Haflinger Condor @ springwork

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:28

Hallo allemaal!
Condor komt ook eens een kijkje nemen bij het springen!
Ik ben aan het werken aan mijn gezicht, dat ziet er dus echt niet uit Clown
Verder ben ik niet zo spring technisch dus commentaar is erg welkom Lachen
Laten we beginnen bij het begin:

1.Afbeelding
Kruisje, het lijkt hier of ik in zn mond zit, doordat hij tegen de hand is, maar als je goed kijkt, zie je dat de teugel hier los hangt, en dat hij meer dan genoeg ruimte heeft om te springen.

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding
Dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel met mn gezicht Clown

5.Afbeelding
Stijltje!

6.Afbeelding
Hoogste!

En dan nu het leukste onderdeel, de weigeringen Vork

7.Afbeelding
Nee ik doe het niet!

8. Afbeelding
Ik heb dus écht geen zin!
En mijn gezicht Huilen van het lachen

Uiteindelijk heeft hij het wel gesprongen, foto 6 is ná foto 8 gemaakt, dus ik heb wel mn zin gekregen, even voor de duidelijkheid Lachen


The end Haha!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:32

Leuke Haf! Probeer zelf je bovenlichaam iets terug te houden! Je gaat er nu plat op waardoor je hem uit balans haalt en daarom gaat ie (waarschijnlijk) ook staan! Probeer iets meer terug te zitten en wacht tot hij af zet en kom dan iets uit het zadel en breng je hand naar voren! Dus niet plat op zijn nek Knipoog

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:34

Jouw gezicht! ROFL Zoals Jeanine al zei: Je bovenlichaam iets meer terug houden. En let op je voeten, ze steken heel erg uit op sommige foto's!

xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:38

Okee bedankt, en ik weet het, mn gezicht is een giller! Tong uitsteken
Mijn voeten weet ik ook, maar ik moet er steeds weer op gewezen worden, even een voorbeeldje met de dressuurwedstrijden:
Condor @ dressuurwedsrijd
Daar steek ik dus ook heel erg mn voeten af, Maar bedankt! Lachen

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:51

Leuke foto's! haha en je trekt idd een leuk gezicht!! Tong uitsteken

karin_gracia

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: drenthe

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:56

ziet er gaaf uit! ik zou je beugels wat korter doen, en echt proberen te steunen met je knieën, je hebt daar nu totaal geen steun. als je daaraan werkt, gaan vanzelf ook je voeten verbeteren. zorg dat je hem niet té losgooit boven de hindernis, dus wel wat contact houden.
ik hoop dat je er wat aan hebt, succes, hele gave haflinger trouwens!

xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 17:00

Okee, ik zit al 4 gaatjes langer als normaal, maar ik rijd ook met een dressuurzadel. Ik zal er ook aan werken met het losgooien, ik ga zelf naar voren (en dan nog te ver ook) en mijn handen gaan meestal nóg veel verder naar voren.
Bedankt!

Peet, leuk dat je ook wat geplaatsd hebt Tong uitsteken

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:02

Spring je met sportschoenen? Even voor je er gewoon niet overna hebt gedacht, je schiet dan makkelijk door in je beugel he!
Verder beugels korter lijkt het, zodat je met je knieën kunt steunen op het zadel.
Verder misschien niet te hoog gaan, je paard moet zich er aardig overheen werken, ook doordat je behoorlijk plat licht op je paard. Én verbinding houden met de mond, want na de landing krijgt je paard nu opeens weer druk in zijn mond, dat gaat irriteren.

Jullie zijn wel een leuk stel! Lachen

karin_gracia

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: drenthe

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:05

oh.. jeetje met een dressuurzadel.. zou ik niet doen hoor.. je kunt echt zien dat je niet goed kunt meezitten, en je beugels korter doen zal da niet erg veel helpen, omdat je gewoon niet genoeg steun kunt krijgen bij je knieën.

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:09

Ik heb ook wel eens gesprongen met een dressuurzadel, na een paar keer 'wen' je eraan, dan gaat het wel aardig behalve als je paard enthousiast afzet. Beetje zelfde idee als springen zonder zadel, dus iig niet te hoog want dan blijf je steeds achter in de sprong.

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:10

Ik heb ook altijd gesprongen met een dressuurzadel, bij gebrek aan n springzadel moet je wel Knipoog
Ik maakte altijd wel mijn beugels een paar gaten korter, zou wel met laarzen rijden zeker als je al problemen hebt je voeten goed in de beugels te houden. Lachen
Probeer eens te oefenen met de verlichte zit over balkjes ofzo Lachen
Maar het begin is er, lekker blijven oefenen en misschien is een lesje of heb je dat al??

Wist niet eens dat die Condor kon springen trouwens, heb ik Bianca vroeger nooit zien doen Clown

xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 17:14

Ja ik weet het, rijd normaal met mn laarzen, maar ik doe vooral aan dressuur, soms een sprongetje tussendoor, mar springen is niet zo lekker met die laarzen, heb me vandaag toch overgehaald ermee te springen. Het is gewoon dom van me.
En meestal ga ik ook tot de 80 cm max. Maar toen was er ook begeleiding bij, dus toen na overleg ook dit mar gesprongen. Boven de 1 meter ga ik ook alleen met begeleiding en max. 1 keer in de maand.
Verbinding ga ik dan ook aan werken, maar ik probeer hem juist zoveel mogelijk ruimte te geven, maar zoals je zegt, bij de landing lijkt me dat idd niet fijn voor hem.
Bedankt! Haha!

Ja het is wel jammer van het dressuurzadel, maar voor die 1 á 2 keer per maand dat ik spring, heb ik geen zin om een vzh/springzadel aan te schaffen, en al helemaal niet voor een paard wat (helaas) neit eens mijn eigen diertje is. Als ik verder ga in het springen dan ga ik wel een vzh of spring zadeltje kopen, maar voorlopig nog niet.
Ik heb idd ook niet veel steun bij mn knieen, maar proberen kan altijd. Bedankt!

Ik vind een dressuurzadel niet vreselijk verkeerd springen, maar ik denk idd, dat ik daardoor zo plat op condor ''lig'' in feite. Bedankt!

Hee Sheer!
Ja ik zat ook een paar (4) gaten korter Lachen
En laarzen, idd, vandaag met mn laarzen gesprongen Lachen
Bij Roos (heb ik dressuurles) heb ik ook een keertje een springlesje genomen Lachen Ging wel goed, toen ook een Oxer van boven de 1 meter gesprongen Haha!

Bianca is ook niet zo van het springen haha Tong uitsteken
Stond er een heel parcours en Bianc ging rijden, om alles heen, ook niet over de balkjes. Maar Con vind het echt wel leuk, en ik ook, maar om het leuk te houden doen we het neit zo vaak Tong uitsteken

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:15

heb je les?
vind dat je een redelijke zit hebt terwijl je in een dressuurzadel rijd.
wel lijkt het dat je een beete achter de sprong zit?
iets meer je bovenlichaam tegen houden.
je kunt je beugels zo kort maken als je maar wil maar het heeft bijna geen nut om dat te oen ivm geen steun bij je knieen.
lekker dooroevenen dus

Lady_xx

Berichten: 551
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:17

Niet beledigend bedoeld hoor, maar waarom spring je iedere keer over dezelfde hindernis (zelfde plaats) van dezelfde kant? 't lijkt me erg saai voor je pony..

xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 17:24

raylaatje schreef:
heb je les?
vind dat je een redelijke zit hebt terwijl je in een dressuurzadel rijd.
wel lijkt het dat je een beete achter de sprong zit?
iets meer je bovenlichaam tegen houden.
je kunt je beugels zo kort maken als je maar wil maar het heeft bijna geen nut om dat te oen ivm geen steun bij je knieen.
lekker dooroevenen dus

Ik heb dressuurles, maar daar rijd ik heel af en toe (echt heel soms) een springlesje van in de plaats.
Hoe bedoel je met achter de sprong zit?
Ja met die beugels idd, ik doe het zo dat ik zegmaar precies op de kniewrongen zit, wantik moet zeggen, ik heb er wel wát steun aan, maar ik doe mn beugels nu op het kortste gaatje, ben nl. iets te lui op er een slag in te maken, en dan zit ik ook precies op de kniewrong

Lady_xx schreef:
Niet beledigend bedoeld hoor, maar waarom spring je iedere keer over dezelfde hindernis (zelfde plaats) van dezelfde kant? 't lijkt me erg saai voor je pony..

Lijkt maar zo, ik sprong ook andere hindernissen (stonden er 3 in de bak) en ook van meerdere kanten, maar fotograaf moest meerdere paarden op de foto zetten en stond dus in 1 hoek. Er zijn dus alleen fotos van 1 hindernis gemaakt, maar ik ben wel over meer hindernissen heen geweest Lachen

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:16

Condor! Leuk hoor jullie in actie samen. Ga wel met het commentaar mee. Het lijkt of die wat actiever kan naar de hindernis, en vlotter kan springen... Verder idd meer een tikje gaan staan. Maar goed, ik ben al helemaal geen springwonder Nagelbijten / Gniffelen Dus vind het knap hoor, zo hoog Ja !

xCondor

Berichten: 288
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: westland

Re: Haflinger Condor @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:30

Haha dankje Iloon Tong uitsteken
Ach, zelf ben ik geen springwonder, geen dressuurwonder, maar een houd-van-condor wonder Tong uitsteken