Noble Touch @ Springwork (parcours)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:02

Hoi!

Omdat ik zondag de 7e een klein onderlinge wedstrijdje heb, ben ik vandaag even wat gaan oefenen met Noble.
Het ging redelijk oke, alleen had hij veel moeite met gestapelde cavalletti's (hij tilde zijn benen er zo nu en dan niet voor op; Heef iemand tips?!)
Dit is voor Noble de tweede keer pas dat hij een parcours springt, ik heb wel regelmatig met Noble losse steiltjes gesprongen.
Omdat het gras redelijk glad was, heb ik veel ruime bochten moeten rijden, omdat hij anders weg zou glijden..

Mijn eigen comentaar:
- Mijn hakken!(!!) (het lijkt alsof mijn sporen er echt in zitten, maar dat valt heel erg mee, als je goed in gaat zoemen)
- Minder op de hals hangen

Hier de foto's:

1. Laag beginnen
Afbeelding

2. Ai, die hakken Bloos
Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Deze is wel gaaf Lachen
Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

Commentaar is gewenst Lachen

Ps: We hebben geen frontriem er aan zitten, dit is onze eigen keus omdat we momenteel geen fijn passende frontriem hebben.

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:05

Vind het er goed uit zien , leuk paard .

Enige commentaar geef je zelf al , en niet naar de sprong kijken maar recht vooruit .

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:05

Probeer boven de sprong gewoon naar voren te kijken en niet naar beneden. En je hebt kapstokjes, ik heb het zelf ook, en weet hoe moeilijk het is om je tenen naar binnen te doen.

Voor de rest erg leuk paard, en springt erg netjes

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:12

ziet er goed uit, hij denkt echt dat het een hoge sprong is of niet?
en kijk goed naar voren, daardoor val je minder snel op zijn hals.

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:13

dankje Lachen idd nogsteeds het naar voren kijken... heb er nog wel aan gedacht tijdens het rijden maar op de sprong vergeet ik het weer...

@ tinkerXXlufX: nou hij denkt niet echt dat de sprongen heel hoog zijn maar hij is gewend om meer als een meter te springen. en dit was allemaal rond de 60 70 cm dus beetje onwenig. en bedankt voor de tip !

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:18

Het viel mij meteen op dat je niet naar voren kijkt, verder ziet het er keurig uit..
Je paard is zeker veel hoger gewend, je hebt trouwens een erg mooi paard ! Vork Knipoog

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:19

Mitchall schreef:
Het viel mij meteen op dat je niet naar voren kijkt, verder ziet het er keurig uit..
Je paard is zeker veel hoger gewend, je hebt trouwens een erg mooi paard ! Vork Knipoog


dankje : Pling idd het naar vooren kijken...

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:48

ik vind wel dat je teveel naar voren zit.. het zijn maar lage sprongen... Ook vind ik dat je paardje zowiezo al een hangend voorbeen heeft.. met veel trainen zou dit beter moeten worden... succes

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:50

Idd naar voren kijken en niet naar beneden.

Verder kun je beter een grondlijn gebruiken bij je hindernissen. Zo is een sprong beter in te schatten voor je paard.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:52

Ik vind ook dat je veel te ver naar voren zit. Met zulke lage sprongetjes hoeft dat echt nog niet. Knipoog

Daarnaast zou ik idd even een grondlijn neerleggen en niet naar beneden kijken. NOOIT doen.

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:59

yorin schreef:
ik vind wel dat je teveel naar voren zit.. het zijn maar lage sprongen... Ook vind ik dat je paardje zowiezo al een hangend voorbeen heeft.. met veel trainen zou dit beter moeten worden... succes


van zijn hangend voor been weet ik. maar hij is nog jong en we springen maar 1 keer per 2 weken dus nog vrij weinig.

Verder weet ik dat ik veel naar voren zit. Maar heb vaak genoeg gehoort dat mijn paard er geen last van heeft en ik hem ook niet uit balans breng. Dus dat vind ik niet zo erg

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:01

@Melanie_B : had idd een grond lijn moeten neer leggen maar het parcour stond al helemaal opgesteld en toen is dat er bij ingeschoten. En verder idd het naar vooren kijken...

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:06

Ziet er leuk uit zo Lachen Jammer dat hij inderdaad uit gleed zo nu en dan!

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:08

ziet er goed uit Knipoog:P en comentaar geef je al

_Marisss_
Berichten: 18
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:22

Super mooi paardje. Mooie kleur trouwens Lachen
Het commentaar geef je idd zelf al Knipoog

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:49

dankje Lachen en chris idd erg verveelend hoop maar dat het zondag minder is

Caroline1985

Berichten: 1876
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Thuis!

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:57

Ik vind het mooie foto's echter geef je zelf aan spoortjes om te hebben, en je hebt een beetje kapstokvoetjes Knipoog Misschien een fijner idee om ze dan even af te laten en dan aan de houding van je voeten te werken alvorens ze er weer om te gooien (als de sporen echt nodig zijn tenminste???)

Nogmaals mooie foto's en leuk paardje Haha!

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:13

Caroline1985 schreef:
Ik vind het mooie foto's echter geef je zelf aan spoortjes om te hebben, en je hebt een beetje kapstokvoetjes Knipoog Misschien een fijner idee om ze dan even af te laten en dan aan de houding van je voeten te werken alvorens ze er weer om te gooien (als de sporen echt nodig zijn tenminste???)

Nogmaals mooie foto's en leuk paardje Haha!


nouja als ik met hem 1 hindernis spring (niet meerdere achter elkaar) dan heb ik ook geen spoortje om maar als ik parcourtje spring dan wel aangezien ik met mijn korte beugels hem dan niet kan laten wisselen en omtijd naar voren te rijden (ivm niet uit komen voor de sprong)

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:56

Je geeft aan dat je paardje nog jong is, ga dan zeker geen parcours zonder grondlijnen springen. Met grondlijn kan je paard veel beter mee leren kijken, zonder zou hij onzeker kunnen worden.

Met naar voren zitten hinder je je paard wel degelijk. Je brengt teveel gewicht op de voorhand waardoor oa dat hangend voorbeen kan ontstaan.....

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:18

Miriam schreef:
Je geeft aan dat je paardje nog jong is, ga dan zeker geen parcours zonder grondlijnen springen. Met grondlijn kan je paard veel beter mee leren kijken, zonder zou hij onzeker kunnen worden.

Met naar voren zitten hinder je je paard wel degelijk. Je brengt teveel gewicht op de voorhand waardoor oa dat hangend voorbeen kan ontstaan.....


idd kan ik hem uit balans brengen maar dat doe ik echter niet ik hang niet op de hals ik zit gewoon veel mee. Verder Zal ik de volgende keer een grondlijn neer leggen maar lees AUB even een stukje terug daar staat de rede waarom ik geen Grondbalk heb. Verder heeft hij dit hangend voorbeen altijd al gehad. en dat heeft hij vrijwel alleen op lagere hindernissen. Maar bedankt voor het berichtje Lachen

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:37

Het meeste commentaar is al gegeven. Misschien is het een tip om wat in-uitjes te gaan springen om zijn reactie iets sneller te maken. Probeer dan wel naar de laatste cavaletti te kijken, zo gaat hij in een rechte lijn en hang je zelf niet te veel naar voren.

Je zegt dat hij gewend is boven een meter te springen, vond het zelf vreemd dat je zegt dat hij nog jong is en niet te vaak springt. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Hoe oud is hij eigenlijk?

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:40

Replay schreef:
Het meeste commentaar is al gegeven. Misschien is het een tip om wat in-uitjes te gaan springen om zijn reactie iets sneller te maken. Probeer dan wel naar de laatste cavaletti te kijken, zo gaat hij in een rechte lijn en hang je zelf niet te veel naar voren.

Je zegt dat hij gewend is boven een meter te springen, vond het zelf vreemd dat je zegt dat hij nog jong is en niet te vaak springt. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Hoe oud is hij eigenlijk?


in-uitjes zijn we nog niet aan begonnen tot verkort hadden we maar 1 hindernis maar daar wil ik binnekort wel aan beginnen. Hij is nou sinds begin mei 4. maar met boven een meter bedoel ik 1M tot 1.10 M. En ik weet dat hij nog jong is en ik hem niet te veel moet belasten. Maar met zijn leeftijd houd ik zeker rekening. spring nl ook maar 1x per 2 weken.

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:59

Anoniem schreef:
idd kan ik hem uit balans brengen maar dat doe ik echter niet ik hang niet op de hals ik zit gewoon veel mee. Verder Zal ik de volgende keer een grondlijn neer leggen maar lees AUB even een stukje terug daar staat de rede waarom ik geen Grondbalk heb. Verder heeft hij dit hangend voorbeen altijd al gehad. en dat heeft hij vrijwel alleen op lagere hindernissen. Maar bedankt voor het berichtje Lachen


Of je nou op de hals hangt of niet, je brengt hoe dan ook meer gewicht op de voorhand. Je moet natuurlijk zelf weten of je daar iets mee doet, het is maar een tip. Ik neem aan dat daar in je springles ook aandacht aan wordt besteed?

Ik heb het stukje gelezen waarin stond waarom er geen grondbalk lag. Je hebt dan altijd nog de keuze om niet aan een parcourtje te beginnen en dat zou ik dan ook bij een vierjarige niet doen. Maar opnieuw, het is natuurlijk aan jou of je er iets mee doet.

In uitjes zijn imo iets die in de opleding van je paard voor het springen van een enkele hindernis van 1.10m komt en ook voor het springen van het eerste parcourtje.

Samengevat wil ik je adviseren eerst wat meer aandacht te besteden aan de basis (onder begeleiding), dan komt dat parcourtje starks helemaal goed.

levitrol

Berichten: 2337
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: Roden

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:29

Vooruit kijken Knipoog

Verder, leuk paard, springt er mooi over~!

Anoniem

Re: Noble Touch @ Springwork (parcours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:53

Miriam schreef:
Anoniem schreef:
idd kan ik hem uit balans brengen maar dat doe ik echter niet ik hang niet op de hals ik zit gewoon veel mee. Verder Zal ik de volgende keer een grondlijn neer leggen maar lees AUB even een stukje terug daar staat de rede waarom ik geen Grondbalk heb. Verder heeft hij dit hangend voorbeen altijd al gehad. en dat heeft hij vrijwel alleen op lagere hindernissen. Maar bedankt voor het berichtje Lachen


Of je nou op de hals hangt of niet, je brengt hoe dan ook meer gewicht op de voorhand. Je moet natuurlijk zelf weten of je daar iets mee doet, het is maar een tip. Ik neem aan dat daar in je springles ook aandacht aan wordt besteed?

Ik heb het stukje gelezen waarin stond waarom er geen grondbalk lag. Je hebt dan altijd nog de keuze om niet aan een parcourtje te beginnen en dat zou ik dan ook bij een vierjarige niet doen. Maar opnieuw, het is natuurlijk aan jou of je er iets mee doet.

In uitjes zijn imo iets die in de opleding van je paard voor het springen van een enkele hindernis van 1.10m komt en ook voor het springen van het eerste parcourtje.

Samengevat wil ik je adviseren eerst wat meer aandacht te besteden aan de basis (onder begeleiding), dan komt dat parcourtje starks helemaal goed.


springles heb ik momenteel niet ben nl nog opzoek naar een instructriese die zowel springen als dressuur kan geven...Over de grondbalk heb ik gewoon niet meer aangedacht omdat het parcourtje er al stond en verder niet meer aan het verplaatsen/her opbouwen gedacht.

in uitjes ben ik nu ook mee bezig. Alleen had eerst gewoon maar 1 hindernis. En toen voor de lol gewoon een keer wat omhoog gebouwd verder niet.

Maar zoiezo een spring instructeur vinden die mij laat rijden op de manier die ik wil dus zonder wreed te zijn en met vertrouwen te springen ipv angst is niet echt erg makkelijk... En al helemaal niet als ik graag heb dat ze ook goed dressuur kunnen geven zodat ik wat afkan wisselen