Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met parelli

 
Profiel   

Hallo,

Ik wil graag met mijn paard beginnen met parelli (zegmaar met de levels) maar ik heb er totaal geen verstand van hoe ik hieraan moet beginnen enzo. Ik zag op de site dat je een membership kan nemen, zit daar dan ook bij inbegrepen dat je de levels kan gaan doen? Want ik hoorde ergens anders dat je om een filmpje op te sturen om te laten beoordelen ook weer moet betalen. Weet iemand hier meer vanaf?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:01 



 
Profiel   

Hey,
Ik denk dat het handig is om er een ervaren persoon bij te halen die de kennis heeft van parelli.
Er zitten vast wel instructeurs in jouw omgeving.
Filmpjes en uitleg is leuk, maar je kan je paard gemakkelijk verkeerde dingen aanleren en die zijn heel lastig weer af te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:18 



 
Profiel   

... als ik mij goed herinner zijn de levels de 'kunstjes', zoiets als bij niveau 4 kun je je paard vragen achterwaarts bergop te gaan.

Pat Parelli als persoon begint met heel erg goed de lichaamstaal van het paard te 'lezen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:21 



 
Profiel   

Ik zit in een soortgelijk schuitje. Er zijn best veel filmpjes op youtube te vinden over de seven games van level 1. Ik ben redelijk op weg, alleen krijg toch met geen mogelijkheid alleen mijn tinker dr voorhand opzij... |o moet ook maar op zoek naar les :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 06:08 



 
Profiel   

Ik ben een paar jaar member geweest (hoeft niet zo lang, hoor, maar ik vond het gewoon leuk). Als member krijg je instructie via filmpjes en korte leesuitleg. Je beslist zelf of je dat 1 voor 1 doet, of een paar tegelijk. Daarna ga je het toepassen bij je paard. Mocht het niet lukken, staan er bij dat onderwerp 'trobble shouters' en lees je dat door. Eventueel kun je nog contact opnemen. Maar mijn ervaring is, dat het wel lukt.
Als het goed gaat dan kun je het afvinken en ga je verder met de volgende uitleg. Enz, enz.
Verder nog heeeel veel andere videos om te kijken.
Ik vond het erg leuk en leerzaam, dus wel een aanbeveling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:58 



 
Profiel   

Je kunt les volgen bij een instructeur, al dan niet een officiƫle parelli-instructeur. Je kunt ook het programma volgen online bij parelli, en lid worden van de savvyclub.

Om je levels te halen, moet je audities insturen naar parelli en zo'n 50 dollar betalen per beoordeling van een filmpje.

Elk level heeft "verplichte delen" in een filmpje. Level 1 is online grondwerk aan de leadrope, level 2 bestaat uit 2 audities (grondwerk en rijden zonder teugel contact (freestyle)), level 3 bevat feestkleding rijden, grondwerk aan de leadrope en liberty grondwerk. Bij level 4 moet je 4 audities doen, in grondwerk aan de lasso, freestyle rijden, liberty grondwerk en rijden met teugelcontact.

Per niveau zijn de eisen anders, aan de oefeningen, je materiaal, expressie van je paard, omgeving waarin je bent enzovoorts

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:40 



 
Profiel   

Tja ts, ieder paard leert anders. Jij zal met die filmpjes tegen dingen aanlopen en niet alles zou worden besproken. Een instructeur lijkt mij het slimste, gewoon om op weg te komen en te beginnen. Te leren waar je nou precies naar moet kijken bij jouw paard, en zijn reacties daarop.
Wat leuk dat je wel begint met Parelli, succes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:45 



 
Profiel   

Tweedehands kan je wellicht wel oude level pakketten van Parelli vinden. Ik heb zelf de rode level 1 en blauwe level 2 pakketten en die vond ik heel goed. Veel video's en begeleidende instructie boekjes. Zo kan je stap voor stap aan de slag met de stof. Zit een duidelijk opbouw in en de uitleg van Linda vond ik heel prettig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen