Santana @ onderlinge springwedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:45

Hooi Lachen

2 weken geleden op vrijdag hadden wij van school een onderlinge wedstrijd, en ik had besloten om hier maar aan mee te gaan doen.
Santana is 9 jaar oud en afstamming is onbekend. Hij is eigenlijk altijd recreatief bereden en sinds december rij ik hem omdat de eigenaresse nogal weinig tijd heeft. We starten geen wedstrijden, het parcoursje stond op ong. 80/90 cm, dat was voor ons doen wel even genoeg!
Springen kan hij echt wel maar samen moeten we het ook nog kunnen, het is gewoon een gebrek aan ervaring van de combinatie vandaar dat we ook elke week springles hebben.
Nou kijk maar eens even naar de foto's! ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeelding
Hindernis 1.. simpel kruisje maar bijna-wijgering! Moest toch even flink vertellen dat ie moest, is ook wel goed te zien!

Afbeelding
4B, oxer van de dubbel, kwamen iets te langzaam in dus hier ook weer een bijna-stop.

Afbeelding
Hindernis 8, sprong hij wel netjes na enigzinds aanmoediging!

Afbeelding
Op zoek naar de laatste sprong! Wat een concentratie!

En toen was ik tot mijn eigen verbazing door een foutloos rondje in de barrage beland! Wat een kick dat ik foutloos rond was! De barrage was op stijl, we reden op gras en ze waren bang dat er nogal gecrosst ging worden vandaar! Had een totaal van 50 stijlpunten! Maar wel 2 balkjes doordat ik veel te netjes en dus veel te veel terug reed wat zich uitte in 1 bijna-stop en 1 ongelukkige sprong waarbij we niet uit kwamen.

Afbeelding
4B, oxer van de dubbel, kwamen niet goed uit voor 4A door dat ik te veel terug reed hierdoor redde we 4A nog wel maar nam hij met z'n achterbenen 4B mee.

Afbeelding
Hmm welke nu? En wat is de beste route?

Afbeelding
En als laatste hindernis 8, dit vind ik een heel fijn beeld geven hier was hij ook redelijk moe geworden.
Moet alleen mijn handen niet op zijn schoft zetten!

En ik moet heel erg op mijn voeten letten! Moet veel meer op mijn knieën rijden dan draai ik mijn voeten niet zo naar buiten!
Nou kom maar op met die reacties! Hou het wel even lief! Ik ben iig heel erg trots op mijn bruintje!

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:47

Idd aan je voeten werken, Lachen leuk paardje heb je. EN die reclame erdoor is echt irritant haha. Sigaar

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:52

Haha ja sorry van de reclame maar heb ze ff van die site van de fotograaf geplukt! Heb ze ook besteld maar dat zijn gewoon foto afdrukken dus die kan ik hier niet plaatsen!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:31

Over je voeten heb het zelf al over dus begin ik er niet weer over.

Ik vind dat jij je handen meer naar voren moet houden. Je werkt terug waardoor volgens mij jouw paard gaat twijfelen. Zorg dat je een goed ritme hebt en houdt je handen voor. Op die manier geef jij je paard ook vertrouwen. Succes!

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 11:17

oké thnx voor de tip, zal het proberen! Kan trouwens heel goed komen doordat hij heel heet wordt dus ik constant aan het terug rijden ben en dan vergeet ik de laatste 3 sprongen voor de hindernis vooruit te rijden...

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:41

De laatste 3 sprongen voor de hindernis zou je ook niet meer naar voren moeten rijden. Je moet hem daarvoor al goed voor elkaar hebben zodat je paardje zich op het laatst niet meer op jouw maar enkel op de hindernis hoeft te concentreren. Probeer je been ook boven de sprong mooi lang te houden en je tenen niet naar buiten af te steken.
Je kunt op de foto's goed zien dat je mooi op tijd naar de volgende hindernis kijkt Lachen

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 21:24

Haha ja dat kijken is er bij mij flink ingestampt! Maar het werkt wel heel goed! Ik zal er is op letten, ga volgende week weer naar de springles!

Shoshanna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:26

Mooi paardje! Lachen Commentaar en alles wordt al gegeven, alleen vind ik persoonlijk die tekst door de foto erg vervelend..

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 21:28

Ja k snap het.. tekst kan ik niks aan doen.. heeft de fotograaf gedaan, dus sorry..

Shoshanna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Santana @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:25

Okee. Lachen