Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Liefhebbers van vrijheidsdressuur? Meld je hier!

 
Profiel   

Nou, voer weigeren snapte Tet binnen een minuut :') Ik begin me nu ook echt af te vragen of ze dit niet eerder heeft gedaan want ze pakt alles zoooo snel op. Inparkeren doet ze nu ook alleen op stem zonder voer beloning. Jambette doet ze ook fantastisch!! Als ze een paar dagen stil heeft gestaan, vraagt ze me heel liefjes door een jambette te doen of we niet even wat kunnen doen samen! Heerlijk dier <3

Ik gebruik geen clicker, heb al genoeg om vast te houden en ben te onhandig daar iets bij te voegen. Ik beloon gewoon met stem. Hoe beter ze het doen, hoe enthousiaster de stem. Daarna geef ik haar af en toe een klein snoepje als voerbelonging om haar toch gemotiveerd te houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 16:50 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Is clickeren bij VD echt een aanrader? Ik heb daar echt een gek gevoel bij. Ik zie dan echt z'n honden vrouwtje met een fluitje voor mij. In legerkleding met een petje met twee vlechtjes. :o

:') :') :')

Clickertraining is zo leuk en handig bij paarden!

Zo kon ik ook een hoop voor elkaar krijgen bij de behandeling van Stip zijn beenwond. Ik hem eigenlijk "op commando" braaf houden bij de behandeling.

De target is bijv. ook handig bij het benaderen van enge dingen.

Het is dus niet alleen geschikt voor VD maar ook voor praktische dingen :D

Ps. Ik heb geen legerkleding en vlechtjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 21:07 



 
Profiel   

Hoe weet je of je paard het leuk vindt? Ik zie en lees hier allemaal motiverende stukjes over enthousiaste paarden; mijn jonge ruin kent wat basis kunstjes en ik gebruik daarbij klik en voerbeloning. Hij doet dat braaf en biedt soms zelf dingen aan maar echt super enthousiast heb ik m eigenlijk niet gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 16:35 



 

lletam schreef
Hoe weet je of je paard het leuk vindt? Ik zie en lees hier allemaal motiverende stukjes over enthousiaste paarden; mijn jonge ruin kent wat basis kunstjes en ik gebruik daarbij klik en voerbeloning. Hij doet dat braaf en biedt soms zelf dingen aan maar echt super enthousiast heb ik m eigenlijk niet gezien
Niet ieder paard zit zo in elkaar, net als dat niet ieder mens heel uitbundig is. Mijn paard is ook niet bepaald het type dat een gat in de lucht springt, maar het zijn de kleine signalen waaraan ik merk dat ze dingen toch wel leuk vindt. Haar focus erop is er één van, maar bijvoorbeeld ook de blik in haar ogen. Er zijn een paar dingen die ze echt leuk vindt en als ik die vraag, beginnen die oogjes meteen te glimmen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 17:04 



 
Profiel   

Tet wordt ook niet mega enthousiast maar ze bied zelf dingen aan en komt zelf vragen of we weer wat kunstjes kunnen doen. Zo weet ik dat ze het toch wel leuk vind. Verder is het vooral kijken naar je paard. Vorig paard van mij vond er niks aan en die bood ook nooit wat aan en kwam nooit vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 17:05 



 
Profiel   

_Carien schreef
Ik volg (stil) mee met jullie. Met mijn ruin ben ik enkele jaren geleden al begonnen met clickertraining. Weet iemand nog een fijne instructeur omgeving Zuid Holland ( Leiden) om een goede doorstart te kunnen maken?

In Noordwijk geven ze hier vrijheidsdressuurlessen: https://www.nolimitsnoordwijk.nl/activi ... sdressuur/

Wel alleen met manegepaarden... Maar misschien kan je eens mailen of ze ook op locatie lesgeeft aan eigen paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 17:39 



 
Profiel   

Mkango schreef
lletam schreef
Hoe weet je of je paard het leuk vindt? Ik zie en lees hier allemaal motiverende stukjes over enthousiaste paarden; mijn jonge ruin kent wat basis kunstjes en ik gebruik daarbij klik en voerbeloning. Hij doet dat braaf en biedt soms zelf dingen aan maar echt super enthousiast heb ik m eigenlijk niet gezien
Niet ieder paard zit zo in elkaar, net als dat niet ieder mens heel uitbundig is. Mijn paard is ook niet bepaald het type dat een gat in de lucht springt, maar het zijn de kleine signalen waaraan ik merk dat ze dingen toch wel leuk vindt. Haar focus erop is er één van, maar bijvoorbeeld ook de blik in haar ogen. Er zijn een paar dingen die ze echt leuk vindt en als ik die vraag, beginnen die oogjes meteen te glimmen. :+


Bedankt voor je reactie. Hij is, denk ik, wel een introvert type en dat vind ik ook wel lastig te lezen bij hem. Ik ben denk ik wat uitgesprokener paarden (met dito reactie) gewend

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 18:37 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Tet wordt ook niet mega enthousiast maar ze bied zelf dingen aan en komt zelf vragen of we weer wat kunstjes kunnen doen. Zo weet ik dat ze het toch wel leuk vind. Verder is het vooral kijken naar je paard. Vorig paard van mij vond er niks aan en die bood ook nooit wat aan en kwam nooit vragen.


Die van mij doet dus op zich wel leuk mee, biedt soms ook wel wat aan. Maar dat echt leuk spelen en samen bezig zijn zoals ik in dit topic voorbij zie komen, dat is het niet. Maar misschien verwacht ik gewoon teveel (?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 18:41 



 

lletam schreef
Flubberboot schreef
Tet wordt ook niet mega enthousiast maar ze bied zelf dingen aan en komt zelf vragen of we weer wat kunstjes kunnen doen. Zo weet ik dat ze het toch wel leuk vind. Verder is het vooral kijken naar je paard. Vorig paard van mij vond er niks aan en die bood ook nooit wat aan en kwam nooit vragen.


Die van mij doet dus op zich wel leuk mee, biedt soms ook wel wat aan. Maar dat echt leuk spelen en samen bezig zijn zoals ik in dit topic voorbij zie komen, dat is het niet. Maar misschien verwacht ik gewoon teveel (?)
Ja. :) Niet ieder paard is een Latino; als ik van de mijne wegren in de bak, slentert ze achter me aan, ook als ik het met een hoop energie doe. Ze wil dus wel degelijk bij me in de buurt zijn, want ze kan er ook gewoon voor kiezen om te blijven staan of weg te lopen, maar dat "omg, yes, let's gooooooooo" zit er niet in en hoef ik ook niet te verwachten. Ik blijf het proberen, maar meestal hang ik aan het einde hikkend van het lachen aan het hek omdat ik als een idioot aan het rondstuiteren ben en mijn paard denkt 'in stap kom ik er ook.' :')

Ik snap je twijfel heel goed, maar ik denk dat het vooral voor jezelf fijn is als je even goed kijkt naar de kleine(re) signalen en die voor jezelf op een rijtje zet. Als ik de mijne bijvoorbeeld vraag om een jambette, zie ik haar blik veranderen en wordt ze op haar manier heel enthousiast. Het is nog steeds niet heel uitbundig, maar ze is wel heel geconcentreerd. Idem als ik vraag om een kus, daarvoor onderbreekt ze zelfs haar eten, en dat wil wat zeggen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 18:50 



 
Profiel   

Mkango schreef
lletam schreef

Die van mij doet dus op zich wel leuk mee, biedt soms ook wel wat aan. Maar dat echt leuk spelen en samen bezig zijn zoals ik in dit topic voorbij zie komen, dat is het niet. Maar misschien verwacht ik gewoon teveel (?)
Ja. :) Niet ieder paard is een Latino; als ik van de mijne wegren in de bak, slentert ze achter me aan, ook als ik het met een hoop energie doe. Ze wil dus wel degelijk bij me in de buurt zijn, want ze kan er ook gewoon voor kiezen om te blijven staan of weg te lopen, maar dat "omg, yes, let's gooooooooo" zit er niet in en hoef ik ook niet te verwachten. Ik blijf het proberen, maar meestal hang ik aan het einde hikkend van het lachen aan het hek omdat ik als een idioot aan het rondstuiteren ben en mijn paard denkt 'in stap kom ik er ook.' :')

Ik snap je twijfel heel goed, maar ik denk dat het vooral voor jezelf fijn is als je even goed kijkt naar de kleine(re) signalen en die voor jezelf op een rijtje zet. Als ik de mijne bijvoorbeeld vraag om een jambette, zie ik haar blik veranderen en wordt ze op haar manier heel enthousiast. Het is nog steeds niet heel uitbundig, maar ze is wel heel geconcentreerd. Idem als ik vraag om een kus, daarvoor onderbreekt ze zelfs haar eten, en dat wil wat zeggen. :))


Ja ik denk ook dat ik m'n verwachtingen bij moet stellen. Sowieso is dit paard in alles anders dan ik gewend ben; niet makkelijk en niet altijd leuk maar wel een enorme uitdaging en leerzaam. Ik ga proberen nog meer die kleine dingen te zien en waarderen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 21:29 



 
Profiel   

Pip is eentje die stuitert net zo hard als mij door de bak maar als ie wat moet doen dan is ie er wel, zijn grote vriendin die komt er ook altijd bij en dan is het aandacht delen en dat vind ik heel erg lastig haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-23 02:11 



 
Profiel   

lletam schreef
Flubberboot schreef
Tet wordt ook niet mega enthousiast maar ze bied zelf dingen aan en komt zelf vragen of we weer wat kunstjes kunnen doen. Zo weet ik dat ze het toch wel leuk vind. Verder is het vooral kijken naar je paard. Vorig paard van mij vond er niks aan en die bood ook nooit wat aan en kwam nooit vragen.


Die van mij doet dus op zich wel leuk mee, biedt soms ook wel wat aan. Maar dat echt leuk spelen en samen bezig zijn zoals ik in dit topic voorbij zie komen, dat is het niet. Maar misschien verwacht ik gewoon teveel (?)


Zoals Mkango zegt: het verschilt gewoon per paard! Net als dat je mensen hebt die álles leuk vinden en altijd blij zijn. Het verschilt ook wel per ras, en oudere paarden zijn ook vaak wat rustiger dan jonge. Ik heb hiervoor een fries verzorgd, die kon ook alles wel maar dat heeft me jaren gekost om alles aan te leren want die vond het ook allemaal wel best.

Let inderdaad op de kleine signalen, en je kunt het eventueel nog leuker maken door het lievelingskunstje wat vaker te vragen! :)

<3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-23 07:43 



 
Profiel   

Mkango schreef
lletam schreef
Ja. :) Niet ieder paard is een Latino; als ik van de mijne wegren in de bak, slentert ze achter me aan, ook als ik het met een hoop energie doe. Ze wil dus wel degelijk bij me in de buurt zijn, want ze kan er ook gewoon voor kiezen om te blijven staan of weg te lopen, maar dat "omg, yes, let's gooooooooo" zit er niet in en hoef ik ook niet te verwachten. Ik blijf het proberen, maar meestal hang ik aan het einde hikkend van het lachen aan het hek omdat ik als een idioot aan het rondstuiteren ben en mijn paard denkt 'in stap kom ik er ook.' :')

Haha, heel herkenbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-23 10:21 



 
Profiel   

Hoi meiden,

Ik was benieuwd waar jullie de informatie vandaan halen op hier mee te beginnen en hoe je alles juist aanleert.

Ik heb een anderhalf jarige die op zich best wat mag gaan oefenen al is het alleen maar om onze band wat te versterken.

Als jullie sites filmpjes of andere info voor me hebben waar ik iets mee kan zou dat super leuk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 09:00 



 
Profiel   

DDDara schreef
Hoi meiden,

Ik was benieuwd waar jullie de informatie vandaan halen op hier mee te beginnen en hoe je alles juist aanleert.

Ik heb een anderhalf jarige die op zich best wat mag gaan oefenen al is het alleen maar om onze band wat te versterken.

Als jullie sites filmpjes of andere info voor me hebben waar ik iets mee kan zou dat super leuk zijn.


Ik vind de filmpjes van @amable op youtube heel leuk.
En ook het topic van @captain inspirerend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 10:09 



 
Profiel   

Filmpjes van Amable heb ik inderdaad ook heel veel aan gehad?

(Zie onderschrift voor het resultaat :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 13:52 



 
Profiel   

En vooral ook aan haar lessen! Nog steeds een keer in de twee weken. Je blijft leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 15:01 



 
Profiel   

Ik ben net bezig met mijn shetlander. Als eerste met voetje geven. Ze is nu op het punt als ik vraag om een voetje dat ze de voet optilt. Hoe kan ik dit verder uitbreiden ?

Zou ook graag willen zien dat ze op het blok komt te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 11:26 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
[ [url=m/ubJQSv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P3T2oA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond even kort een beetje gespeeld! Door zijn hoge energie niveau de laatste dagen toch het steigeren iets eerder op commando gezet dan de planning was maar dat maakt niet uit! Even profiteren van het moment! Vandaag was de derde dag dat ik het hem vroeg. <3
Hij is nog onwijs voorzichtig en vind het allemaal nog wat spannend maar hij doet het erg goed! Hij houdt mooi afstand van mij waar ik erg blij mee ben! :j

En hij moest natuurlijk zijn Spaanse draf even showen (wat hij overigens maar met 1 been kan hahaha :+ de stap lukt inmiddels wel met 2 benen)

(Op mijn story oo instagram staan wat bewegende beelden voor de mensen die dat leuk vinden)


Nadat ik het steigeren even 2 weken even met rust heb gelaten vandaag weer eens gevraagd, wat een vooruitgang liet hij zien vandaag! _/-\o_ helemaal trots! Die kunnen we ook weer afvinken van her lijstje.
[ img ]

Toeteren kan hij inmiddels ook (bijten in zo'n bal van een fietstoeter :') )
Nu even bedenken wat de volgende wordt.... misschien het compliment en klassieke buiging op zweepcomando, dat lijkt me nog wel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:59 



 
Profiel   

Super netjes! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:12 



 
Profiel   

Bij mij en Oskar staat het even op een laag pitje. Af en toe pak ik de bestaande trucjes nog even mee, maar leer even niks nieuws meer aan. Merkte dat hij het zat raakte, reageerde niet meer, liep weg oid. Je kon hem horen zuchtten van och nee niet weer :')

Geen probleem, doen we weer even andere dingen!

Hij kent nu voer weigeren (dit breid ik uit naar dat hij steeds iets langer moet wachten, ik tel af tot 0 en dan klik + beloning), nee schudden en lachen :)

Ik merk als ik wat groters aan wil leren (Jambette etc) dat ik vastloopt.. Hij snapt de bedoeling niet en hij heeft meer de neiging om dan te gaan negeren ipv iets te proberen :+

Als ik Jambette leer, begin ik klein en dat is gewicht van dat been afhebben en evt optillen. Ik kriebel/tik zachtjes tegen z'n bovenbeen aan. Hij doet gewoon niks :') Onderbeen reageert hij wel, maar ik wil niet dat ik met hoeven krabben problemen ga krijgen. Tips? Of andere leuke trucjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 15:44 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
FleurSandro schreef
[ [url=m/ubJQSv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nadat ik het steigeren even 2 weken even met rust heb gelaten vandaag weer eens gevraagd, wat een vooruitgang liet hij zien vandaag! _/-\o_ helemaal trots! Die kunnen we ook weer afvinken van her lijstje.
[ [url=m/TjondS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toeteren kan hij inmiddels ook (bijten in zo'n bal van een fietstoeter :') )
Nu even bedenken wat de volgende wordt.... misschien het compliment en klassieke buiging op zweepcomando, dat lijkt me nog wel gaaf!


Keimooi en hoog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:38 



 
Profiel   

Ziet en goed uit FleurSandro!


Stip is voorlopig nog stuk. Het gaat waarschijnlijk nog wel 4 weken duren voordat de wond helemaal dicht is en hij weer mag gaan stappen en zo -O-

Inmiddels wel wat "hoofd" oefeningen gefinetuned. Maar ik merk wel dat het steeds lastiger wordt om zijn aandacht er bij te houden. Hij voelt zich al stukken beter, dus barst van de energie wat er niet uit kan...

De bal uit de stal gooien is wel een leuk spelletje geworden :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:41 



 
Profiel   

Captain schreef
Voor de buiging kun je de beloning beter iets hoger geven en met je andere vrije hand op de singelplek duwen. Paard zal terugduwen en zakken in de schoft.


Nog bedankt voor deze tip, gaat meteen een stuk beter soms zakt hij nu bijna tot de grond!

[ img ]

Misschien heb ik er overheen gelezen maar heeft iemand tips voor instructie in Noord-Holland? Zou het wel fijn vinden als er af en toe iemand mee kan kijken maar heb weinig mensen in mijn omgeving die er ook mee bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:03 



 
Profiel   

Graag gedaan! :D +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen