Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:12

Dit was de 1e keer dat we samen 1.20 gesprongen hadden. Ze had eerder wel los 1.20 gesprongen. Mijn houding moet nog verbeterd worden ben er flink mee aan het oefenen. Tips zijn dus altijd welkom Haha! Het meegeven ging eerst ook niet zo geweldig. Ik heb nu meer op het meegeven gelet dan op me houding terwijl ik het allebei moet doen Clown

[1] Meet my Maika and me Haha!
Afbeelding
[2] Stap
Afbeelding
[3] Drafje
Afbeelding
[4] Kruisje
Afbeelding
[5] stijl
Afbeelding
[6]
Afbeelding
[7] Wat hoger.
Afbeelding
[8] Waar gaan me benen heen?
Afbeelding
[9] i believe i can fly Clown
Afbeelding
[10] Te vroeg genomen maar vond hem wel geinig Vork
Afbeelding
[11] 1.20m NJaa wat doe ik daar voor me zadel?
Afbeelding

En nog even een paar foto's van een vriendin met Maika op bokt BlondeSmurf

Mooie houding Haha!
Afbeelding
cool Haha!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maikaatje op 03-08-08 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimmy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:19

Je haf springt leuk,
probeer alleen echt aan je houding te werken en dichterbij t zadel te blijven en meer te kantelen in je bekken.

om hem wat meer over de rug te laten springen en zelf ook beter te leren zitten kun je vaak beter een lijntje met in uitjes neerzetten dan omhoog bouwen..
of gewoon 2 hindernissen neerzetten en steeds te varieren in aantal galopsprongen tussen de hindernissen

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:22

Nimmy schreef:
Je haf springt leuk,
probeer alleen echt aan je houding te werken en dichterbij t zadel te blijven en meer te kantelen in je bekken.

om hem wat meer over de rug te laten springen en zelf ook beter te leren zitten kun je vaak beter een lijntje met in uitjes neerzetten dan omhoog bouwen..
of gewoon 2 hindernissen neerzetten en steeds te varieren in aantal galopsprongen tussen de hindernissen


Nou het probleem is dat ik sinds ik in die bak rijd maar 2 balken heb gevonden. Er staan wel meer staanders dus zullen er ook wel meer balken moeten zijn.Maar binnekort vraag ik wel even of ze meer hebben en dan ga ik dat zeker even oefenen!

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:24

Je haf springt goed, volgens mij heeft die er ook wel lol aan!
Zijn die foto's gemaakt in Den Hool?? Komt me zo bekent voor haha Clown
Probeer echt aan je houding te werken, je zit je pony nog veel te veel in de weg, vooral met de hogere sprongen is zit moeilijk voor hem. Je komt te ver uit je zadel boven de sprong, en leunt te ver naar voren. Vooral op foto 8 en 10 kun je dit goed zien. Probeer idd in uitjes te gaan springen en goed aan je houding te werken. Ga je hem ook starten met springen? Volgens mij kan je haf het makkelijk! Knipoog

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:26

Pop schreef:
Je haf springt goed, volgens mij heeft die er ook wel lol aan!
Zijn die foto's gemaakt in Den Hool?? Komt me zo bekent voor haha Clown
Probeer echt aan je houding te werken, je zit je pony nog veel te veel in de weg, vooral met de hogere sprongen is zit moeilijk voor hem. Je komt te ver uit je zadel boven de sprong, en leunt te ver naar voren. Vooral op foto 8 en 10 kun je dit goed zien. Probeer idd in uitjes te gaan springen en goed aan je houding te werken. Ga je hem ook starten met springen? Volgens mij kan je haf het makkelijk! Knipoog


Ja ben ik waarschijnlijk wel van plan Vork Maar dat word nog even hard werken Tong uitsteken

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:28

Veel oefenen! En lekker op oefenparcours gaan!
In de buurt heb je veel oefenparcours hoor; Oosterhesselen, Dalen ( heeft ook straks weer wedstrijden voor mensen zonder startkaart, je kunt dus kijken of het je leuk lijkt, en dan een startkaart aanvragen ) Emmen, Exloo, Dalerveen enz.
Maar ik ben nog steeds benieuwd of die foto's in Den Hool zijn gemaakt Haha!

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:30

Nimmy schreef:
Je haf springt leuk,
probeer alleen echt aan je houding te werken en dichterbij t zadel te blijven en meer te kantelen in je bekken.
om hem wat meer over de rug te laten springen en zelf ook beter te leren zitten kun je vaak beter een lijntje met in uitjes neerzetten dan omhoog bouwen..
of gewoon 2 hindernissen neerzetten en steeds te varieren in aantal galopsprongen tussen de hindernissen


Mee eens Knipoog Als je pony zich nu bedenkt vlieg jij hoogst waarschijnlijk er voorover af..... Leuke haf!
Je vriendin moet echt heel erg op haar houding letten (Haar handen op foto 2 van je vriendin!!! Bloos )

Kan het zijn dat je zadel niet helemaal goed zit (zie aller laatste foto) kan aan mij liggen hoor, maar het zadel lijkt een beetje raar van de rug af te komen, als ik het fout heb sorry

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:32

Pop schreef:
Veel oefenen! En lekker op oefenparcours gaan!
In de buurt heb je veel oefenparcours hoor; Oosterhesselen, Dalen ( heeft ook straks weer wedstrijden voor mensen zonder startkaart, je kunt dus kijken of het je leuk lijkt, en dan een startkaart aanvragen ) Emmen, Exloo, Dalerveen enz.
Maar ik ben nog steeds benieuwd of die foto's in Den Hool zijn gemaakt Haha!


Nee die foto's zijn gemaakt in veenord sorry vergissing maar zit vlak naast holsloot het is gemeente coevorden dat weet ik wel Tong uitsteken En waar kan ik dat vinden van die wedstrijden?
Laatst bijgewerkt door Maikaatje op 03-08-08 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:35

Oosterhesselen kun je altijd terecht ( moet je even bellen naar Kienecker, burg. de kockstr. in Oosterhesselen en zeggen dat je graag keer wilt springen) Dalen kun je vinden op startlijsten, Emmen is dinsdags om de week en exloo donderdags om de week. Voor Dalerveen moet je ook eerst ff bellen of je moet naar de Vliers in Dalen daar kun je ook wel vaak.

Jaa Den Hool Holsloot, het is daar vanuit Holsloot toch na viaduct linksaf en dan is de bak ook links toch?? Tong uitsteken

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:47

Pop schreef:
Oosterhesselen kun je altijd terecht ( moet je even bellen naar Kienecker, burg. de kockstr. in Oosterhesselen en zeggen dat je graag keer wilt springen) Dalen kun je vinden op startlijsten, Emmen is dinsdags om de week en exloo donderdags om de week. Voor Dalerveen moet je ook eerst ff bellen of je moet naar de Vliers in Dalen daar kun je ook wel vaak.

Jaa Den Hool Holsloot, het is daar vanuit Holsloot toch na viaduct linksaf en dan is de bak ook links toch?? Tong uitsteken


Zijn dat dan oefenparcours of wedstrijden?
En uhmm ja volgens mij wel. Het is in mijn straat dus lekker dichtbij. Dat huis staat heel eind achterin vergeleken met de andere huizen. En zitten allemaal boompjes omheen. En een lang grindpad naar achteren. En was ff in de war had je dat al gelezen? was wel in veenoord net naast holsloot alleen dan de gemeente coevorden

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:55

allemaal oefenparcoursen

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:24

Pop schreef:
allemaal oefenparcoursen


Oke bedankt voor de informatie Haha! Maar in Nieuw-amsterdam is ook een vereniging waar wedstrijden staan en daar staat altijd een parcourtje ik denk dat ik die eerst vraag dat is het dichtstebij.

mandy13Jarig

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Ochten

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:35

Hallo,

ruiter 1 moet niet voor het zadel uitspringen, maar verder erg netjes en ruiter 2 mag d'r handen veel meer dragen en neit helemaal naar onder duwen. Lachen Verder ziet het er erg netjes uit en het valt me op dat elke keer dat ik een topic van jou zie dat het steeds hoger wordt. *LOL* Het gaat al erg goed, succes nog. Haha!

TanteSabien
Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:38

errug leuk hafje maar jullie moeten allebei(amazones) echt wat aan je houding doen hoor Knipoog

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:02

mandy13 schreef:
Hallo,

ruiter 1 moet niet voor het zadel uitspringen, maar verder erg netjes en ruiter 2 mag d'r handen veel meer dragen en neit helemaal naar onder duwen. Lachen Verder ziet het er erg netjes uit en het valt me op dat elke keer dat ik een topic van jou zie dat het steeds hoger wordt. *LOL* Het gaat al erg goed, succes nog. Haha!


Ja gaat steeds wat beter:) Het meegeven is verbeterd nu nog mijn houding. Heb nooit goed les gehad in springen op de manege moest er maar altijd overheen en dan was het goed. Maar als ik echt verder wil gaan kan ik les krijgen in springen van dezelfde vrouw die nu dressuur les geeft. Maar dressuur vind ik nu wat belangrijker want dit is het anderhalf jaar voor haar dat ze echt doorgereden is. Met de tips van jullie kan ik ook zelf gaan oefenen tuurlijk Haha!

M_LiSszz
Berichten: 473
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: heeze..

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:06

volgens mij is dit geen 1.20..

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:12

Ik vind het eerlijk gezegd niet veel bijzonders.
Je Haf heeft niet echt een goede techniek, wat van deze foto's is af te zien.

En in het vervolg; Leg een grondbalkje voor de hindernis om je afmetingen te bepalen. Knipoog

Daarnaast veel dichter bij de hals blijven met je lichaam. Lachen
En nooit naar beneden kijken. Ik weet, het is aantrekkelijk.. maar probeer daar op te letten.

Ruiter 2 vind ik ook niet veel soeps Knipoog

Succes!!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:14

sabine1985 schreef:
errug leuk hafje maar jullie moeten allebei(amazones) echt wat aan je houding doen hoor Knipoog

Nou nu je toch reageert zeg dan gelijk wat (nuttigs) Lachen
Meliss_1 schreef:
volgens mij is dit geen 1.20..

en ben jij erbij geweest?
sorry maar beetje raar antwoord vindt je niet?

Even on wat een heerlijk springbeest heb je Bloos! probeer als je paard spring niet gelijk die teugels los te gooien, en miss is het beter om af en toe hoog te gaan maar vooral laag te blijven oefenen.
je weet iig dat je ponybeest het kan *LOL*
en probeer iets dichter bij het zadel te blijven.
Ruiter twee Bloos probeer niet je handen naar beneden te doen, maar te dragen.
groetjes

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:19

twistermahoi schreef:
sabine1985 schreef:
errug leuk hafje maar jullie moeten allebei(amazones) echt wat aan je houding doen hoor Knipoog

Nou nu je toch reageert zeg dan gelijk wat (nuttigs) Lachen
Meliss_1 schreef:
volgens mij is dit geen 1.20..

en ben jij erbij geweest?
sorry maar beetje raar antwoord vindt je niet?

Even on wat een heerlijk springbeest heb je Bloos! probeer als je paard spring niet gelijk die teugels los te gooien, en miss is het beter om af en toe hoog te gaan maar vooral laag te blijven oefenen.
je weet iig dat je ponybeest het kan *LOL*
en probeer iets dichter bij het zadel te blijven.
Ruiter twee Bloos probeer niet je handen naar beneden te doen, maar te dragen.
groetjes


Bedankt voor je reactie Haha! ja heb een bar slechte houding hou de sprongen ook wat lager maar dat was een uitzondering Tong uitsteken en het was wel 1.20 ja indd raar antwoord xD het kwam nog boven me heupen uit toen ik er naast stond Haha! En ze hebben daar maar 3 balken dat is wel balen

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:25

Nimmy schreef:
Je haf springt leuk,
probeer alleen echt aan je houding te werken en dichterbij t zadel te blijven en meer te kantelen in je bekken.

om hem wat meer over de rug te laten springen en zelf ook beter te leren zitten kun je vaak beter een lijntje met in uitjes neerzetten dan omhoog bouwen..
of gewoon 2 hindernissen neerzetten en steeds te varieren in aantal galopsprongen tussen de hindernissen


Haai ik heb 2 hindernissen achter elkaar gezet maar ze gaat over de 1e en vliegt langs de 2e heeft ze altijd al gedaan trouwens ik wist het niet meer tot ik het weer deed. ben er niet mee verder gegaan het was super benauwd.

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:55

Melanie_B schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet veel bijzonders.
Je Haf heeft niet echt een goede techniek, wat van deze foto's is af te zien.

En in het vervolg; Leg een grondbalkje voor de hindernis om je afmetingen te bepalen. Knipoog

Daarnaast veel dichter bij de hals blijven met je lichaam. Lachen
En nooit naar beneden kijken. Ik weet, het is aantrekkelijk.. maar probeer daar op te letten.

Ruiter 2 vind ik ook niet veel soeps Knipoog

Succes!!


Bedankt voor je reactie. Maar wat noem je goede techniek dan ? ik heb ook nog wel foto's van losspringen en ik vind het wel goede techniek Clown En dat waren de enigste balken die er lagen. En ja me houding is slecht heb nooit les in gehad. alleen overheencrosse op de manege. Vork ja de grond is heel aantrekkelijk wie weet ligt er nog geld haha Tong uitsteken

M_LiSszz
Berichten: 473
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: heeze..

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:22

@ twistermahoi.. er staat tog ook VOLGENS MIJ.. je hoeft niet gelijk te gaan flippen ofzo.. pff

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:19

Sanne Lachen
let op voor dat je egt de hoogte in ga dat eerst op de houding let
probeer ook een keer te springen met een dubbel met 1 galop sprong er tusse
hou die eerst dan wat lager dan de tweede eerste 60 2de 80 zo iets en let dan vooral op je houding
maar je gaat egt voor uit die eerst springfoto die ik had gezien en deze gaat je houding wel de goeie kant op Haha!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:28

wat wel handig is voor meegeven >> je kan je handen lager neer zetten, dan blijf je ook dichterbij je paard

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Re: Haflinger Maika & Ik 1.20m springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:29

zoals ruiter 2 zie ik net:p alleen die moet haar buik weer wat dichterbij houden