Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 84 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur aan de lange teugel

 
Profiel   

Nee eigenlijk geen last van. Wel als ik iets voor de heup sta, maar daarnaast eigenlijk niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 14:54 



 
Profiel   

[.


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 03-08-23 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 15:25 



 
Profiel   

Ik heb dat ook wel en plaats hem regelmatig terug. Inderdaad zorgen dat je niet te ver naar voren kruipt en je handen niet te hoog houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 15:31 



 
Profiel   

En ook goed contact houden denk ik. Maar ook als ik de teugel los heb loop ik er niet echt tegenaan. Misschien zijn mijn teugels ook iets te soepel haha, die hangen gewoon heerlijk over de rug :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 16:30 



 
Profiel   

Misschien moet ik meer contact houden op de buitenteugel. Blijf het nog wel lastig vinden om gelijke druk te houden, omdat je binnenteugel zo'n andere verbinding heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 19:33 



 
Profiel   

Omdat mijn eigen paard kreupel is heb ik gisteren een lange teugelles bij Piet met de Arabofries van mijn vriend gedaan.
Piet blijft altijd weer zo leuk om les van te hebben, maar ook om lessen van te kijken!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:52 



 
Profiel   

Miriam91, dat vind ik inderdaad ook het aller moeilijkst van lange teugelen; de gelijke teugeldruk. Met lange lijnen (met een longeersingeltje en recht achter je paard lopen) is dat zo veel makkelijker.

Nouvel, ziet er leuk uit!

De online cursus waar ik het over had, daar heb ik zelf niet zo veel aan helaas. Mijn methode van lange teugelen is zo anders, dat werkt alleen maar averechts als ik dat nu ga aanleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 11:07 



 
Profiel   

Ik probeer sinds kort ook het werken aan de dubbele longe/lange teugels op te pakken. Daarom lees ik even mee! Waar ik zelf vooral tegen aan loop is hoe ik het best de hulpen kan geven en druk en tempo gelijk houd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:44 



 
Profiel   

Unleash schreef
De online cursus waar ik het over had, daar heb ik zelf niet zo veel aan helaas. Mijn methode van lange teugelen is zo anders, dat werkt alleen maar averechts als ik dat nu ga aanleren.


Wat doe jij anders dan die online cursus? Nu ben ik benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:48 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:34 



 
Profiel   

Miriam91 schreef
Unleash schreef
De online cursus waar ik het over had, daar heb ik zelf niet zo veel aan helaas. Mijn methode van lange teugelen is zo anders, dat werkt alleen maar averechts als ik dat nu ga aanleren.


Wat doe jij anders dan die online cursus? Nu ben ik benieuwd!



De positie waar je loopt. Precies andersom. Dus altijd aan de buitenkant. En de plek van de teugels vasthouden. Loop er meer schuin achter (lees bijna vast tegen de billen aan, haha) en heb de teugels vast ten hoogte van het midden van de staartwortel als het ware.
Heeft ook allemaal wel weer nadelen hoor, maar volgens mij doe ik een soort allergaartje van technieken. Soort heksensoepje ofzo. Ik vond het persoonlijk erg moeilijk om een losvast contact op de binnenteugel te hebben als je aan de binnenkant loopt. Heb dat zelf nooit echt baas kunnen worden om een stabiele en gelijke verbinding te kunnen behouden.

En ik heb die hulpen met het stokje nooit aangeleerd bij mijn pony. Die basis zou ik er dan eerst op moeten zetten. Doe eigenlijk alles met teugelhulpen. Maar geen idee of dat de goede weg is hoor. Ik wissel ook nog wel eens van tactiek eens in de zoveel jaar, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 20:47 



 
Profiel   

Wat zijn volgens jullie de ideale teugels om mee te werken ? Liever koord of juist plat, anti slip of toch leer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 22:38 



 
Profiel   

Hartje schreef
Wat zijn volgens jullie de ideale teugels om mee te werken ? Liever koord of juist plat, anti slip of toch leer?


Ik heb platte teugels van Lovelance. Die bevallen tot nu toe goed en niet al te duur. Ze zijn licht (maar ook weer niet te licht) en soepel. Ik vind het wel fijn als je teugels hebt die je een beetje door je handen kan laten glijden. Denk wel dat soepele leren teugels ook wel fijn kunnen werken, maar daar zal je ook wel meer voor betalen ;p Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 23:21 



 
Profiel   

Hartje schreef
Wat zijn volgens jullie de ideale teugels om mee te werken ? Liever koord of juist plat, anti slip of toch leer?


Is denk ik heel persoonlijk. Ik vind het belangrijk dat je ze zelf lekker in je handen vind liggen, dat ze wel mogelijkheid geven om wat door je vingers te glijden (bijv bij het van kant wisselen) maar niet te glad zijn. En zeker niet te zwaar of te dik. Zelf gebruik ik meestal slofteugels van leer of katoen. Een kennis van mij heeft biothane teugels, die voelen ook wel lekker aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 08:45 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 09:03 



 
Profiel   

Die teugels zien er mooi uit Nobel 1. Ben benieuwd naar de ervaringen!

Ik heb de perfecte teugels nog niet gevonden. Ik gebruik nu mijn lederen sulky teugels. Maar die zijn te lang eigenlijk. Antislip teugels van kunststof heb ik ook gehad, vond ik ook niet zo fijn. Een ronde teugel (touw) vind ik al helemaal niet prettig. Ik vind de meeste teugels al snel te dik of te zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 10:12 



 
Profiel   

BoschA schreef
Hartje schreef
Wat zijn volgens jullie de ideale teugels om mee te werken ? Liever koord of juist plat, anti slip of toch leer?


Ik heb platte teugels van Lovelance. Die bevallen tot nu toe goed en niet al te duur. Ze zijn licht (maar ook weer niet te licht) en soepel. Ik vind het wel fijn als je teugels hebt die je een beetje door je handen kan laten glijden. Denk wel dat soepele leren teugels ook wel fijn kunnen werken, maar daar zal je ook wel meer voor betalen ;p Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Deze heb ik ook. Van biothane. Ik vind ze onwijs fijn, wel had ik ze wellicht liever nog iets langer gehad, maar ze liggen echt zo fijn in de hand, zijn lekker soepel en je hebt toch ook nog wel wat grip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 11:27 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Ik heb biothane teugels 6 meter besteld en inmiddels binnen. Vanmiddag ga ik ze voor het eerst gebruiken, ik ben benieuwd.
[ [url=m/qutOt1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DyXhVU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank voor jullie meningen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met deze teugels.
Mijn paard is 1.73m dus ik twijfel ook of 6m wel te doen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 23:47 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 06:47 



 
Profiel   

Piet adviseert altijd 7 meter voor een paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:42 



 
Profiel   

Welke lengte teugels gebruiken jullie voor kleine pony's? Mijn pony is ongeveer 96 cm en ik vind het lastig welke maat teugels ik nou het beste kan gebruiken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 20:44 



 
Profiel   

[ img ]
Frummels schreef
Welke lengte teugels gebruiken jullie voor kleine pony's? Mijn pony is ongeveer 96 cm en ik vind het lastig welke maat teugels ik nou het beste kan gebruiken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 22:23 



 
Profiel   

Oh geweldig zo een overzicht. Heel erg bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 15:05 



 
Profiel   

Frummels schreef
Oh geweldig zo een overzicht. Heel erg bedankt! :)


Credits voor Lovelance hoor ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 84 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen