Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucky

Berichten: 950
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Bussum

Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:06

Dit is Britt, een 9 jarige draver die in haar verleden veel heeft meegemaakt.
Een jaar geleden ging ze hard, harder, hardst. Durfde ze niet over een balkje te stappen en negen van de tien keer gaf ze een bok met aandraven. Op stal was het al een ontzettende lieverd geworden, door de liefde en aandacht die ze gehad heeft sinds ze bij Luckyhoeve staat, maar met rijden was haar ontzettend fijne karakter soms nog ver te zoeken.
Vanaf de eerste seconde dat ik haar zag was ik op haar verliefd en zodoende heb ik heel veel tijd, liefde en geduld in haar gestoken en toen ze in de gaten kreeg dat ik alles voor haar over had en der nooit kwaad zou doen, is ze me gaan vertrouwen en sindsdien doet ze alles voor me. En dus ook springen!
Britt is een draver, dus rustig en in 2 takt galoperen zit er niet altijd helemaal in, maar het gaat steeds beter en zondag hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd (dressuur en cross)

Afbeelding


Hieronder een korte demonstratie van Britt haar talent Haha!

De eerste echte sprong (2 dagen nadat ze voor het eerst over balkje stapte en na het oefenen met kruisje) Nog niet echt soepel.
1 Afbeelding

Weer terug naar laag, om mijn eigen houding en Britt der techniek te verbeter.
Ik 'lig' te veel.
2 Afbeelding

Ietsje hoger, moet oppassen dak niet doe alsof het 1.60 m is Tong uitsteken
3 Afbeelding
Al iets netter (behalve mijn houding)
4 Afbeelding

Lage dubbelsprongen oefenen (op 2 galopsprongen) ik moet blijven zitten tussen de hindernissen. En terugrijden
5 Afbeelding
6 Afbeelding
Beugels zitten scheef Bloos
7 Afbeelding

Ze sprong iets hoger dan ik dacht
8 Afbeelding
Al iets beter Lachen (en ja, ikzelf mis ook de cap, mr zoals je ziet op de andere foto's, draag ik normaal meer dan zat bescherming)
9 Afbeelding

Sinds vorige week gaan we iedere woensdag naar springles en al na de eerste keer zijn we verbeterd Haha! Ook het springen van puntjes etc. (voor de cross) doet ze super!

Nog één foto van haar 4jarige zoon met wie ik van de week voor het eerst heb gesprongen.
Afbeelding

NandorNicole
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-06-08

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:10

Ziet er leuk uit!
Knap dat je haar vertrouwen gewonnen hebt, jouw houding stoort mij niet zo erg, beter te veel meegaan als niet meegaan want dan krijgt ze een ruk in haar mond! Knipoog

Leuk paardje ook hoor! Pling
Ze schat zelf de hindernissen ook best hoog in! Clown , hebben mijn pony's nu nooit last van!

NandorNicole
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-06-08

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:11

Haar 4jarige zoon is trouwens ook een mooierd!
Ik houd zelf niet zoveel van schimmels, maar deze vind ik echt mooi! Pling

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:53

Citaat:
Britt is een draver, dus rustig en in 2 takt galoperen zit er niet altijd helemaal in, maar het gaat steeds beter


Uhhh Bloos Galop is een 3 takt schat Clown

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:48

Gelukkig ziet ze nu het vertrouwen in jou. Bij die lage sprongetjes hoef je inderdaad nog niet helemaal plat op je paard te gaan liggen, maar dat komt wel goed.
Volgens mij zou je er heel ver mee kunnen komen!

lovelucky

Berichten: 950
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Bussum

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:22

Bedankt voor de leuke reacties Lachen

ankie1 schreef:
Citaat:
Britt is een draver, dus rustig en in 2 takt galoperen zit er niet altijd helemaal in, maar het gaat steeds beter


Uhhh Bloos Galop is een 3 takt schat Clown


Typfoutje (schat) , sorry...

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:54

Ziet er goed uit hoor Lachen
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Wat een lekkere zoon heeft ze btw Vingers aflikken

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:04

Haha ik moest even 2 keer lezen Haha! ik heb namelijk een draver en een haflinger en de haf heet Britt Haha! dus ik dacht he ? foto's van Britt ? huh ? hahaha

Maar goed, wel een onwijs leuke draver !!! hij is van de manege ? of begrijp ik dat verkeerd ?

lovelucky

Berichten: 950
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Bussum

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:18

So0p_ schreef:
Ziet er goed uit hoor Lachen
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Wat een lekkere zoon heeft ze btw Vingers aflikken


Dankjewel Haha!

melaniepk schreef:
Haha ik moest even 2 keer lezen Haha! ik heb namelijk een draver en een haflinger en de haf heet Britt Haha! dus ik dacht he ? foto's van Britt ? huh ? hahaha

Maar goed, wel een onwijs leuke draver !!! hij is van de manege ? of begrijp ik dat verkeerd ?


Hihi, kan me de verwarring voorstellen Lachen Maarre ze is niet van een manege, Britt is van een meneer die ik al ong. anderhalf jaar lang (24/7) help met de verzorging van zijn paardjes. Ik ben wel de enige die op Britt en lucky rijdt (en de andere vormen van beweging) dus ze voelen wel als 'eigen' en zoveel betekenen ze ook voor me Lachen

Hier nog foto van Britt tussen het springen door.
Afbeelding
En een foto van haar zoon die voor de tweede keer onder het zadel springt
*foto is gemaakt tussen het lang en laag inrijden, maar hij kwam boven de balkjes wat omhoog met zijn hoofd, dus vandaar de losse teugels*
Afbeelding
Afbeelding

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:20

Haay. Ik ga reageren op de beginpost.

Ziet er erg netje uit. Zorg dat je je eigen handen draag en rechtop hou, duimen zegmaar omhoog! Probeer ook iets rechterop te zitten.
Succes verder!

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:23

Leuk ! heb je wel is gehoord van draverspraat ? zitten allemaal dravereigenaren en verzorgsters van dravers etc, erg gezellig, ik zou zeggen ga is een kijkje nemen Ja

www.dravers.nl en dan draverspraat

lovelucky

Berichten: 950
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Bussum

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:31

Carmenn_ schreef:
Haay. Ik ga reageren op de beginpost.

Ziet er erg netje uit. Zorg dat je je eigen handen draag en rechtop hou, duimen zegmaar omhoog! Probeer ook iets rechterop te zitten.
Succes verder!


Ik denk dat je op de foto van mij en luck (de grijze Knipoog ) doelt?? Correct me if i'm wrong Maar klopt inderdaad. Die foto was hij nog niet zo lang onder het zadel (2/3 maanden) en in het begin liet ik mijn handen vaak op het shabrakje steunen om te zorgen dat ik mijn handen stil genoeg hielt (hij is nu ook op 2 pinken te rijden daardoor Lachen ) en op die foto was ik pas net begonnen met het 'afleren'.

@Melaniepk, die site ken ik inderdaad al, maar had me nog niet aangemeld. Ga ik maar eens doen! dankjewel Lachen

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Draver Britt @ Springwork (verzameling van foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:57

lovelucky schreef:
Carmenn_ schreef:
Haay. Ik ga reageren op de beginpost.

Ziet er erg netje uit. Zorg dat je je eigen handen draag en rechtop hou, duimen zegmaar omhoog! Probeer ook iets rechterop te zitten.
Succes verder!


Ik denk dat je op de foto van mij en luck (de grijze Knipoog ) doelt?? Correct me if i'm wrong Maar klopt inderdaad. Die foto was hij nog niet zo lang onder het zadel (2/3 maanden) en in het begin liet ik mijn handen vaak op het shabrakje steunen om te zorgen dat ik mijn handen stil genoeg hielt (hij is nu ook op 2 pinken te rijden daardoor Lachen ) en op die foto was ik pas net begonnen met het 'afleren'.

@Melaniepk, die site ken ik inderdaad al, maar had me nog niet aangemeld. Ga ik maar eens doen! dankjewel Lachen



Nee, ik doel op je hele beginpost, en niet op je ''om het af te maken'' foto Knipoog.