Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Liefhebbers van vrijheidsdressuur? Meld je hier!

 
Profiel   

Die van mij begint er bij te praten zo enthousiast wordt hij er van :D Ik moet hem dan ook wel verplicht af en toe even pauze geven anders merk ik wel dat het echt te veel wordt, maar dat geeft hij zelf ook wel heel mooi aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 17:50 



 
Profiel   

Captain schreef
Eva Roemaat woont in de Achterhoek. :)

Ik geef zelf les in Midden-Nederland max 30 minuten uit Renswoude. Tenzij er meer mensen zijn op een locatie.


Jammer haha ook al zo ver weg :'(
Onze paarden staan aan huis dus meerdere paarden op dezelfde locatie is lastig.

Heel misschien kwam Eva volgend weekend als ze genoeg mensen kon regelen maar nog niks terug gehoord kwa bevestiging oid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 17:53 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Hee Danielle, jij geeft toch geen lessen in Friesland of wel ? En wat is jouw Youtubekanaal ?


Friesland is voor mij inderdaad andere kant van het land, dus dan zou het echt voor een groepje moeten zijn. Zelf lesroutes opzetten doe ik nauwelijks tot niet, het kost me heel veel tijd om te organiseren en het levert in verhouding niet heel veel op. Het is interessanter om in de eigen regio te werken en verder weg alleen te doen als mensen zelf een groepje bij elkaar zoeken. Mijn youtube kanaal is al genoemd, dat is www.youtube.com/amablepaardeninzicht. Overigens geef ik wel ook online les via bijvoorbeeld video bellen of het bespreken van een opgenomen video. Ook daar kan je echt heel veel aan hebben, zeker bij vrijheidsdressuur.


Wpaard schreef
Ik vind het altijd fascinerend wat je dieren kan aanleren. Ik kijk altijd met grote respect naar jou foto topics Amable _/-\o_

Zou ook graag je you tube kanaal willen weten en mocht er iemand les kunnen geven rondom Drenthe dan hoor ik dat graag :j


Ah wat lief, dank je wel! youtubekanaal staat al in het topic en heb ik bij de reactie hierboven geplaatst :D Het is dan denk ik interessant om echt de afspeellijsten te kiezen van bijvoorbeeld clickertraining en vrijheidsdressuur :)

Overigens vind je op https://www.horseinmind.nl/instructeurs ... rtraining/ een aantal clickertrainer instructeurs. De meeste zullen je wel ook op weg kunnen helpen met vrijheidsdressuur, hoewel dat niet per definitie het geval is natuurlijk. Maar wellicht zit er iemand bij jullie in de buurt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 21:39 



 
Profiel   

Hhilde schreef
Als je op YouTube Amable intikt krijg je het juiste kanaal: https://youtube.com/c/AmablePaardenInzicht :)


Dank !

Danielle ik weet nog niets, juist als je begint moet je wat les hebben. Maar ik ga jouw video's bestuderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 08:18 



 
Profiel   

Is forcefree trainen zonder wijken voor druk?
Ik zie maar 1 trainer in NH via die lijst.

Ga het inparkeren aanleren ter voorbereiding van het zadelmak maken. Dat lijkt me erg nuttig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 09:43 



 
Profiel   

Ja, force free gaat uit van werken zonder druk. Daar ontkom je natuurlijk nooit helemaal aan. Stel je bent met je paard aan het oefenen met buiten wandelen en hij draait ineens zijn kont naar een fietser dan zal je nog steeds aan zijn hoofd trekken om hem weer recht te zetten, al was het maar omdat je zelf op sommige momenten ook terug schiet in oud gedrag, maar ook omdat je dan geen tijd hebt om jouw paard te overtuigen, de veiligheid van de fietser is tenslotte in het geding.

Inparkeren voor het zadelmaken is waanzinnig nuttig, net als het paard leren om zelf het bit aan te nemen of zijn neus in de optoming te steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 21:57 



 
Profiel   

Klopt, maar je hebt dan ook dat je niet met een zweepje het been aan tikt bijvoorbeeld voor een jambette. Targetten is dan wat ze gebruiken? Wat ik wel een leuke oefening an sich vind, maar het is niet de basis van mijn oefeningen.
Ik kan iig geen trainer vinden die niet force free werkt en icm mijn grondwerk vind ik dat gewoon niet fijn haha.
Gelukkig heb jij nuttige video’s online staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 09:28 



 
Profiel   

Leuk topic! ik geef ook les. Zowel fysiek als online. Omgeving Lemmer en omstreken. Online maakt het natuurlijk niet uit. Bij interesse staat mijn PB open :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 11:42 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb een verzorgshetje waar ik vaak naartoe kan en wil graag vrijheids dressuur gaan doen. Het shetje staat met haar moeder van 8 en nog een oma shet van 28 ongeveer. Het shetje zelf is ongeveer 2,5 jaar oud. Ze is heel nieuwschierig en houdt van aandacht. Ze vind het wel lastig om te wachten. Is ze geschikt voor VD en hoe moet ik beginnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 09:03 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben na fanatiek dressuur rijden met mijn oudste, bij de tweede al overgestapt naar af en toe wat 'natuurlijker' werk, en ben nu met de jongste echt begonnen met vrijheidsdressuur. Omdat ik nog een groentje hierin ben zou ik wel eens een paar lesjes willen.
Weten jullie of er iemand lesgeeft in en rondom Enschede?
Of staat er één van jullie wellicht in de buurt en wil me een keer helpen? :)
Ik heb ook veel gelezen over Eva Roemaat. Iemand enig idee wat de kosten zijn voor een les van haar en hoe ik in contact kom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 14:05 



 
Profiel   

Je kunt haar het beste even mailen, evaroemaat@outlook.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 14:26 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met jullie vorderingen?
Azumar vond het flehmen nog wat raar in het begin, maar de knop is om en nu doet 'ie het erg knap!

Ik wil graag dingen als de jambette aanleren want daarmee kan je natuurlijk veel dingen doen. Hebben de meer gevorderde hier dat vrij snel aan hun paarden aangeleerd of in een later stadium?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:51 



 
Profiel   

Ligt geheel aan je paard. Als je merkt dat hij kleine dingen te pas en te onpas doet, zou ik er nog even mee wachten tot het meer bevestigd is dat hij dingen alleen op commando mag doen.
Als hij dat niet doet, en de basis (respect hebben voor je ruimte) er in zit kun je er prima mee beginnen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:56 



 
Profiel   

Hij doet dat niet, ik leer hem ook uit mijn ruimte te blijven en ben bezig met voedsel weigeren.
Ik weet wel dat veel paarden gaan lopen slaan met de voorbenen als ze ongeduldig worden en voerbeloning willen. Dus ergens wil ik onze huidige verstandshouding niet verpesten. :+

Welke commando's zijn anders leuk om hiervoor nog aan te leren? Veel commando's die ik echt leuk vind zijn met de benen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 11:01 



 
Profiel   

Berggeit/spagaat zijn leuke oefeningen waar ze hun benen voor gebruiken maar niet door te zwaaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 11:05 



 
Profiel   

Dat vind ik inderdaad een goede! Maar ik vind dat ook wel een lastige. Misschien kan mijn grondwerkinstructrice even met me meekijken. Er gebeuren natuurlijk meerdere dingen tegelijk tijdens die oefeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 11:12 



 
Profiel   

Ik leer het mijn shetten heel snel. Heb er nog nooit echt veel problemen mee gehad. Al is dat met een groter paard een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 12:00 



 
Profiel   

Ik heb toen ik ben begonnen met vrijheidsdressuur met mijn 2 jarige, eerst de regels aangeleerd. Hij weet nu dat als hij een moeilijker kunstje moet doen (Jambette, steigeren, spaanse pas ect) dat hij absoluut niet binnen de meter van mij mag komen. Hij mag met Jambette en steigeren zelfs niet 1 pasje dichterbij komen. Ook niet om een beloning te halen, hij weet dat ik wel naar hem toe kom.
Ik vind dit heel belangrijk dat een paard eerst de regels kent, voordat je echt trucjes aanleert die gevaarlijk kunnen worden.
En ik kan hem op afstand laten halthouden, dat is ook wel fijn. Ook kan hij op afstand achteruit lopen, dus als hij dichterbij komt perongeluk, gaat ie ook zo weer terug. Steigeren laat ik hem ook alleen doen aan de leadrope, en hij mag nooit steigeren als hij binnen de 2 meter van mij staat. Dit weet hij, en hier houdt ie zich heel goed aan.

Voor alle moeilijkere trucjes leer ik het ook met erg extreme commando's aan. Zodat ze het niet perongeluk eens doen.
En voordat ik begin met trainen, laat ik hem eerst andere kunstjes doen als flemen en nee schudden. Dan weet hij dat hij moet trainen.
Zo gaat hij niet eens een jambette doen als ik toevalling snoepjes bij me heb en ik ben hem lekker aan het poetsen.

En verder ben ik heel consequent. Als hij iets uit zichzelf doet, negeer ik hem, en is vaak het trainen zelfs klaar. Hij weet dat heel goed, en doet echt nooit meer iets ongevraagd. Ik straf niet, ik vind dat het leuk moet zijn, en ontspannen. Maar het werkt prima voor die van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 10:27 



 
Profiel   

Kelly_1990 schreef
Hoi allemaal,

Ik ben na fanatiek dressuur rijden met mijn oudste, bij de tweede al overgestapt naar af en toe wat 'natuurlijker' werk, en ben nu met de jongste echt begonnen met vrijheidsdressuur. Omdat ik nog een groentje hierin ben zou ik wel eens een paar lesjes willen.
Weten jullie of er iemand lesgeeft in en rondom Enschede?
Of staat er één van jullie wellicht in de buurt en wil me een keer helpen? :)
Ik heb ook veel gelezen over Eva Roemaat. Iemand enig idee wat de kosten zijn voor een les van haar en hoe ik in contact kom?


Als je iemand weet en je plek hebt wil ik wel samen met je les doen. Ik kan wel naar Enschede komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:28 



 
Profiel   

Oké, dit vind ik echt wel spannend om hier neer te zetten tussen de pro's (ja, velen hier zijn écht goed!!).
Maar van de week was ik kort bezig met wat commando's. En natuurlijk de 'saaie' basis.
Als je zo terugkijkt zie je nóg meer verbeterpunten maar ik vind het wel fijn dat ik die tijdens het oefenen ook vaak gelijk oppak.



Eigenlijk vind ik het wel leuk om zo alles te filmen. Misschien eens een nieuw statief kopen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:50 



 
Profiel   

ziet er goed uit AlwaysH!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:23 



 
Profiel   

Vind het er ook goed uitzien hoor. :j niet zo streng voor jezelf zijn, werken met een clicker is gewoon lastig aan het begin. Je timing moet goed zijn, daarnaast heb je vaak een zweep, koekjes en een touw in je handen. Het is gewoon even wennen aan het multi-tasken. En de timing, daar word je echt vanzelf beter in. :j

Gisteren heb ik Latino leren zitten. :') Ook de eerste keer dat ik het probeerde haha. Hij is zo makkelijk te sturen! Gisteren twee keer, en vandaag na het rijden moest en zou hij het nog eens doen. Ik vind het zo fijn dat hij het ook zo leuk vindt en zich altijd zo uitslooft! <3

Binnenkort maar eens iemand vragen voor goede foto's, vind het zo'n grappige oefening. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:06 



 
Profiel   

Aah dank jullie wel! Dat is het inderdaad Captain. De ene dag ben ik ook wat meer met mijn hoofd er bij dan de andere dag, dat geldt ook voor Azu.
Mijn hond heb ik dmv clickertraining wel een hele hoop geleerd dus dat maakt het me met wat makkelijker. :P

Echt super leuk dat Latino kan zitten! Zag het al op Instagram langskomen. Zo super stoer. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 16:19 



 
Profiel   

Hoi, wat een leuk topic, ik klets graag mee :D

Wat een knappe paarden (en kunstjes) allemaal!

Ik heb een inmiddels 2,5 jarige welsh cob, genaamd Stip.


[ img ]


Vanaf dat ik hem heb (ca. 9 maanden oud) ben ik met clickeren begonnen n.a.v. Amable haar filmpjes. Die waren erg handig :D

De laatste tijd ligt het een beetje stil, maar hij kan inmiddels;

- voer weigeren
- hoofd laag
- ja knikken
- nee schudden
- apporteren
- achteruit op aanwijzing
- wijken voor druk op aanwijzing
- dansen (voetje over beide kanten op
- rondje om zijn as draaien
- pionnen omgooien
- op het blok
- knuffel (begin ervan)
- kusje geven
- flamen
- target
- wegsturen (begin ervan)
- terug fluiten (begin ervan)

Ik geloof dat dat het wel is haha
Sommige dingen moeten nog wel wat gefinetuned worden, maar daar is ook nog tijd zat voor.

De "zwaardere" oefeningen zoals liggen, spaanse pas, compliment enz. doe ik nog niet. Hij is nog zo verschrikkelijk ik de groei dat ik bang ben dat hij straks iets verrekt of zo. Al die gewrichten zijn nog zo jong :+ Steigeren weet ik nog niet of ik dat ooit aan ga leren. Misschien tzt als hij niet meer zo'n puber is, want ik ben bang dat hij het gaat misbruiken :')

Al vraag ik hem soms wel om te blijven liggen nadat hij gerold heeft. Dat lijkt me dan weer geen kwaad kunnen.

Verder maak ik grappige filmpjes met hem waarbij zijn training wel van pas komt. Hij heeft inmiddels ook een eigen Youtube kanaal (zie onderschrift) waar eens in de zoveel tijd een nieuw filmpje op komt.

Zo is hij een keer gaan kamperen https://youtu.be/rhPxj_YSVW4, had hij 8 manieren bedacht om onder zijn werk uit te komen https://youtu.be/YCGLo_YPwWY en de laatste keer deed hij mee aan een snelcursus cadeautjes inkpakken (hij was het cadeau :+) https://youtu.be/15nC0open3g.
Ik krijg altijd zulke leuke reacties dat ik steeds ook weer wat leuks probeer te verzinnen en dan hoop dat ik het ook op film krijg :D (doe alles vaak alleen)

Ik heb vanaf het begin bijna alles los gedaan met hem zodat hij altijd weg kon lopen als het hem teveel werd of als hij het gewoon zat was ;)

Het is echt een heerlijk paard die wel in is voor wat gekkigheid. En gelukkig maar, anders had hij echt een zwaar leven :')


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:25 



 
Profiel   

Welkom @Leedebee! Wat een leukerd is Stip!
Ik snap je helemaal. Die van mij is even oud. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen