Tiquira @1m35 springen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feroza_W

Berichten: 291
Geregistreerd: 06-03-07

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:12

maximiliaan schreef:
basculeren is dat het hoogste punt boven de sprong de schoft is, je paard maakt dus dus rond... en dan hoeft ie niet z'n hoofd tussen z'n benen te stoppen nee!! maar de pony in dit topic maakt zijn rug niet rond maar houdt hem recht boven de sprong


Ik ben blij dat al mijn paarden incl ik zelf mijn rug niet bol kan maken. hoogstens mijn lendewervels kan buigen. De vorm van de rug is niet veranderlijk Je hebt niet voor niets ribben voor de stabiliteit.

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:23

Wadi_ schreef:
JumpingQueen schreef:
Volgens mij zijn deze foto's echt wel gefotoshopt hoor kijk maar naar de bomen en je teugels of ben ik nu zo gek??? Nors opkijken


Ik heb er echt niets aangedaan hoor(buiten verkleint en een randje omgedaan) Clown
De teugels is denk ik door de beweging(ik snap trouwens niet waarom ik teugels zou wegwerken Tong uitsteken ) en wat is er met de bomen?


Die bomen op de achtergrond zien der een beetje raar uit ze hebben zn computer spel effect...

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:02

bizzybijtje schreef:
Ik kan wel een reden bedenken om de teugels weg te werken, dit word weleens gedaan als er een slof om zit. Maar dat denk ik niet, want ik denk dat je paard dan wel héél moeilijk over een hindernis komt Knipoog Vind het er ook niet zo geweldig relaxt uitzien, want ik denk dat het paard inderdaad iets boller(?) moet boven de hindernis.


Ik heb nog nooit met slof gereden,dus kan die ook niet weggewerkt zijn Clown
Zou inderdaad wel moeilijk gaan Tong uitsteken

Anoniem

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:53

maximiliaan schreef:
basculeren is dat het hoogste punt boven de sprong de schoft is, je paard maakt dus dus rond... en dan hoeft ie niet z'n hoofd tussen z'n benen te stoppen nee!! maar de pony in dit topic maakt zijn rug niet rond maar houdt hem recht boven de sprong

Dus gebruikt de pony zijn rug niet goed en ontstaan er blessuures in de loop der tijd

Ik zou nog niet zo hoog gaan. Probeer eerst eens aan de pony z'n manieren te werken dat hij (of zij) z'n rug goed gaat gebruiken. Anders krijg je naar een langere tijd een blessuure in de rug en daar komen ze niet zo snel vanaf.

Voor de rest vind ik het wel een echte gave pony! Volgens mij heeft die wel veel vermogen zeg! Probeer zelf ook wat meer naar voren te kijken boven de sprong. Ik vind jouw houding voor de rest echt goed!

Anoniem

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:47

Ik bedoel het niet aanvallend. Maar ik heb de foto's wat beter bekeken, en je hebt wel 2 teugels, en op foto 3 zie ik ook nog iets over de borst lopen. Kan verbeelding zijn Lachen

Mellanii

Berichten: 1452
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Venray

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:52

Ze heeft een borstuig zonder martengaal.
en maar 1 teugel volgensmij Tong uitsteken

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:21

Feroza_W schreef:
maximiliaan schreef:
basculeren is dat het hoogste punt boven de sprong de schoft is, je paard maakt dus dus rond... en dan hoeft ie niet z'n hoofd tussen z'n benen te stoppen nee!! maar de pony in dit topic maakt zijn rug niet rond maar houdt hem recht boven de sprong


Ik ben blij dat al mijn paarden incl ik zelf mijn rug niet bol kan maken. hoogstens mijn lendewervels kan buigen. De vorm van de rug is niet veranderlijk Je hebt niet voor niets ribben voor de stabiliteit.


Tuurlijk kan jij je rug bol maken... anders zou er iets mis met je zijn.
Ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel maar een paard kan zeker zijn rug rond maken en dat is ook precies de bedoeling boven de sprong...

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:10

bizzybijtje schreef:
Ik bedoel het niet aanvallend. Maar ik heb de foto's wat beter bekeken, en je hebt wel 2 teugels, en op foto 3 zie ik ook nog iets over de borst lopen. Kan verbeelding zijn Lachen


Ik rij echt niet met slof of dubbele teugels ofzo hoor, ik denk ook niet echt dat mijn pony dat zou accepteren(het is nogal een heethoofd) Clown

Anoniem

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:57

Wadi_ schreef:
bizzybijtje schreef:
Ik bedoel het niet aanvallend. Maar ik heb de foto's wat beter bekeken, en je hebt wel 2 teugels, en op foto 3 zie ik ook nog iets over de borst lopen. Kan verbeelding zijn Lachen


Ik rij echt niet met slof of dubbele teugels ofzo hoor, ik denk ook niet echt dat mijn pony dat zou accepteren(het is nogal een heethoofd) Clown




Waarom zie ik dan duidelijk 2 teugels op foto 2 en 3 ?? Niet door de beweging, want dan zou je het niet zo scherp zien.
Lijkt ook gelijk de reden dat de pony niet fijn springt.

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:09

Ik zweer je dat ik niets aan de foto's bewerkt heb!
Ik heb nog geeneens een slof thuis liggen

Anoniem

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:13

Ik wil je best geloven, maar waarom zie ik 2 teugels? Lachen

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:17

Ik heb eens goed gekeken en volgens mij is het gewoon de 'overschot' van mijn teugels Lachen
Er hangt echt geen slof(of iets anders) aan mijn pony hoor, ik zou nog niet eens weten hoe ik het moet aandoen Clown

Edit: Dit bedoel ik dus,het stuk teugels dat ik niet vast heb: http://i242.photobucket.com/albums/ff151/JoyceXx/Naamloos1-5.jpg (andere pony,duidelijke foto)

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:37

gewoon een borsttuig toch?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:17

Ik vind de foto's er netjes uit zien. Ik denk ook dat het de lus van je teugel is.
Anders mijn complimenten voor het foto shoppen Tong uitsteken ziet er heel echt uit!

karin_gracia

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: drenthe

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 03:25

hahaha!!!! ik heb ontdekt wat het zogenaamde fotoshoppen is! als je goed kijkt naar alle foto's, zie je dat er gaas hangt, in de openingen van de bak. dat geeft dan ook dat computerachtige effect!
niks fotoshoppen dus... mensen, niet zo kwaad van vertrouwen he.. Haha!

Andante

Berichten: 1220
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:32

En daar was Bokt weer. Haha!

Ik snap wat anderen zien, het is misschien nog geen ideale sprong. Maar je moet toch ooit eens die sprongen nemen om te zien wat je kan verbeteren? Bovendien kan je door een enkele keer deze sprongen te nemen zien waar het scheelt aan de techniek Lachen.
Ik vind het in ieder geval top dat je dit überhaupt durft, en ook dat je dit onder begeleiding doet.
En wat betreft het photoshoppen, ik denk niet dat je dat hebt gedaan - en zelfs als, dan is het jouw keuze, en kan ik daar toch niets aan veranderen Lachen.
Misschien mag je, om wat rijtechnisch commentaar te geven, meer meegeven. Dan gaat het basculeren misschien ook wat fijner Ja.
Ik wens je in ieder geval succes, en ik vind het erg knap! Top Lachen!

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:53

Beetje late reactie Bloos

karin_gracia schreef:
hahaha!!!! ik heb ontdekt wat het zogenaamde fotoshoppen is! als je goed kijkt naar alle foto's, zie je dat er gaas hangt, in de openingen van de bak. dat geeft dan ook dat computerachtige effect!
niks fotoshoppen dus... mensen, niet zo kwaad van vertrouwen he.. Haha!


Het is inderdaad een soort gaas dat er hangt(voor de wind en regen tegen te houden) Lachen

Andante schreef:
En daar was Bokt weer. Haha!

Ik snap wat anderen zien, het is misschien nog geen ideale sprong. Maar je moet toch ooit eens die sprongen nemen om te zien wat je kan verbeteren? Bovendien kan je door een enkele keer deze sprongen te nemen zien waar het scheelt aan de techniek Lachen.
Ik vind het in ieder geval top dat je dit überhaupt durft, en ook dat je dit onder begeleiding doet.
En wat betreft het photoshoppen, ik denk niet dat je dat hebt gedaan - en zelfs als, dan is het jouw keuze, en kan ik daar toch niets aan veranderen Lachen.
Misschien mag je, om wat rijtechnisch commentaar te geven, meer meegeven. Dan gaat het basculeren misschien ook wat fijner Ja.
Ik wens je in ieder geval succes, en ik vind het erg knap! Top Lachen!


Bedankt voor je super leuke reactie! Bloos
Ik zou trouwens niet weten wat ik aan de foto's zou moeten photoshoppen, met een slof of elastiek(of iets anders) eraan zou mijn pony echt niet springen hoor Tong uitsteken

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:08

Ik vind het levensgevaarlijk dat je na je hindernissen balken neerlegt (op de dubbels) het zijn dan misschien wel galopbalken maar je pony kan altijd een pasje missen toch?
Verder vind ik het een leuke pony, knap dat ie zo hoog kan springen! Met je houding is trouwens niks mis.

Wadi_
Berichten: 723
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: België

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:21

Er liggen geen balken na de hindernis hoor, alleen ervoor Knipoog

Stekkerdoos

Berichten: 33
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: Bali

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:26

Waarom liggen er zoveel balken voor de hindernis?
Wel knap dat de pony zo hoog springt maar tamelijk niet nodig voor het pony springen lijkt me Haha!

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Re: Tiquira @1m35 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:28

hoi hoi ik heb ook een d pony van 1,48 maar die springt echt niet zo hoog haha ze gaat er liever dwars door heen. ze spring heel mooi let erop dat je de teugels niet te straks houd