Concours Beckum- 1ste plaats!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:04

Suziej schreef:
Carmenn_ schreef:
Ik ben het niet met Suziej eens! De pony springt juist netjes en ja, ze ging miss iets te snel, maar ze word wel eerste. En daar gaat ze voor. Daarom gaat ze te snel om de hindernissen perfect te nemen.


Vertel mij dan alstjeblieft wat je er netjes aan vind? Het is juist de kunst om de hindernissen perfect te nemen. Dan word je een keer geen eerste, wat maakt het uit. Straks als het hoger word moet je wel, dan kan je echt niet meer zo racen. Ik zie Gerco ed. al de hindernissen vanuit volle galop aanrijden... De TS heeft gewoon geluk dat ze een goudeerlijke pony heeft, er zijn genoeg andere pony's/paarden die je echt niet zo vaak in de steek kan laten qua afstanden, die je dan zo in de stop rijdt. De TS heeft mag haar handen dichtknijpen dat haar pony wel springt, hij kan het namelijk ook niet doen op deze manier.

TS: Er is een verschil (zoals al eerder gezegd) tussen voorwaarts en actief rijden. En als jij een instructrice hebt wie jou op dit tempo naar de hindernis laat rijden zou ik toch maar opzoek gaan naar een ander wie er wel verstand van heeft...


Ik ga hier niet verder op in. Maar ze heeft een goudeerlijke pony zoals jij hier al zegt, ik zeg toch dat de pony netjes springt en jij eigenlijk hetzelfde.
Kijk; als dit allemaal niet zo netjes is, prima. Maar dit is geen training! Hier gaat ze juist harder, voor die eerste plek. Op dat moment. Waarschijnlijk niet in de training!!!
Dit zegt niks over haar uiteindelijke springcapaciteiten. Hier gaat ze voor de eerste plek. En ze ziet zelf in dat het hier kan, hier kan ze gaan racen om eerste te worden.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:41

SanneKyla schreef:
Ik heb geen zin in weer zo'n eindeloze discussie, ik dank je voor je commentaar en opmerkingen en ik sluit het daar bij af!

Ik kan heus wel tegen commentaar en laat me niet gek maken door mede-bokkers maar ik heb hier gewoon geen zin in!


Beetje jammer dat je niets doet met het commentaar. Dat je zelf niet inziet dat het echt niet goed is waar je mee bezig bent. Ja, op dit niveau red je je nog wel, of liever gezegt red je pony het nog wel. Maar dat word straks wel anders. En daarbij, wij willen je helemaal niet gek maken, we proberen je juist te helpen. Dat jij daar niets mee doet is jammer, maar wij hebben het geprobeerd.

Carmenn_ schreef:
Ik ga hier niet verder op in. Maar ze heeft een goudeerlijke pony zoals jij hier al zegt, ik zeg toch dat de pony netjes springt en jij eigenlijk hetzelfde.
Kijk; als dit allemaal niet zo netjes is, prima. Maar dit is geen training! Hier gaat ze juist harder, voor die eerste plek. Op dat moment. Waarschijnlijk niet in de training!!!
Dit zegt niks over haar uiteindelijke springcapaciteiten. Hier gaat ze voor de eerste plek. En ze ziet zelf in dat het hier kan, hier kan ze gaan racen om eerste te worden.


Kijk er zit een verschil tussen netjes en netjes. De pony springt netjes over de hindernis in de zin van dat hij niet stopt en de ruiter niet in de steek laat. De pony springt absoluut niet netjes in de zin van goed ruggebruik ed. En hier kan de ruiter wat aan doen, maar als de ruiter 'geen zin heeft in een eindeloze discussie', zoals zei dat dan ziet, houdt het voor ons ook op om haar te helpen. Training of geen training, netjes rijden moet je altijd. Zoals ik al eerder zei; zie je al die topruiters al racen door de baan in de hoop om eerste te worden? Dat gaat allemaal hardstikke gecontroleerd. Nou kun je natuurlijk dat niveau niet vergelijken met dit niveau, maar dat wil niet zeggen dat je op dit niveau door de baan kan jagen.

Het houd natuurlijk ook een keer op, ook voor jou pony. Op een gegeven moment is hij het zat, dan zal hij niet meer zo braaf springen als hij vaak genoeg vanuit de verkeerde afstand moet springen. Wat denk je, dat het voor je pony niet vervelend is om telkens zo te rekken in zijn lijf om over die hindernis te komen?

Ik wil je toch nog een paar tips meegeven, of je er wat mee doet is aan jou de keuze, ik hoop van wel.
- Ik weet niet of je moeite hebt met afstanden inschatten, dit had ik ook altijd, en eerlijk gezegt vind ik het nou nogsteeds best lastig. Maar probeer in het ritme van je pony mee te tellen, 1 2 1 2 1 2 zo zal je leren in te schatten of er nog een 1 tussen kan en je dus iets terug moet rijden, of dat het niet gaat passen en je door moet rijden. Natuurlijk gaat het niet direct perfect, maar het helpt echt.
- Daarnaast weet ik ook niet of je pony al een heethoofd van zichzelf is en dus graag wil racen, ook dit kun je verminderen. Ik heb dit geleerd door na de hindernis zo snel mogelijk de pony stil te zetten. Doe dit dus alleen nadat je de hindernis hebt genomen, en absoluut niet ervoor, daar kan je hem namelijk ook de stop mee inrijden.
- Tot slot ik snap dat je de pony weinig bedenktijd wil geven zodat hij niet zal stoppen. Je kan bijvoorbeeld korter voor de hindernis draaien zodat de lijn korter word en je sneller bij de hindernis bent. Zoals ik al zei zit er een verschil tussen racen en actief rijden. Als jij je pony van voor iets tegenhoud maar genoeg drukt met je benen zal hij echt niet snel stoppen. Zo kan je gecontroleerd naar de hindernis toe rijden, maar toch voldoende druk geven om je pony te laten springen.

Ik hoop echt dat je er wat mee gaat doen, en je inziet dat dit rekken en strekken voor je pony echt niet fijn is. Kijk ik snap dat het niet altijd goed kan gaan, natuurlijk schat je de afstand wel eens fout in, en gaat je pony eerder/later af dan dat je dacht, maar probeer dit toch zoveel mogelijk te voorkomen. Voor jou en je pony, want ik kan me voorstellen dat het ook niet fijn zit als je pony te groot/klein afgaat. Succes verder.

Koekje_

Berichten: 2879
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Punthorst [OV]

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:53

Ik ben het helemaal eens met Suziej. Kon het niet beter verwoorden Knipoog

SanneKyla schreef:
Ik heb geen zin in weer zo'n eindeloze discussie, ik dank je voor je commentaar en opmerkingen en ik sluit het daar bij af!

Ik kan heus wel tegen commentaar en laat me niet gek maken door mede-bokkers maar ik heb hier gewoon geen zin in!


Dit vind ik nou erg jammer. Blijkbaar wil je niet leren van de mensen hier. Je zet je topic hierop en dan hoeven er niet alleen maar leuke reacties te komen. Het is niet zo dat iedereen alleen maar zeggen, leuke pony enz. Blijkbaar is dit het enige commentaar dat jij accepteerd. Jammer, maar dan kan je beter ook geen topic op bokt zetten.


Wat ik nog wil toevoegen als tip (naast die van Suziej):
Probeer zo lang mogelijk te blijven zitten voor de sprong. Niet voor je pony uitspringen. Als je dit wel doet word je pony namelijk snel schieterig en vlak op de sprong.

June92

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-06-08

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:42

Leuke foto's Sanne! Ik had ze nog helemaal niet gezien. Als je verstandig bent, lees je het commentaar van Suziej nog even goed door. Wat ze zegt is echt waar, ze geeft duidelijke tips en aanwijzingen en ze bedoelt het goed, daar kunnen jullie als combinatie alleen maar beter van worden als je ooit nog officieel wilt starten met Kyl.

Tegenover de rest: ik heb de pony zelf gereden voordat Sanne haar reed. Het is van zichzelf een heethoofd en als je haar te veel terug rijdt voor de hindernis stopt ze inderdaad. Hiermee wil ik niet goedpraten dat ze te hard gaat, want zo hard is niet direct nodig, maar ze heeft wel gelijk dat ze hem voorwaarts moet houden. Ook de tip van Suziej om kort voor de hindernis te wenden is dan misschien heel handig Ja

Domi_94

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:45

super man!! mijn vriendin is op mijn pony 5e geworden van de pony's; Beau Raanhuis & Okki, kon zelf niet springen was er voor de tijd afgepleerd:(

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:29

Ik ben het met Suziej, Sylviej en de anderen eens. Haar tips zijn niet mis en kunnen je echt wel verder helpen. K denk ook wel dat je dan verder komt want je hebt een leuke pony

DolceGabbana

Berichten: 665
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 09:57

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Ik zal kijken of ik wat met de tips van Suziej en Jori_x kan gaan doen

chelleeee
Berichten: 1928
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:40

ziet er leuk uit mooi pony
1e plaats Knipoog Pling Pling

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:42

Ik vind het nog meevallen van de fotos dat de pony niet goed over de rug springt.
Ja op de eerste foto is het duidelijk dat je pony de rug wegdrukt, verder vind ik het wel meevallen.
Alleen zo te zien kom je niet altijd goed uit.
Probeer toch wat rustiger te rijden, anders gaat het idd een keer fout als je hoger gaat springen.
Controle is erg belangrijk, anders word het alleenmaar scheuren en scheuren, en als je je pony alleen maar laat gaan, krijg je haar nooit meer terug.
Jammer dan maar geen 1e plaats maar een net rondgesprongen parcourtje, lijkt me beter voor je pony en jou.
Maar van die felle ponys zijn idd moeilijk te rijden!
Succes ermee en lekker blijven lessen!

_Joyy

Berichten: 1471
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:03

leuk hoor Sanne, je moet alleen niet zo met je benen knijpen maar dat is al gezegd.

Ik was 7e van de paarden was wel trots al ik het balkje in de 2e manche niet had gehad was ik 1e geweest maar daar is niet aan te doen, Pling

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:04

Carmenn_ schreef:
Ik ben het niet met Suziej eens! De pony springt juist netjes en ja, ze ging miss iets te snel, maar ze word wel eerste. En daar gaat ze voor. Daarom gaat ze te snel om de hindernissen perfect te nemen.


Ik ben het grotendeels wel met Suzan eens,
Ik begrijp hieruit dat jij het belangrijker vind om te winnen dan een nette rond te springen. Ik vind dat persoonlijk een totaal verkeerde visie op paardensport.

TS: mooie foto's en van harte gefeliciteerd met je prijs! Ik was er vorig jaar, het is een erg leuk concours. Helaas viel het dit jaar op dezelfde dag als de haflingerdag in vragender, waardoor de organisatie wellicht meerdere aanmeldingen misloopt.

Ik vind ook dat het op de foto's eruit ziet alsof je veel te hard over de hindernissen gaat.
Winnen is leuk,maar als je over de kop gaat met je pony is dat minder leuk, en dat is een 1e plaats echt niet waard toch? Lachen
Ook aan je houding kan gewerkt worden, probeer niet op zn hals te gaan liggen en werk aan je beenligging.

Succes ermee!

DolceGabbana

Berichten: 665
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 16:19

Bedankt Irene Knipoog

Ik had de pony wel onder controle maar dat is altijd moeilijk in te schatten op momentopname's!

Misschien tot volgend jaar!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:20

wie weet haha, succes he!

DolceGabbana

Berichten: 665
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Concours Beckum- 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 16:33

Bedankt Lachen

(Heb morgen springles en overmorgen weer concours dus zal kijken of ik jullie tips gebruiken kan Knipoog )