Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:48

Hier weer eens een springtopic van ons Haha!

Springen gaat de laatste tijd erg lekker Lachen soms is alleen de rem even weg, vandaar dat ik nu maar eens een martingaal omgehangen heb. Nu ging dat veel beter.

Over mijn houding: ik ben me 100% van mijn onderbenen/voeten bewust. Daarom spring ik ook zonder sporen. Ik heb er nu heel erg op gelet, maar op de filmpjes/foto's zag ik dat het nog heel erg is Bloos
Wat ik wel even wil zeggen (geen excuus, ik weet het!) maar het zadel waar ik mee spring is 18'' en dat is veelste groot. Vandaar dat het nog erger lijkt, en ik heb er ook helemaal geen steun aan.

Nog wat, ik heb geen springangst ofzo, maar als het richting de meter of hoger gaat en we komen niet uit, dan wil ik hem er nog wel eens voor wegtrekken, omdat ik dan plotseling niet durf Bloos
Vandaar dat er ook een dubbel staat, weet ik tenminste zeker dat ik uitkom Clown
Op het laatst heb ik nog wel even 90/95 cm gesprongen als stijltje, dus zonder dubbel, hele overwinning Haha!

31 Mei deden we mee aan CH Marum, daar hebben we 1 parcoursje gesprongen. Mijn doel was zonder weigeringen rond komen, en dat is gelukt. Helaas 2 balkjes op de dubbel, maar dat maakt niet uit Lachen Dubbels zijn sowieso lastig, omdat vita wat kortere passen maakt dan de gemiddelde pony Knipoog.
In het parcours komt ze alleen steeds overkruist of in de verkeerde galop neer.. moet ik de hele tijd terug naar draf en het galoppeerd niet echt lekker Dromen dus als iemand tips heeft... Vork

Officieel zijn we B+2
Ons volgende doel is SGW Nijberkoop in oktober Lachen

Springtraining vandaag: (stills uit filmpje vanaf de bakrand Tong uitsteken)

Inspringen:
Afbeelding
Afbeelding

Oxer ervan gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het stijltje Cool Ik hield haar alleen wat teveel in waardoor ze niet echt krachtig af kon zetten, maar hij bleef liggen.
Afbeelding


CH Marum
2 foto's:
Afbeelding
Afbeelding

En een filmpje, mijn vader is alleen niet zo goed met in- en uitzoomen Bloos. Die witte hindernis vooraan was ik helemaal vergeten, vandaar dat ik een soort van volte draaide. Anders had ze waarschijnlijk geweigert en ik heb liever 4 stfpnten erbij voor een volte dan dat ze weigert en de rest ook niet meer wil springen Bloos

Edit: filmpje komt later, hij is te groot voor photobucket, zippyvideos doet raar en ik snap nix van youtube Vork

Simone

jUst_eVa

Berichten: 1069
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: abbekerk

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:50

zoo jou fjord kan goed springen Pling En dan zeggen sommige dat ze niet kunnen springen!
Gewoon lekker doorgaan dus!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:07

Om de afstanden tussen de dubbel en op lijntjes goed te krijgen kun je dit eens proberen. Je rijdt in een normaal tempo aan en zorg dat je het dier goed tegen de hand aan hebt lopen (dus dat je contact hebt met de mond.) Je blijft zelf netjes achter de schoft zitten. Na de eerste sprong sluit je direct je benen en blijf je mooi achter de schoft zitten met een fijne aanleuning. Op deze manier heb ik mijn probleem opgelost. Ik heb een paard en sprong de dubbels eerst op ponymaat, omdat ik dus ook nooit uitkwam. Nu op deze manier gaat het eigenlijk heel erg goed en is ons zelfvertrouwen weer gestegen. Succes

Guusje1

Berichten: 1899
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:50

Hee!
Ziet er goed uit Haha!
Ik heb eigenlijk geen commentaar, nouja je benen misschien dan, maar dat weet je al Lachen
Ik zie je over een paar weken op kamp!

So0p_
Berichten: 2864
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:14

Ziet er goed uit hoor!
Commentaar heb ik eigenlijk ook niet echt! Haha!

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 21:51

haha ja ze kan iid goed springen Ja
het is alleen jammer dat ik geen hoger parcourtje dan B durf Bloos
Bedankt allemaal!

@egnie: dankje! dat ga ik eens proberen Ja

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:25

xSiep schreef:
haha ja ze kan iid goed springen Ja
het is alleen jammer dat ik geen hoger parcourtje dan B durf Bloos



Jawel Siep *LOL* Ze kan het makkelijk ! Echt leuk dat ze zo springt,
Misschien is er dan hoop dat Tootje over paar jaar net zo over de hindernissen gaat Haha!.

Ziet er goed uit hoor, soms lijkt ze wat te duiken zeg maar. Voor de rest heb ik geen commentaar op je houding, je benen zei je zelf al. En dat heb ik ook hoor, daarom rijd ik ook zonder sporen Tong uitsteken! Leuk dat je SGW gaat doen, hou je me daar op de hoogte Haha! !

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Fjord Vita @ Springtraining & CH Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 07:19

@ amber: ze duikt idd nog wat Ja iemand tips daarvoor?
ja leuk he Tong uitsteken SGW lijkt me zo gaaf!