Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 19 [ 464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

 
Profiel   

kom dit topic nu tegen
mag ik met jullie mee praten doe al 2 jaar grondwerk
al paard lesjes gehad bij romy
en wil binne kort kijken of ik nog een keer les bij haar kan plannen
ik doe een welsh a grondwerken handwerken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 22:04 



 
Profiel   

snoopydogy schreef
kom dit topic nu tegen
mag ik met jullie mee praten doe al 2 jaar grondwerk
al paard lesjes gehad bij romy
en wil binne kort kijken of ik nog een keer les bij haar kan plannen
ik doe een welsh a grondwerken handwerken


Bij romy huisman bedoel je? Ik ken haar alleen via YouTub, maar vind haar wel heel fijn qua uitleg en hoe ze werkt met paarden :)


Ik heb ondertussen een grondwerkles gehad vorige week! Vond het heel leuk en de volgende staat alweer gepland :) We hebben vooral op een kleine volte gewerkt omdat ik nog niet zo makkelijk mee loop met mijn paard, maar dat ging wel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 08:59 



 
Profiel   

ja les gehad van romy huisman ze geeft mega fijn les en wil echt graag nog keer les van haar
zo lastig een leuke en fijne instructice te vinden die bij je paard en jouw past en ook nog grondwerk lessen en zo geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 12:43 



 
Profiel   

snoopydogy schreef
ja les gehad van romy huisman ze geeft mega fijn les en wil echt graag nog keer les van haar
zo lastig een leuke en fijne instructice te vinden die bij je paard en jouw past en ook nog grondwerk lessen en zo geeft


Is een leuke dame! Ik heb een clinic gevolgd bij haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 17:40 



 
Profiel   

Ik doe sinds halverwege september grondwerk met mijn 9 jarige ruin van 1,70 m. Ik ben gestopt met rijden omdat hij ineens veel verzet toonde met rijden en zijn rug werd al gevoeliger. Het bleek dat zijn linker heup scheef stond en hij een slecht passend zadel heeft. (terwijl het zadel nog niet lang ervoor nagekeken was) Hij is nu 2x behandeld door een osteopaat. Na de behandeling bleek hij erg zwak in zijn achterhand en hij miste bespiering op de bovenlijn om een ruiter goed te kunnen dragen. Daarom begonnen met grondwerk en dat werpt zijn vruchten af. Hij vindt het leuk om te doen en wordt er mooi en juist gespierd van. Verder behandel ik hem zelf met Guasha (ben zelf therapeut) om zijn spieren goed los te houden.

We doen het grondwerk op de manier van Greetje Hakvoort ik heb ook les van iemand die bij haar de opleiding gevolgd heeft.

We doen op dit moment stilstaan en gewicht op de achterhand en voorhand zetten, achterwaarts, schoudervoor en schouder binnenwaart, travers op de hoefslag en van de hoefslag af, renvers en appuyementen en voor de afwisseling balkjes stappen.

Vandaag heb ik weer les en gaan we beginnen met het verzamelt aandraven. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:51 



 
Profiel   

Destiny22, hoe ging je les? Wat doe je al een hoop zeg!
Ik heb ook les van iemand die de opleiding volgt bij Greetje Hakvoort. Wij zijn nog niet verder dan het begin van de travers, achter overstappen en op de kleine cirkel werken. Maar dat is vooral omdat ik nog niet makkelijk mee loop met mijn paard dus :o

Ik zat laatst trouwens op YouTube grondwerk audities van de human&horse academy te kijken. Erg leerzaam en interessant om te zien, dus misschien een kijktip voor anderen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 21:43 



 
Profiel   

LauraEH schreef
Destiny22, hoe ging je les? Wat doe je al een hoop zeg!
Ik heb ook les van iemand die de opleiding volgt bij Greetje Hakvoort. Wij zijn nog niet verder dan het begin van de travers, achter overstappen en op de kleine cirkel werken. Maar dat is vooral omdat ik nog niet makkelijk mee loop met mijn paard dus :o

Ik zat laatst trouwens op YouTube grondwerk audities van de human&horse academy te kijken. Erg leerzaam en interessant om te zien, dus misschien een kijktip voor anderen :)



De les ging goed!!!! Buiten de dingen die ik in mijn vorige post opnoemde zijn we bezig geweest met vanaf de AC lijn appuyement naar de hoefslag dan renvers en in de renvers een halve volte weer richting de AC lijn en een begin gemaakt met het aandraven. Het aandraven ging goed en daar zijn we nu lekker mee aan het oefenen. Hij doet het echt super goed en braaf.

Er staan inderdaad een hoop filmpjes op Youtube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 13:22 



 
Profiel   

Ik heb een vraag; ik hoor en lees veel dat je met grondwerk beter een kaptoom kan gebruiken dan een touwhalster. Wat vinden jullie het fijnst om mee te werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:18 



 
Profiel   

Ligt heel erg aan wat je wilt, voor dressuurmatig trainen vanaf de grond vind ik persoonlijk een kaptoom fijner inwerken. Maar als je 'gewoon' grondwerk wilt doen vind ik een touwhalster ook heel prettig. Voor ons werken ze dus beide goed, maar ze hebben beide een andere werking dus ik gebruik ze ook voor andere doelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 00:57 



 
Profiel   

ik ga binnekort nieuwe kaptoom bestellen de mijne is hellaas gesneuveld
maar wil nu graag een goeie vind allebij goed kaptoom vind ik voor handwerken en de oefeningen aan de hand fijner maar tis net waar je het ook voor gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 17:44 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor jullie reactie. Dus eigenlijk voor wat lichtere grondwerk zou ik het ook makkelijk met een touwhalster kunnen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 20:40 



 
Profiel   

Pindabear schreef
Dank jullie wel voor jullie reactie. Dus eigenlijk voor wat lichtere grondwerk zou ik het ook makkelijk met een touwhalster kunnen doen?


Absoluut! Zelf train ik ook wel eens dressuurmatig met touwhalster, puur om te checken of ik deze resultaten krijg zonder dat ik kan bijsturen op dezelfde manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 07:42 



 
Profiel   

kan makelijk lichte touwhalster

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 12:44 



 
Profiel   

Ik wil mij ook aanmelden

Ik doe zelf grondwerk met mijn 21jarige haflinger. Nu ongeveer 2 jaar fanatiek. Daarvoor aantal jaren hier en daar wel eens wat grondwerk.

Zelf volg ik de instructeurs opleiding academisch rijkunst van Greetje Hakvoort.

Ben druk bezig met mijn grondwerk auditie. Heb hem al 1x opgestuurd maar moet nog paar kleine verbeteringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:45 



 
Profiel   

Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort maar ben op zoek naar een instructeur die lesgeeft op locatie (Betuwe) volgens de academische rijkunst (Greetje Hakvoort) voor grondwerk. Via de site van Greetje Hakvoort kan ik niks vinden of er een lijst is met instructeurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 11:34 



 
Profiel   

ik ben trots op mijzelf en Stanley.

Sorry ik was even dit topic kwijt.. maar ik wou even melden dat ik mijn Grondwerk Auditie heb behaald voor de instructeurs opleiding

https://www.youtube.com/watch?v=1AS3yPjUv-E&t=1s

nu op naar longeren en werk aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 11:46 



 
Profiel   

Birmaantje schreef
Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort maar ben op zoek naar een instructeur die lesgeeft op locatie (Betuwe) volgens de academische rijkunst (Greetje Hakvoort) voor grondwerk. Via de site van Greetje Hakvoort kan ik niks vinden of er een lijst is met instructeurs.


Via haar Facebook pagina wel. Human en horseacademie. Als je vertelt welke regio je woont ken ik ook nog wel wat mensen die van die academie afkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 16:34 



 
Profiel   

Gizeppie schreef
Birmaantje schreef
Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort maar ben op zoek naar een instructeur die lesgeeft op locatie (Betuwe) volgens de academische rijkunst (Greetje Hakvoort) voor grondwerk. Via de site van Greetje Hakvoort kan ik niks vinden of er een lijst is met instructeurs.


Via haar Facebook pagina wel. Human en horseacademie. Als je vertelt welke regio je woont ken ik ook nog wel wat mensen die van die academie afkomen.


Dank je heb al een link gekregen via Facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 10:31 



 
Profiel   

plutolover schreef
ik ben trots op mijzelf en Stanley.

Sorry ik was even dit topic kwijt.. maar ik wou even melden dat ik mijn Grondwerk Auditie heb behaald voor de instructeurs opleiding

https://www.youtube.com/watch?v=1AS3yPjUv-E&t=1s

nu op naar longeren en werk aan de hand.


Super gaaf en gefeliciteerd. Hoop ook iemand in mijn omgeving te vinden die me les kan gaan geven. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 10:32 



 
Profiel   

Iemand nog tips voor oefeningen, tips en tricks om een wat traag paard enthousiaster te kunnen maken? Zijgangen etc wordt ze momenteel wat traag van en ze is momenteel niet gemotiveerd. Dus zoek leuke oefeningen of spelletjes om te kijken of ze wat meer te enthousiasmeren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 10:09 



 
Profiel   

Niet echt een specifieke oefening, maar vindt iets waar je paard enthousiast van wordt. Die van mij is ook vrij flegmatisch paard (deels omdat zijn bouw hem echt niet mee helpt), maar hij wordt zo mega enthousiast van de stap-galop overgang dat hij dat nu te pas en te onpas aanbiedt :+ , zo kan het paard ervaren dat het bewegen met activiteit ook fijn kan zijn (zeker als er daarna nog een click+snoepje komt :D )
Verder werk ik ook met voerbeloningen, dus ik geef mijn hulp meestal op een R- manier, zodra hij reageert een click+beloning, dit zorgt er bij hem voor dat hetgeen wat hij moeilijk/minder leuk vindt toch oke blijft om te doen. Daarbij probeer ik de echte overgangen heel goed aan de hulpen te hebben, dan hoef ik daar geen aandacht aan te besteden, puur aan de activiteit en de kwaliteit zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 10:51 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik dacht, ik ga ook eens wat zeggen haha!
Ik doe grondwerk met mijn verzorgshetlander van 21, ze heeft nog niet zo'n goede conditie (evt oefeningen daarvoor hoor ik graag!) Maar ze vind het wel heel leuk!

Binnenkort ga ik een les lange lijneb inplanneb en daar kijk ik heel erg naar uit!

Ik hoop dar de afbeelding het doet!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 09:56 



 
Profiel   

Voor diegene die het interessant vinden

Ik heb een informatie/inspiratie video gemaakt.



Spoiler:
Ps zou leuk vinden als je abonneer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:11 



 
Profiel   

Een schopje omhoog voor dit topic

Met mijn pony doe ik ook aan grondwerk. Dit doen we al ruim 4 jaar (zo lang ik hem heb, behalve de eerste 2 maanden). Met tuig, zonder tuig. We oefenen het allemaal. Grondwerk is te gek. Het gevoel dat je krijgt wanneer je samen werkt, evenveel energie in de training steekt en beide plezier hebben. Niets is beter dan dat.
Grondwerk is ook lastig. Althans, met een eigen paard. Even een grens vergeten aan te geven en hop, daar loopt het in de soep. Het is een leerzaam proces.
[ img ]


Ik leg mijn proces vast op YouTube. Zo maak ik filmpjes over de oefeningen die wij doen en geef ik tips over hoe je om kunt gaan met tegenslagen.
Ik vlog wekelijks en neem jou, als je het leuk vind, mee in ons avontuur :D .
Dit is een van deze (week)vlogs.


Ideeën zijn altijd welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:38 



 
Profiel   

Prachtig Filmpje deze neem ik even rustig door straks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 19 [ 464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen