdat die daar beter past.