Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Liefhebbers van vrijheidsdressuur? Meld je hier!

 
Profiel   

Captain schreef
Vind het er ook goed uitzien hoor. :j niet zo streng voor jezelf zijn, werken met een clicker is gewoon lastig aan het begin. Je timing moet goed zijn, daarnaast heb je vaak een zweep, koekjes en een touw in je handen. Het is gewoon even wennen aan het multi-tasken. En de timing, daar word je echt vanzelf beter in. :j

Gisteren heb ik Latino leren zitten. :') Ook de eerste keer dat ik het probeerde haha. Hij is zo makkelijk te sturen! Gisteren twee keer, en vandaag na het rijden moest en zou hij het nog eens doen. Ik vind het zo fijn dat hij het ook zo leuk vindt en zich altijd zo uitslooft! <3

Binnenkort maar eens iemand vragen voor goede foto's, vind het zo'n grappige oefening. :D

[ [url=m/AwbPvS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is jammer dat je zover weg woont anders hadden we elkaar misschien kunnen helpen. Ik voor jou foto's maken en jij mij lesje grondwerken geven met mijn paard. Maar helaas woon ik in Twente dus echt wel stukje rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:33 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Welkom @Leedebee! Wat een leukerd is Stip!
Ik snap je helemaal. Die van mij is even oud. :j


Thanx

Leuke leeftijd he, net kleuters haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:24 



 
Profiel   

Het zijn toch ook kleuters? :D

Ik ben begonnen met de bil target maar phoe dat vindt Azumar nog errug lastig. Hij wil graag zijn hoofd naar me toe draaien maar ik weet nog niet zo goed of ik moet clicken als hij op het moment dat hij met zijn achterhand mijn hand aanraakt en hierbij zijn hoofd naar me toe draait of juist niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:23 



 
Profiel   

Eeuwige kleuters :')

Ik denk dat je je niet te druk moet maken om waar zijn hoofd is. Zodra zn bil jouw hand raakt, dan click. Hij gaat vanzelf wel snappen dat het daar om gaat. Ze moeten er natuurlijk ook achterkomen wát ze nou goed deden op het moment van de click. Het is een groot lijf met veel bewegende onderdelen :')

Bij Stip had ik ook zoiets. Ik ging hem leren om stil te staan zodat ik een rondje om hem heen kon lopen. Het idee was commando mijn hand even op zijn rug leggen, "blijf" en dan ging ik om hem heen lopen.

Ik begon klein. Hand op zn rug, hij stond stil, click. Hand meer naar achter, click. Enz...
Toen ik mn hand op zn bil legde en ik clickte, keek hij toevallig net om (van mij af).
De keren erna keek hij dus steeds om als ik mn hand op zn bil legde :')
Dat is een mooi voorbeeld van wat hij denkt goed te doen op dan moment. Zo leer je zelf soms ook meer "begrip" te hebben als hij iets niet snapt. Het is voor hem soms ook gokken en kijken wat een beloning oplevert. ;)


Ik wil het inparkeren ook gaan aanleren, maar twijfel nog op welke manier. Die van Tristan Tucker is ook wel "leuk", maar dat werkt niet vanuit clickeren. Zoals Amable het doet (met target) zou dan het makkelijkste zijn denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:47 



 
Profiel   

Ik heb nooit een methode gebruikt voor inparkeren.
Gewoon paard neerzetten. Krukje er naast. Er op gaan staan en belonen.
In mijn geval deed ik dat met kriebels.

Dit gewoon herhalen en uiteindelijk kwam hij zelf heel graag naast het krukje staan als ik er op stond.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 06:54 



 
Profiel   

Haha wat een leuk paard! Ja zo kan het ook natuurlijk :D

Misschien is het ook gewoon even avonturen wat hij het beste oppakt. Als hij het bij toeval een keer doet en ik click gelijk legt hij meestal wel de link vrij snel.

We gaan het zien of (en hoe) het gaat lukken :o
Hij is nog jong, dus alle tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:33 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Eeuwige kleuters :')

Ik denk dat je je niet te druk moet maken om waar zijn hoofd is. Zodra zn bil jouw hand raakt, dan click. Hij gaat vanzelf wel snappen dat het daar om gaat. Ze moeten er natuurlijk ook achterkomen wát ze nou goed deden op het moment van de click. Het is een groot lijf met veel bewegende onderdelen :')

Bij Stip had ik ook zoiets. Ik ging hem leren om stil te staan zodat ik een rondje om hem heen kon lopen. Het idee was commando mijn hand even op zijn rug leggen, "blijf" en dan ging ik om hem heen lopen.

Ik begon klein. Hand op zn rug, hij stond stil, click. Hand meer naar achter, click. Enz...
Toen ik mn hand op zn bil legde en ik clickte, keek hij toevallig net om (van mij af).
De keren erna keek hij dus steeds om als ik mn hand op zn bil legde :')
Dat is een mooi voorbeeld van wat hij denkt goed te doen op dan moment. Zo leer je zelf soms ook meer "begrip" te hebben als hij iets niet snapt. Het is voor hem soms ook gokken en kijken wat een beloning oplevert. ;)


Ik wil het inparkeren ook gaan aanleren, maar twijfel nog op welke manier. Die van Tristan Tucker is ook wel "leuk", maar dat werkt niet vanuit clickeren. Zoals Amable het doet (met target) zou dan het makkelijkste zijn denk ik :D


Dit is precies wat ik doe, inderdaad nav de video van Danielle. :j
Aangezien je ook met je hand target werkt soms met inparkeren.
Maar dan laat ik het hoofd voor wat het is en zal ik later via de handtarget zijn hoofd rechtzetten. Hij komt wel sneller met zijn flank tegen mijn handtarget als hij zijn hoofd beweegt dus voor hem is het makkelijker. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:57 



 
Profiel   

Haha hij is gewoon een gevalletje "pas op, zwenkt uit" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:20 



 
Profiel   

Hoi! Ik meld mij als vrijheidsdressuur liefhebber! Ik heb een 4 jarige Draver ruin die heel erg slim is en makkelijk trucjes is aan te leren. Ik ben nu druk met de spaanse pas maar loop hier wel een beetje op vast. Hij kan zijn voetje optillen als ik er op tik maar hij begrijp nog niet dat hij hem moet strekken. Ik vind het ook erg lastig om hem dit duidelijk te maken. Iemand tips? *D _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 10:52 



 
Profiel   

Welkom!

Zelf heb ik nog geen ervaring met het aanleren van spaansepas, maar ik zou het idee hebben om de plek van aantikken zo laag mogelijk op het been aan te leren.
Als je hem leert de zweep juist aan te tikken, dan moet hij zijn been ver genoeg omhoog moet doen om de zweep dus aan te raken. Als dit nu zijn knie is, heeft hij geen reden om zijn been ook te strekken. Knie omhoog is dan genoeg. Als hij met zijn onderbeen de zweep moet aantikken kan hij niet anders dan strekken. Mits je de zweep op de juiste plek houdt natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 14:06 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Welkom!

Zelf heb ik nog geen ervaring met het aanleren van spaansepas, maar ik zou het idee hebben om de plek van aantikken zo laag mogelijk op het been aan te leren.
Als je hem leert de zweep juist aan te tikken, dan moet hij zijn been ver genoeg omhoog moet doen om de zweep dus aan te raken. Als dit nu zijn knie is, heeft hij geen reden om zijn been ook te strekken. Knie omhoog is dan genoeg. Als hij met zijn onderbeen de zweep moet aantikken kan hij niet anders dan strekken. Mits je de zweep op de juiste plek houdt natuurlijk :D


Super bedankt! Hier had ik nog helemaal niet aan gedacht 8)7 . Ik ga dat maar eens uitproberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 14:25 



 
Profiel   

Haha top, benieuwd of het gaat lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 13:47 



 
Profiel   

Leuk topic. Ik heb jaren terug veel aan vrijheidsdressuur gedaan met mijn Fjorden. De ene liep zelfs over een soort van evenwichtsbalk. Zo'n 40 cm. boven de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 14:50 



 
Profiel   

Jouw fjord had geen hoogtevrees dus Henny? Knap hoor!
Ik heb gisteren het boek van Jesse Drent en Eva Roemaat gekregen,dus nu lekker lezen en het hopelijk ook in de praktijk uitwerken! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 14:54 



 
Profiel   

henny_w schreef
Leuk topic. Ik heb jaren terug veel aan vrijheidsdressuur gedaan met mijn Fjorden. De ene liep zelfs over een soort van evenwichtsbalk. Zo'n 40 cm. boven de grond.


Wat leuk!

Helaas hebben wij dat soort dingen niet. Maar ja, met pionnen, balkjes en bouwzeilen komen we ook een eind :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 21:08 



 
Profiel   

Aaaah wat leuk ik wil mij melden :)

Hij kent 1 kunstje ... Lachen :')
Of naja 2? Inparkeren naast het opstap blok, als die telt :)

Ik wil graag dit verder uitbreiden maar tot nu toe nog niet echt de motivatie gehad om veel aan de slag te gaan :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 22:30 



 
Profiel   

Die telt zeker! Ga ik nu verder mee..

Jambette is wel een leuke grondlegger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 22:47 



 
Profiel   

Wat is klein en leuk om nog aan te leren? Naast het flehmen/lachen en inparkeren?

Hij leert snel, mits hij het doorheeft :+ Jambette een keer mee begonnen maar hij begon boos te stampen :+ Wist niet of ik dat moest belonen of niet :') Ik beloonde zodra hij al iets gewicht van die voet afhaalde. Ik klikker + beloning trouwens. Uiteindelijk reageert hij minder op het zweepje als ik zachtjes z'n voet aantik. Uiteindelijk doet hij het dus boos, paar keer beloon waardoor hij nog harder ging stampen :+ Is dat een goed begin? Of kan ik het beter anders aanpakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 22:57 



 
Profiel   

Kusje, nee schudden, ja knikken, knuffel.
En anders jambette dus met de benen. Kan je ook verder uitbreiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 23:16 



 
Profiel   

Welkom Oskarrino!

2 kunstjes is al een begin toch :j

Voer weigeren of rondje om zichzelf draaien. Gewoon de longeerlijn achter zn kont langs, beetje druk geven en op het moment dat hij zich om gaat draaien belonen. Ik weet niet of dat de officiële manier is, maar het werkte wel heel goed om aan te geven wat ik van hem wilde :)

Apporteren is ook leuk. Stip zijn "film" was niet gelukt als hij dat niet kon :') en het is vrij makkelijk te leren.
Als je maar goed oplet dat je beloont op het moment dat jij het opject vast hebt, want dan gaat hij de link leggen dat het ook naar jou toe moet. Anders laat hij het gewoon weer vallen.

Amable heeft daar een handig filmpje van. Zo heb ik het ook geleerd :D

Edit: belonen gaat bij mij ook dmv clickertraining

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 09:10 



 
Profiel   

ooooh wat een leuke topic, ik volg

Ik zou ook graag beginnen, mijn kleine tinkerruin vindt spelletjes super leuk.
Ik ben eigenlijk bang om te beginnen, vooral om dingen fout aan te leren.

Is er iemand in de buurt van Nieuwleusen balkbrug, dedemsvaart die me zou kunnen helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 09:26 



 
Profiel   

Wij hebben vanmorgen weer even geoefend, flehmen waren we laatst mee begonnen en vindt ie heel leuk. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 11:22 



 
Profiel   

karrij schreef
ooooh wat een leuke topic, ik volg

Ik zou ook graag beginnen, mijn kleine tinkerruin vindt spelletjes super leuk.
Ik ben eigenlijk bang om te beginnen, vooral om dingen fout aan te leren.

Is er iemand in de buurt van Nieuwleusen balkbrug, dedemsvaart die me zou kunnen helpen?


Niet bang zijn hoor haha!
Begin bijvoorbeeld met voer weigeren. Dan heb je al een goede basis zodat hij niet opdringerig wordt.

Op YouTube zijn ook heel veel filmpjes te vinden over hoe je dat kan aanleren. Ik ben toen begonnen met de filmpjes van Amable (nee, ik krijg geen provisie, maar ben gewoon enthousiast :')) Die waren voor mij heel duidelijk en daar ben ik een heel eind mee gekomen.
Als je ziet wat Stip inmiddels al kan... en dat voor een 2 jarige!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 12:07 



 
Profiel   

Mandarijn schreef
Wij hebben vanmorgen weer even geoefend, flehmen waren we laatst mee begonnen en vindt ie heel leuk. :D
[ [url=m/PBirlG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha dat is altijd zo leuk!

Stip heeft er een sport van gemaakt. Als ik iets vertel over wat hij heeft uitgevreten, dan gaat hij dat ook doen. Alsof hij het weet :')


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 12:10 



 
Profiel   

Ik wilde vanmorgen ook gaan beginnen met het oefenen van flehmen. Maar ik heb nog geen luchtje gevonden waar ze op reageert. Hoe hebben jullie het aangeleerd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen