eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:17

mijn hengstje is nu ondertussen 2 jaar en een paar maanden en ik wou hem eens eenmalig(!!!!) een paar sprongetjes laten nemen
ik moet zeggen dat ik erg blij was met het resultaat Lovers
Afbeelding

Afbeelding

en Mijn 6 jarige merrie dat na 2 jaar oefenen eindelijk kan springen Afgod
vroeger maakte ze van een sprong van 20cm al brandhout en nu springt ze toch al over de 60cm Wow!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hou de commentaar aub een beetje netjes Lachen

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:20

Leuke pony's maar als je eenmalig je pony's een keer laat springen zou ik toch wel degelijk andere hindernissen gebruiken, ALS het fout gaat springen ze misschien nooit meer... het is op zich niet onveilig maar als er iets omvalt brengt dat toch wat meer teweeg dan dat er een "normaal" balkje op de grond valt..

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:23

Ik vind het erg onverantwoord eerlijk gezegd. Net wat FenDT al zei...koop dan degelijk matriaal. Je hebt een heel leuk paardje wat (nog) leuk springt...wees daar zuinig op!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:25

voor die paar keer dak ik mijn merrie laat springen in een jaar tijd ga ik echt geen materiaal kopen van duizenden euro's hoor Knipoog

materiaal is perfect veilig, kon gemakkelijk vallen en is heel duidelijk te zien.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:27

Ze kunnen goed springen Lachen Ach voor die ene x kan dat materiaal toch well.. Ik zie er geen problemen in Knipoog Als je het gewoon bij 1x houd.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:29

aerdenhout1 schreef:
Ik vind het erg onverantwoord eerlijk gezegd. Net wat FenDT al zei...koop dan degelijk matriaal. Je hebt een heel leuk paardje wat (nog) leuk springt...wees daar zuinig op!


Sluit me hier helemaal bij aan! Als je paard op zo'n plank springt wil ik niet eens weten wat de gevolgen zijn..en je hoeft niet meteen peperduur materiaal te kopen, je hebt ze ook in de goedkopere prijsklasse!

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:31

Ik ben het toch met de anderen eens, het valt makkelijk, dat is wel te zien maar het idee dat het planken zijn vind ik niet zo prettig, dan had ik toch op zoek gegaan naar ronde palen.

Hindernissen hoeven echt geen duizenden euro's te zijn, ik had 10 kunstof hindernissen overgekocht voor 150 euro.
Ik spring ook maar af en toe voor de afwisseling maar dan toch wel over degelijk materiaal

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:33

ja die planken gebruik ik normaal gezien ook niet, ik heb lange ronde palen maar daar kon ik niet aan

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:34

Dat je je 2jarige een keer laat springen is helemaal niet zo erg. Maar dat je daar dan zulk onveilig materiaal voor gebruikt is spelen met de gezondheid van je dieren. En dat is wel erg.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:36

Als jou paard met z'n benen in het schraagje komt breekt hij ze!
En je springt, aan de foto's in je profiel te zien, wel vaker met andere paardjes over deze hindernissen. Het hoeft echt geen 1000 euro's te kosten...dierenarts is duurder om het maar niet te hebben over een nieuw paard.
Sorrie, maar je had deze reactie's kunnen verwachten.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:40

Tja, aan de topictitel te zien wil je dit misschien wel letterlijk zien.... Ik vind dit ronduit onverantwoordelijk om dit met welk paard/pony te doen. je weet niet wat de reactie van je jonge pony is en de oudere pony (geef je zelf aan) maakte er in het verleden brandhout van. Nou, dan heb je geluk als het bij brandhout blijft en niet je ponies in de kreukels liggen...

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:09

GaitMonster schreef:
Ze kunnen goed springen Lachen Ach voor die ene x kan dat materiaal toch well.. Ik zie er geen problemen in Knipoog Als je het gewoon bij 1x houd.


Die "ene" keer kan er ook wat fout gaan!

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:13

Ziet er leuk uit maar hindernissen kosten geen duizende euro's..

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:15

bah bah bah , sorry om het zo te zeggen
maar ik je vind hindernis echt gevaarlijk
ook al is het eenmalig , bij deze keer kan het al fout gaan om verkeerde spring matriaal.

verder springt goed

en je hoeft geen hindernissen van duizende euro's
maar zoals waar pattypaard mee spring zijn hele mooie hindernis die zelf gemaakt zijn
Laatst bijgewerkt door _Mellanie op 09-06-08 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:17

het enigste wat ik wil zeggen is: meid wees zuinig op je paardjes. Voorkomen is beter dan genezen

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:22

Die twee jarige van jou heeft wel twee hele verschillende sprongen laten zien. De eerste foto heeft wel een heel ongelijk voorbeen daar laat hij ze poot gewoon hangen. Terwijl de tweede foto er goed uitziet. Maar heeft hij de sprong ervoor een balk geraakt of springt hij uit zich zelf zo. Ik ga er niks zeggen over het materiaal dat is aan jou. Hindernissen zijn duur maar duizende euro`s is wel wat overdreven.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:28

Wat kan je tweejarige fijn springen zeg. Ja
Ik heb wat minder problemen met jet materiaal moet ik zeggen. Zou de schagen niet meer gebruiken maar de planken en emmers vind ik niet zo'n punt.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:31

nowornever schreef:
Die twee jarige van jou heeft wel twee hele verschillende sprongen laten zien. De eerste foto heeft wel een heel ongelijk voorbeen daar laat hij ze poot gewoon hangen. Terwijl de tweede foto er goed uitziet. Maar heeft hij de sprong ervoor een balk geraakt of springt hij uit zich zelf zo. Ik ga er niks zeggen over het materiaal dat is aan jou. Hindernissen zijn duur maar duizende euro`s is wel wat overdreven.

hij spring uit zichzelf zo hoog, hij heeft toen 3 sprongetjes genomen en geen balk geraakt Ja

bedankt katje, ik zal je tip onthouden en die schagen niet meer gebruiken Ja
zijn trouwens toch maar lastige dingen om te dragen Clown

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:36

Tjonge jonge...wat wordt er weer gedramatiseerd.
Het materiaal kan vallen.... Een paard kan op een ronde balk net zo goed zijn nek breken (spreek helaas uit ervaring)....

Als iemand foto's laat zien van eventing...waarbij er over picknicktafels gesprongen wordt, die geen milimeter meegeven...dan vindt iedereen het reuzeknap. Nu zijn het speledingetjes die gemakkelijk kunnen vallen....en dan valt het paard er niet over....maar de gebruikers van bokt vallen er bij bosjes over.
Ik begrijp de wereld tegenwoordig niet meer, denk ik....

Voor een keer een tweejarige laten springen kan ook geen kwaad....al zie ik daar het nut eigenlijk niet zo van in. Een tweejarige hoort zoveel mogelijk in de kudde te lopen in mijn ogen...en nog niet met dit soort dingen bezig te zijn.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:39

[/quote]
hij spring uit zichzelf zo hoog, hij heeft toen 3 sprongetjes genomen en geen balk geraakt Ja [/quote]

Dan springt hij goed, hopen dat hij zich straks onder het zadel zo door ontwikkeld.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:42

Tja polly2. Ik heb ook helaas gezien dat een paard zijn nek brak bij een eventing. Ongelukken kunnen natuurlijk ook met ronde balken en normale staanders gebeuren. Dan zou je een hobbelpaard in de tuin moeten zetten om geen ongelukken te krijgen. Maar dit vind ik dus echt eng, als ik dit zie en dan ook nog met ponies die of niet goed kunnen springen of het nog nooit hebben gedaan, dan vind ik dit wel onverantwoordelijk. Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, maar je hebt nou eenmaal een grote kans dat als je dit op bokt plaatst dat er dan zulke berichten geplaatst worden....
laat ik het zo zeggen: ik zou nooit, maar dan ook nooit 1 van mijn paarden over zoiets laten springen...

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:47

Zammie schreef:
Tja polly2. Ik heb ook helaas gezien dat een paard zijn nek brak bij een eventing. Ongelukken kunnen natuurlijk ook met ronde balken en normale staanders gebeuren. Dan zou je een hobbelpaard in de tuin moeten zetten om geen ongelukken te krijgen. Maar dit vind ik dus echt eng, als ik dit zie en dan ook nog met ponies die of niet goed kunnen springen of het nog nooit hebben gedaan, dan vind ik dit wel onverantwoordelijk. Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, maar je hebt nou eenmaal een grote kans dat als je dit op bokt plaatst dat er dan zulke berichten geplaatst worden....
laat ik het zo zeggen: ik zou nooit, maar dan ook nooit 1 van mijn paarden over zoiets laten springen...



Maar als iemand daarvan foto's plaatst vindt iedereen het heul knap....dat snap ik dan niet. Dat vind ik namelijk een veel groter risico (vaste hindernissen), dan zo'n speledingetje dat je hier ziet.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 20:09

nowornever schreef:


hij spring uit zichzelf zo hoog, hij heeft toen 3 sprongetjes genomen en geen balk geraakt Ja [/quote]

Dan springt hij goed, hopen dat hij zich straks onder het zadel zo door ontwikkeld.[/quote]
dat hoop ik ook dat hij zo goed beweegt en springt onder het zadel Ja
helaas duurt het nog 2 jaar voor ik het zal weten Clown

bedankt polly2 Lachen
daar dacht ik idd ook al aan, daarom dat ik ook niet zohard reageer op de mensen die dit dan levensgevaarlijk vinden

waar ik vroeger stond gebruikte ze echt springmateriaal met van die ronde balken maar die kunnen ook behoorlijk zwaar zijn hoor Ja

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:05

Ik ben geen springruiter, maar weet in elk geval wel dat een vaste hindernis minder gevaarlijk is dan een die uit heel veel dingen bestaat die onder en tussen de benen van een paard kunnen komen. Ik hoop dat TS heeft gezien dat haar 2 1/2 jarige lekker kan springen en ook bomproef is, en dat ze hem nooit meer over dergelijke hindernissen heen jaagt.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: eens gekeken wat voor vlees ik in de kuip heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:28

Heb zelf dus wel al de nodige ervaring in de springsport (niet eventing, dat is dus echt niet mijn ding.) en heb dus ook vaak genoeg wat mis zien gaan. 1 van de dingen die mij geleerd is, is dat je gewoon degelijke spullen moet hebben om met een paard te gaan springen. Of een balk nou zwaar is of niet, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een paard (en dan juist eentje die totaal geen ervaring heeft) zich gigantisch kan verkijken of schrikken en dan midden in die spullen komt waar de hindernis van is gemaakt. Je loopt hier nu eenmaal meer risico mee als met gewone staanders...
Maar goed, denk dat dit altijd zo zal blijven in discussies en ik ben nou eenmaal (juist door alles wat ik al heb meegemaakt en heb gezien) wel voorzichtig met mijn paarden.