Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Liefhebbers van vrijheidsdressuur? Meld je hier!

 
Profiel   

Ik ben al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur met mijn paardje. Het gaat super goed maar ik wil eigenlijk beginnen met het oefenen van inparkeren. Dat is dat mijn paard voor het opstap krukje gaat staan zodat je makkelijk kan opstappen. Maar hij snapt totaal niet wat ik bedoel en weet echt niet hoe ik hem dit duidelijk kan maken :( . Iemand nog tips voor mij? :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:57 



 
Profiel   

Aan enthousiasme geen gebrek hahaha


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:37 



 
Profiel   

Nadinetjuhh schreef
Ik ben al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur met mijn paardje. Het gaat super goed maar ik wil eigenlijk beginnen met het oefenen van inparkeren. Dat is dat mijn paard voor het opstap krukje gaat staan zodat je makkelijk kan opstappen. Maar hij snapt totaal niet wat ik bedoel en weet echt niet hoe ik hem dit duidelijk kan maken :( . Iemand nog tips voor mij? :=



Ik ben hier momenteel ook nog mee bezig maar ben ook nog niet achter "de truc" gekomen dus kan je helaas niet helpen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:47 



 
Profiel   

FleurSandro, lekker bezig!!


Hier al even niet actief wegens persoonlijke omstandigheden. Vandaag toch de motivatie gevonden om wat met Jade te spelen.




Jade die is bijna 4 en 270dagen drachtig dus kijk altijd beetje wat ze me aanbied.
Vandaag was ze heel enthousiast ziet er altijd lomp uit ze kan met Spaanse pas/ draf altijd maar 1 been de lucht in gooien krijg het der niet fatsoenlijk geleerd :') .
Knuffel/ rust momenten heeft zij heel erg nodig omdat ze anders overkookt!

Helaas kon ik met hippie niks doen die is weer kreupel :/

Over waar jullie het over hadden laatst, hier ook 2 verschillende paarden! Hippie is echt introvert en amper te motiveren die moet echt willen/ zin hebben en dit duurt vaak ook maar 10minuten. Jade die is zo fanatiek dat je rustig aan moet doen anders gaat ze te veel door elkaar halen en word ze gotisch.


Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 03-02-23 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:39 



 
Profiel   

Nadinetjuhh schreef
Ik ben al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur met mijn paardje. Het gaat super goed maar ik wil eigenlijk beginnen met het oefenen van inparkeren. Dat is dat mijn paard voor het opstap krukje gaat staan zodat je makkelijk kan opstappen. Maar hij snapt totaal niet wat ik bedoel en weet echt niet hoe ik hem dit duidelijk kan maken :( . Iemand nog tips voor mij? :=


Hippie moet ik het leren op de manier dat ik trafair ga vragen met dressuur aan de hand (lukt nog amper).

Jade heb ik het geleerd door naast de dakrand te staan hoofd klein beetje naar buiten sturen zelf terug leunen en tegelijkertijd de zweep ter hoogte van der komt. Was echt puur toeval denk ik dat ze dit toen deed maar gelijk beloond en ze snapte het meteen dus helemaal top

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:42 



 
Profiel   

Zo leuk die filmpjes :D

Voor het inparkeren vind ik dit een mooie manier, beetje doorspoelen naar halverwege ongeveer :
https://m.youtube.com/watch?v=LInQMgKUYj8
Ik heb het op de manier van trt method gedaan, dat is vrijwel hetzelfde maar dan tap je even zachtjes met een zweepje bij de croupe/heup. Bij de meeste zal de manier van featherlight voldoende zijn en met die van trt hoef je op den duur ook alleen nog maar je hand omhoog te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:39 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Zo leuk die filmpjes :D

Voor het inparkeren vind ik dit een mooie manier, beetje doorspoelen naar halverwege ongeveer :
https://m.youtube.com/watch?v=LInQMgKUYj8
Ik heb het op de manier van trt method gedaan, dat is vrijwel hetzelfde maar dan tap je even zachtjes met een zweepje bij de croupe/heup. Bij de meeste zal de manier van featherlight voldoende zijn en met die van trt hoef je op den duur ook alleen nog maar je hand omhoog te houden.

Happy_Hippie schreef
Hippie moet ik het leren op de manier dat ik trafair ga vragen met dressuur aan de hand (lukt nog amper).

Jade heb ik het geleerd door naast de dakrand te staan hoofd klein beetje naar buiten sturen zelf terug leunen en tegelijkertijd de zweep ter hoogte van der komt. Was echt puur toeval denk ik dat ze dit toen deed maar gelijk beloond en ze snapte het meteen dus helemaal top


Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga het maar weer eens uitproberen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:02 



 
Profiel   

Wat een leuk topic!
En wat zijn jullie allemaal leuk bezig! :D

Ik kom ook volgen, ik heb zelf 2 paarden en heb zelf met de clicker leren werken toen ik in ouwehands dierenpark werkte. :j

Ondertussen heb ik een kleine eigen stal en geef ik ook les in clickertraining, onwijs leuk om te doen! :#

Mijn shire merrie van bijna 10 jaar kan. Bijna alles.
* target
* wachten
* volgen (met de target, mijn hand)
* achterwaarts
* inparkeren
* wijken voor druk/wijzen
* lachen
* laag (met hoofdl
* nee (schudden)
* spagaat
* buigen
* stijgeren
* spaanse pas (ook onder het zadel)
* tik (objecten aantikken op stem commando)

En ik ben nu bezig met het bevestigen van de spaanse draf en het aanleren van de piaffe, alleen de piaffe leert ze tijdens werken aan de hand met de clicker, dus niet in vrijheid zoals de rest.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mijn andere paard moet nog 2 worden.
Hij kent nu de clicker en Tatget.
En hij is mega slim hij kon binnen 2 minuten ook al om mij heen cirkelen dus ik doe het met hem even rustig aan zodat hij niet overprikkeld word. :=


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:09 



 
Profiel   

Lekker bezig allemaal *\o/*

Stip is nog steeds stuk, inmiddels bijna 6 weken, maar zijn wond zie je nu wel steeds meer sluiten. Ik hoop op nog een week of 2...

Ik vind dat circkelen en zo altijd gaaf om te zien. Wel vind ik het lastig inschatten wanner ze bijvoorbeeld "geconcentreerd" zijn of gewoon saggo... Stip rent ook met me mee, maar toch vind ik het moeilijk om in te schatten wat hij er van vindt, ondanks dat we al zoveel samendoen! Het is natuurlijk ook mijn onzekerheid daar in. :o Wel probeer ik altijd wat afstand te houden voor het geval hij toch leip gaat doen.

Ik vind hem hier best saggo kijken :')

[ img ]

Hoe ervaren jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:05 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Lekker bezig allemaal *\o/*

Stip is nog steeds stuk, inmiddels bijna 6 weken, maar zijn wond zie je nu wel steeds meer sluiten. Ik hoop op nog een week of 2...

Ik vind dat circkelen en zo altijd gaaf om te zien. Wel vind ik het lastig inschatten wanner ze bijvoorbeeld "geconcentreerd" zijn of gewoon saggo... Stip rent ook met me mee, maar toch vind ik het moeilijk om in te schatten wat hij er van vindt, ondanks dat we al zoveel samendoen! Het is natuurlijk ook mijn onzekerheid daar in. :o Wel probeer ik altijd wat afstand te houden voor het geval hij toch leip gaat doen.

Ik vind hem hier best saggo kijken :')

[ [url=m/vA9jZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe ervaren jullie dat?



Bij die van mij is het echt pure concentratie :j die wilt zo graag het goed doen voor je, als ik ook niks zegt gaat hij zelf dingen zeggen/piepen :') of hij tovert een Spaanse draf of iets eruit. Altijd wel heel schattig hoe hard hij probeert het goed te doen. Hij doet het ook wel heel graag heb ik het idee, dan zet hij z'n net erop en gaat hij naast je van alles lopen doen hahaha soms moet ik hem dan wel corrigeren als ik enkel normaal wil stappen in de bak bijvoorbeeld hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:56 



 
Profiel   

Leuke filmpjes komen er voorbij!!

Welkom Nadine!! Mega knappe paarden heb je <3

Hier kijkt Tet ook bijna altijd enorm geconcentreerd, soms wilt ze met een snoepje nog de oren naar voren doen maar niet vaak...

Cirkelen staat hier nog op de "leer-lijst" Kon dat met mijn shetjes vroeger ook dus dan moet het met een paard ook lukken toch? Alleen is het paard iets arroganter...
Ik had laatst een fotoshoot waarin Tet ook wat jambettes heeft laten zien! Kan niet wachten om de foto's te krijgen!! De jambette doet ze steeds groter en groter! Ik merk ook wel dat ze wat soepeler is in de schouders na het leren van de jambette dus het heeft ook nog eens een flink voordeel erbij!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:30 



 
Profiel   

Hoe hebben jullie trouwens Jambette (hoog) aangeleerd?
Jade de jongste krijg ik het echt niet aangeleerd mevrouw stampt een beetje, maar Spaanse pas als ik ervoor sta kan ze wel een paar mooie passen maar zodra ik ernaast staat kan ze ineens enkel het binnenbeen :?
Schiet mij maar lek dit paard is gecompliceerd _O-

Mijn ruin kan overigens weer mooi hoog Jambette en stop/stap "Spaanse pas" maar die is niet van plan meer te gaan doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 21:22 



 

Hier is dat langzaam gekomen. Op advies van Captain heb ik haar wel laten zien hoe het werkt (zelf been naar voren strekken en koekje erin duwen), maar de hoogte is vanzelf gekomen. In het begin hield ze zowel het been als haar hoofd heel laag, maar naarmate ze meer kracht kreeg, is ze hem steeds hoger gaan doen. Inmiddels zie je haar ook echt haar gewicht naar achteren verplaatsen om een goede jambette te kunnen doen en buigt ze ook netjes haar hals af, zonder dat ik daar ooit veel aandacht aan geschonken heb. :D

Wat gaaf is jouw paard trouwens, Nadiine__x! :wow: <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 22:29 



 
Profiel   

Mkango schreef
Hier is dat langzaam gekomen. Op advies van Captain heb ik haar wel laten zien hoe het werkt (zelf been naar voren strekken en koekje erin duwen), maar de hoogte is vanzelf gekomen. In het begin hield ze zowel het been als haar hoofd heel laag, maar naarmate ze meer kracht kreeg, is ze hem steeds hoger gaan doen. Inmiddels zie je haar ook echt haar gewicht naar achteren verplaatsen om een goede jambette te kunnen doen en buigt ze ook netjes haar hals af, zonder dat ik daar ooit veel aandacht aan geschonken heb. :D

Wat gaaf is jouw paard trouwens, Nadiine__x! :wow: <3


Heb ik beide ook geprobeerd maar of ze wilt t niet snappen of snapt t echt niet.
Aangezien ze de Spaanse pas wel gewoon hoog doet/ deels snapt




*Edit, Jade heeft volgensmij wel een redelijk mooie zelf houding of zie ik dat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:29 



 
Profiel   

Ik ben er van het weekend achter gekomen dat target training niet alleen handig is met vrijheidsdressuur maar ook op buitenrit :))
Mijn jonkie was voor het eerst mee naar het bos en vond alle bordjes en boomstronken toch wel heel spannend (het paard wat mee was ook :+). Toen hij er bij de 5e nogsteeds zijwaarts langsging bedacht ik mij ineens dat hij het commando touch kent dus ik zeg 'touch', hij stond even stil om na te denken en loopt vervolgens (met knikkende knietjes :(:)) naar die enge boomstam om hem aan te raken :+: Na een paar keer liep hij lekker relaxed het bos door en toen hij aan het einde toch nog iets spannend vond liep hij er al uit zichzelf naartoe om het aan te raken. Zo leuk om te zien dat ze ook buiten hun vertrouwde omgeving die link leggen en dat het ze zoveel zelfvertrouwen kan geven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 15:19 



 
Profiel   

Ik oefen dat ook inderdaad. Azumar gaat nu altijd gelijk kijken als iets eng is. Al vindt hij überhaupt weinig eng hoor. Maar nu gaat hij dus juist op enge dingen af en durft hij zelf te onderzoeken.

Inderdaad super handig voor buiten het erf. :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 15:27 



 
Profiel   

Zo mooi om te zien dat clickertraining voor veel meer dingen werkt, niet alleen bij vrijheidsdressuur. Ik ben er ook heel blij mee.

Heb vorig jaar eens meegemaakt dat Cas enorm uit zijn plaat ging op buitenrit. Er zat een hoornaar om zijn hoofd te vliegen, die niet weg wilde gaan. Normaal geeft hij niks om insekten, maar deze was wel heel groot en volhoudend. Ik dacht, ik moet er af, maar dat lukte niet omdat hij zo aan het springen was, en ik ben ook geen twintig meer... Als laatste redmiddel bedacht ik te klikken. Cas stond even doodstil en ik kon snel afstappen.

Ik weet het helemaal "beloond" op het verkeerde moment, maar het heeft me wel gered toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:59 



 
Profiel   

Gister heb ik met twee vriendinnen les gehad van Eva Roemaat. Erg leuk en leerzaam!!
Echter wel prijzig als je dit wat vaker wil doen.
Helaas nog geen antwoord op mijn vorige berichtje. Dus nogmaals de vraag. Weten jullie nog andere mensen die in Enschede les geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 08:55 



 
Profiel   

Eva zit wel het meest dichtbij, krantenwijkje er bij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:10 



 
Profiel   

Captain schreef
Eva zit wel het meest dichtbij, krantenwijkje er bij. :D



:')

Ik zit helaas ook echt niet bij erkende trainers. Iedereen bier die ik kan vinden doet force free en dat past niet bij onze training.
Jammer dat Jesse geen nieuwe klanten meer aanneemt want dat is hier best dichtbij.

Heb dan ook geen idee wie er bij Enschede zitten dus kan je niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:28 



 
Profiel   

Ik heb ook Sterre Schepers nog gevonden. Iemand ervaring met lessen van haar?
En anders moet ik zelf maar een prof worden en les gaan geven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:29 



 

AlwaysH schreef
Captain schreef
Eva zit wel het meest dichtbij, krantenwijkje er bij. :D



:')

Ik zit helaas ook echt niet bij erkende trainers. Iedereen bier die ik kan vinden doet force free en dat past niet bij onze training.
Jammer dat Jesse geen nieuwe klanten meer aanneemt want dat is hier best dichtbij.

Heb dan ook geen idee wie er bij Enschede zitten dus kan je niet helpen.
Door wie moeten ze erkend zijn dan? :+ Er is geen overkoepelend vrijheidsdressuurorgaan waar je een licentie o.i.d. kunt halen, dus geen enkele VD-instructeur is "erkend."

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:44 



 
Profiel   

Sorry, ik verwoord het verkeerd.
Erkend alsin bekend als fijne trainer in de gemeenschappen zoals Bokt.
Fijne reputatie. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:53 



 
Profiel   

Wat grappig dat toevallig dit topic weer omhoog loopt! Ik wou vanavond even weer lekker bezig met vrijheidsdressuur. Zijn de laatste tijd veel bezig geweest met "serieus grondwerk." Dat ik dacht nu is het weer even tijd voor het spelende vrijheidsdressuur. Mijn fries kan wijd staan en met behulp van een snoepje onder de buik de buiging redelijk. Dit wil ik gaan verbeteren. Zijn jullie bekend met de Spaanse pas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:17 



 
Profiel   

Nee, wat is dat?
Is dat een Spaans paard die voetje geeft?














:')
Flauw, wel mee bekend. :D
[ img ]
[ img ]

Spaanse draf ook. :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen