WorldBridge en Winsor @ springwork

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:35

Vandaag was Thamar voor de verandering weer eens op stal en heeft ze even wat paarden gesprongen. Ik had toevallig m'n camera bij me en heb dus even wat foto's gemaakt. Beide paarden zijn nog niet uitgebracht op concours en hebben nog niet zoveel ervaring. Binnenkort is het de bedoeling dat Thamar ze gaat starten in het B-springen. Foto's van het losrijden heb ik niet gemaakt en zijn niet echt de hoogte in gegaan, maar 'gymnastiek' gedaan in de vorm van een driesprong..

Winsor is een 5-jarige ruin v.MillReef*Ahorn
WorldBridge is een 5-jarige merrie v. Oramé*Belmondo

Jullie commentaar graag..

Winsor is nogal een erg groot en lang paard en heeft het dus wat moeilijk in de driesprong

Afbeelding
Winsor. kwam er niet helemaal lekker bij

Afbeelding
Al iets beter

Afbeelding
Jammer van dat ongelijke voorbeen

WorldBridge pakt het allemaal wat makkelijker op.

Afbeelding

Afbeelding

[img][/img]

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:38

Ziet er netjes uit. Vooral die laatste springt er netjes. Winsor zou ik goed trainen met in uitjes omdat hij het zelf denk ik nog wat lastig heeft met zijn lengte en dan leert ie ook wat meer dat beentje mee te nemen!

Leuke paarden dat zeker.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:39

Ze springen mooi!

Vooral die laatste foto geeft een heel goed beeld... Je geeft mooi mee en het paard heeft een mooie techniek Knipoog

Eerste paard kan idd nog wat meer aan de techniek werken. En mischien omdat hij zo lang is nog meer mee geven?

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:45

Ja idd, is het een goed plan om meer in-uitjes te oefenen met Winsor, die moet van achteren wat sterker worden en dressuurmatig nog wat meer bij elkaar gereden worden..

Over het vrijgeven.. Op zich begrijp ik dat dat wat moeilijk voor Thaam is met zo een lang paard, omdat je hem graag iets bij elkaar wilt houden, vooral in een driesprong, maar nu laat hij zijn voorbeel iets hangen.. Dus kan ze idd wel even gaan proberen..

Diegene die erop zit is trouwens Thamar hier op bokt.. Niet een heel actieve bokker..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 23-06-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

TRB

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-06-07

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:48

dankjewel daan dat je even topfotograve speelde Haha! .. foto's zijn wel mooi geworden, vooral die topper van een world bridge!

ja winsor heeft het nog wat moeilijk met zijn lichaam en hij is een tijdje niet zo intensief getraind door omstandigheden , dus wat daan zegt hij moet dressuurmatig wat meer bij elkaar gereden worden dus we gaan er weer hard mee aan de slag! bedankt voor jullie tips en ja in-uitjes oefenen we vaak en dubbels en driesprongen zodat hij leert terug te springen en dus goed leert vouwen ..
bedankt voor het commentaar Haha! , ja ik mag wel wat meer meegeven vooral op winsor , ik zal er mee bezig gaan!

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:17

Zoo, wat kunnen die springen zeg, ziet er goed uit!
Commentaar is al gegeven Knipoog

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:23

Leuk paard die WorldBridge, heb zelf ook een 5 jarige orame onder het zadel en herken hem in de manier van springen. Ook zo heel groot eroverheen gaan.
Heb een topic geopend over de nakomelingen van orame, misschien zou je daar ook willen reageren.?

Commentaar is al gegeven, vind wel dat je je voeten erg netjes hebt, ik heb meestal kapstokken met dat springen.

TRB

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-06-07

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:35

haha oke , grappig dat je de manier van springen herkent!
Daan rijd nog een volle zus van WorldBridge en die lijken ook als druppels water op elkaar! heel leuk , ja ik zal even op je topic reageren!

haha dankjewel! maar er moet nog wel erg veel aan mn houding gebeuren Clown

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:49

Mooie dieren. Springen kunnen ze wel vooral die Oramé heeft al een nette springtechniek.

De Millreef vind ik persoonlijk minder. Ok hij is lang ik zou met hem inuitjes oefenen en terug terug terug rijdend at hij op dat achterbeen moet komen. Vind hem ook nog erg strak in het lichaam blijven op de sprong. Beide paarden mogen meer basculeren en goed doorbuigen op de sprong. Blijf zelf dicht bij het zadel en niet zo gaan staan in de beugels er staat geen 1.50 Knipoog

Op zich is je houding netjes maar letop blijf bij je paard en zadel hou je handen een tikje lager zodat je het buigen stimuleerd. Je been hou je netjes alleen let erop dat hij niet tever naar achteren gaat liggen. Af en toe mag je meer ruimte geven en krijg soms het idee dat je op de hals steunt of niet direct steunt maar veel contact er mee maakt. als je snapt wat ik bedoel.

Denk dat ze beide baat hebben bj grondbalken en een schuine balk onder de steil waardoor hij minder dorzichtigig is. Ook balken parcoursje of balken lijntjes zullen hun denk ik goed doen vooral de Millreef zodat die goed zijn lichaam leert gebruiken.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:42

Mooie zwarte Orame Knipoog en mooi Zapatero veulentje heb je erbij Haha!
beide paarden worden netjes gereden, maar denk dat er nog wel wat kan worden gedaan aan de dressuur.

Vind het namelijk een nogal slecht excuus om te zeggen, paard is groot en lang en daarom wat moeite met driesprong. Dat ligt dan gewoon aan de dressuurbasis. Denk maar zo een paard dat M springen zou eigenlijks de dressuurbasis moeten hebben van een M dressuurpaard Knipoog Dat hoef je niet percee een perfecte M dressuurproef te laten zien, maar gewoon het achterbeen werk. Het schakelen, voltes verkleinen en vergroten in de galop. Zo maak je de achterhand sneller en sluit het paard beter. Heb zelf een merrie van 1.75 die ook lang is en loopt M springen, ze heeft totaal geen moeite met 3 sprongen

Er is niks mis met je houding Knipoog zoals hierboven word gezegt. Bij het ene paard moet je veel meegaan naar voren bij de ander kun je bijna op het zelfde plek blijven zitten. Deze paarden springen beide met het schoft eruit en vooral de Orame
De Mill Reef kan nog wel wat meer soeplesse gebruiken boven de sprong.

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: WorldBridge en Winsor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:42

Het Zapatero veulen is van de volle zus van WorldBridge.. Haha! Die Oramé is, vind ik persoonlijk wat chiquer.

Wat je zegt over dat het paard zo groot en lang is en dat dat een slecht excuus is, heb je gelijk in.. Ik gebruik dat ook niet als excuus, maar dit paard is gewoon wat moeilijker op de achterhand te krijgen en wat moeilijk bij elkaar te krijgen. Natuurlijk moet er daarbij aan de dresuur gewerkt worden, daar heb je helemaal gelijk in, maar bij een groot lang paard, is dat nou eenmaal moeilijker dan bij een compact gebouwd paardje.. Daarbij heeft hij nog weinig ervaring, dus kan hij nog veel leren..