Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur aan de lange teugel

 
Profiel   

Dennis schreef
Zondag mag ik weer!
Met beide pony's naar Piet :D *\o/* *\o/* *\o/* .

Wat gaaf!!! Waar?
Heel veel plezier!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 21:50 



 
Profiel   

Venhuizen.
Fijne locatie waar ik bijna standaard op de lijst sta.

Wel te weinig gelange teugeld de laatste tijd. Iets met een haperende knie van mijn kant.

Deedee ging vanmorgen wel heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 22:07 



 
Profiel   

Oh dat is echt ver weg voor ons, jammer. :j
Jullie veel plezier en leuk als je foto's deelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 10:06 



 
Profiel   

Heel veel plezier morgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 17:23 



 
Profiel   

Plezier gaat zeker lukken!
Foto's waarschijnlijk niet. Ben zoals gebruikelijk weer alleen op pad morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 18:05 



 
Profiel   

vorige week 1 arabofries in traning gezet bij hogeschool rijdster. Ze is begonnen met lange teugel. Kreeg er net een foto van binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 19:52 



 
Profiel   

Afgelopen week weer een leuke doorbraak met mijn pony. Ik was een tijdje geleden bezig met het aanleren van de galop. Maar het is nogal een fanatieke pony en dan wordt ze hyperactief en gaat ze vooral veel springen, en steigeren. Daarom het weer een tijdje met rust gelaten. Afgelopen week viel me op dat als ik wilde aandraven dat ze dan soort van galophuppels maakte voor ze ging draven.
De dag later haar eerst bewust laten draven en dan commando "galop" gegeven en sprong ze zowaar in galop aan. Nog wel wat wild en onbehouwen in de zin van hoge sprongen, maar wel in een rustig tempo *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 20:22 



 
Profiel   

Gaaf zeg!
Ik ben op ‘t moment ook met de eerste stukjes galop bezig.
Linksom lukt dat al wat meer, rechtsom een paar sprongen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 20:46 



 
Profiel   

Ja het blijft een uitdaging die galop. Met Ella het een tijdje niet getraind en afgelopen week moesten we er duidelijk weer inkomen. Die komt op beide handen nog niet veel verder dan een paar sprongen.
Half mei weer les van Piet en dan daar weer even verder op puzzelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 05:59 



 
Profiel   

Vandaag Piet op bezoek gehad en weer superfijn les gekregen. We gaan steeds meer vooruit met de galop ;)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 19:58 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard Berith.

Qua Piet: komt hij nou wel of niet op locatie? Heb hem jaren terug eens gemaild en toen wilde hij niet komen en had ook geen leslocatie. Maar nu zie ik dat hij wel komt? :+

Heb het in het topic al eens eerder gevraagd geloof ik, maar zijn er nog andere instructeurs dan Piet?

Niks mis met Piet overigens, heb enorm veel aan zijn dvd gehad - maar het wordt wel een beetje een PB fantopic zo :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:37 



 
Profiel   

Dank voor het compliment. Het is een Schwarzwalder Fuchs.
Ik weet niet of Piet op locaties komt. We kennen elkaar al 20 jaar en hij was in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:49 



 
Profiel   

Voor zo ver ik weet komt Piet op een beperkt aantal locaties en neemt geen nieuwe locaties aan. En je moet net mazzel hebben om er daar tussen te komen.

Ik ga nu regelmatig naar Venhuizen. Ik wacht met smart op een nieuwe datum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:04 



 
Profiel   

Ik probeer Piet ook 1 of 2x per jaar Piet te regelen voor onze vereniging, dat lukt het ene jaar wel en het andere jaar niet, net of we het passend kunnen krijgen.
Maar dat doen we ook al jaren, hij neemt inderdaad volgens mij geen nieuwe locaties aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:20 



 
Profiel   

Berith schreef
Vandaag Piet op bezoek gehad en weer superfijn les gekregen. We gaan steeds meer vooruit met de galop ;)
[ [url=m/Lam50l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KLGk2D.jpg]Afbeelding[/url] ]



Gaaf weer zeg!
Genieten!
En Cool die galop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:24 



 
Profiel   

Ik volg dit topic ook al langer, leuk om te zien!
Mijn vraag is ook of er meerdere lesgevers zijn ala Piet Bakker? Of een leuk online programma (zag er 1 van dressuurnatuurlijk, heeft iemand daar ervaring mee?).

Werk aan de hand is niet zo moeilijk te vinden, maar lange teugel zie ik verder niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:55 



 
Profiel   

Ik durf mezelf niet te vergelijken met Piet, maar geef er wel les in, en zo zijn er wel meerdere die het wel geleerd hebben. Ik oa bij dressuur natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:25 



 
Profiel   

Al heel lang niks gepost hier, maar lees nog altijd mee en train ook nog lekker door met ponylief.

Mocht iemand rondom Leidschendam wonen: Sinds een tijdje is er bij de Blesruiters elke 3e zondag van de maand les te krijgen aan de lange (of korte) teugel van Nico Duindam. Erg leuk en leerzaam en vindt hem fijn lesgeven :j Geeft veel handvaten elke keer mee zodat je weer een tijdje door kunt. Is ook voor niet-leden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:58 



 
Profiel   

Ik zie niks recenters over dit topic dus post het toch hierin.

Wij hebben volgende week zondag (24-10) een clinic van Piet Bakker in Benningbroek.

Door wat afmeldingen hebben we nog wat aanmeldingen nodig om de clinic door te kunnen laten gaan.
Dus dacht gooi het in dit topic, misschien zijn hier nog wel mensen die graag mee willen doen.

Voor meer info zie facebook evenement Clinic Lange teugel Piet Bakker Noorderkoggenruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:58 



 
Profiel   

Ik ga zondag naar Venhuizen, dus de 24e naar Benningbroek is wat te veel van het goede, zo snel achter elkaar. Ik ben er de 23e al voor een wedstrijd ;) .
Ook in Venhuizen zijn nog een paar plekjes vrij begreep ik (voor zaterdag en zondag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:13 



 
Profiel   

Weten jullie misschien of er ook instructeurs zijn voor lange lijnen die op locatie komen? (omgeving noordoostpolder)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:39 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:16 



 
Profiel   

Welkom en leuk dat je met de lange teugel aan de slag gaat. Zijn er specifieke vragen die je op dit moment hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:17 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:01 



 
Profiel   

Is het mogelijk om voor het lange teugelwerk haar op andere manieren (even los) al wat energie te laten afvloeien? Daarnaast er voor zorgen dat je voordat je aan de slag gaat, haar overal kan aanraken met de lange teugel ook bij haar benen. En als het het echt (nog) niet veilig voelt om verder naar achteren te gaan, nog even bij de schouder blijven en kijken of je steeds een heel klein beetje verder naar achteren kunt gaan zolang het veilig blijft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen