Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 83 van de 84 [ 2092 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

 
Profiel   

Leedebee schreef
Haha inderdaad, misschien moet zij jou dan even clickertraining geven op het "netjes stilstaan" :') :')

*Knip*

Als iemand nog een idee heeft voor truckjes waar bij hij alleen zijn hoofd hoeft te gebruiken...? Dan kan ik hem toch een beetje bezighouden.


Erg he :P Maar goed dat ik het nu gezien heb.

Arme Stip! Heb je ooit filmpjes gezien van paarden die op knoppen drukken om aan te geven wat ze willen? Bv, een klop voor snoepjes, eentje voor kriebels, etc. Zou dat wat zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 23:21 



 
Profiel   

Haha ja dan moet ik van die grote rode "spel show" knoppen hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 22:10 



 
Profiel   

Ik volg al langer (stil) mee met jullie en heb super veel aan de filmpjes, tips en suggesties. Met mijn ruin ben ik enkele jaren geleden al begonnen met clickertraining. Weet iemand nog een fijne instructeur omgeving Zuid Holland ( Leiden) om een goede doorstart te kunnen maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 22:05 



 
Profiel   

Je kunt eens kijken op de site van de clickeracademie.be. Daar kun je online een opleiding volgen in je eigen tempo. Zowel theoretisch als praktijk veel info. Daarnaast kun je ook lesweekenden volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:17 



 
Profiel   

Hebben jullie nog geklikt? Hoe gaat het inmiddels met Stip?

Wij gaan ondanks het weer gewoon door! Inmiddels kunnen we touch, head down, back up, whoa, en zijn we begonnen met het wijken van de voorhand/achterhand. Ik doe dit gemiddeld 1 keer per week, voor ongeveer 10 minuten.

Gisteren heb ik er een tennisbal bij gehaald om haar targetten met een object aan te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:06 



 
Profiel   

Hier nog steeds beperkt qua bezigheden. Inmiddels staat hij al 6 weken op stal. Gelukkig gaat het de goede kant op, maar zal nog wel een paar weken duren voordat het dicht is. Op zijn youtube kanaal (zie onderschrift) staat een verslag van de eerste 3 weken. Eind deze week komt een vervolg :o

Zijn ja / nee, flamen, dingen oppakken en hoofd laag zijn inmiddels wel verder uitgebouwd.
Ook laat ik hem pionnen omgooien waar dan een snoepje onder ligt.

Veel meer dan dat kunnen we helaas nog niet.



Goed bezig hoor, ze lijkt het idee nu echt goed te snappen! Ze weet nu dat ze haar snoepje heus wel krijgt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 07:02 



 
Profiel   

https://www.instagram.com/reel/CosHOm2o ... MyMTA2M2Y=

Ik ben sinds hij is gediagnosticeerd met artrose bezig met clickertraining met mijn konik, Kasper. :) vandaag voor het eerst schriktraining gedaan met de target en de clicker, het verbaasde me echt hoe goed dat werkte. Ik heb zelf weinig ervaring met clickertraining van paarden, wel met andere dieren. Ik vind het wel erg leuk om zo een beetje te puzzelen. In het begin vond hij het eng als ik het zeil omhoog hield en vooral als ik het weer neerlegde. Dan galoppeerde hij echt een eind weg. Erover heen lopen vindt hij niet eng, dat is hij wel gewend. Ik ben begonnen met de target dichtbij het zeil houden als ik hem een klein stukje omhoog hield. Dat heb ik steeds verder uitgebreid en uiteindelijk vond hij het helemaal niet eng meer! :D

[ img ]
Het slachtoffer in kwestie met mn zelf gefabriceerde target. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 17:42 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dat bent gaan doen. Grappig he, dat clickertraining bij paarden gewoon ook supergoed kan werken :D

Vandaag met de verbandwissel weer toegepast. Hij ging een beetje slaan omdat ik niet aan de wond mocht zitten. Dus daarna clickertraining toegepast op het aanraken van het been. Iedere keer iets verder naar de wond en iedere keer een click als hij zijn been liet staan. Dan zie je echt een palletje omgaan in zn hoofd dat hij met een "opdracht" bezig is.

Nu is zijn clickertraining al wel goed bevestigd. Dat scheelt ook wel natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 18:30 



 
Profiel   

Hoi! Ik kom me hier ook melden. Ik clicker ook en het gaat al erg leuk. Wat voor clicker gebruiken jullie? Ik heb er nu een die ik voor hondentraining gebruik, maar paard beloningen zijn wat groter dan hond beloningen en ik zoek nu eigenlijk eentje die wat kleiner in de hand ligt. Welke clicker hebben jullie goede ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 19:07 



 
Profiel   

Welkom!

Ik gebruikte ook een gewone clicker, maar tegenwoordig doe ik de click met mn mond. Dat was even wennen, maar nu veel praktischer omdat ik dan altijd beide handen vrij heb :D

In het begin was ik bang dat dat geluid niet hard genoeg zou zijn, maar hij hoort het altijd, dus geen probleem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 21:51 



 
Profiel   

Ik click ook met mijn mond, om de zelfde reden. Plus, dan kan ik het op wedstrijden en buitenritten toepassen zonder een clicker bij te hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 20:44 



 
Profiel   

Hier al een paar weken niet geclickt: Tulip was het er niet meer mee eens. Ik weet nog steeds niet waarom maar ik denk dat ik te grof was in mijn aanwijzigingen (ik heb er een filmpje van maar die wil ik niet openbaar op Bokt zetten). Het kwam er op neer dat ik haar wilde laten wijken met de achterhand maar ze naar me uithaalde en ze me blokkeerde met haar hoofd. Daarnaast ging ze draaien tijdenshet stilstaan, haar hoofd overal induwen, en constant zoeken naar snoepjes. Ik leg de schuld in eigen schoenen; dit is het eerste (jonge) paard wat ik op deze manier train dus ik moet het ook nog allemaal leren.

Wat ik nu doe is de oefeningen loslaten en gewoon focussen op halthouden en stilstaan zonder voer. Verder wat poetsen en wandelen over de weg rondom de stal. Ze is nog maar 10 maanden oud dus ik wil er ook niet te veel van vragen. Gelukkig komt ze nog steeds bij het hek staan hinniken als ze ziet dat ik er ben, dus ik denk niet dat ze veel geleden heeft van onze miscommunicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 00:41 



 
Profiel   

Neem het niet te zwaar op hoor, jullie leren beide en dat gaat met ups en downs.
Ik heb vorig jaar precies zoiets gehad met Stip. Ook bij het omvragen van de achterhand. Hij deed dat, liep van me weg, langs mij heen, en wilde half tegen me aan lopen. Toen gaf ik een por tegen zn bil zo van "hallo ik sta hier hoor" en toen haalde hij uit. Gelukkig niet raak, maar ik was daar wel van geschrokken! Hij had zoiets nog nooit gedaan.

Achteraf gezien had ik hem die dag beter even kunnen laten. Hij was ook al wat nukkig en tegendraads. Het is natuurlijk een no go dat hij uithaalde en ik gaf ook even een boze brul uit reactie, maar blijkbaar had ik al zijn eerdere signalen genegeerd. Een paard heeft ook wel eens recht op een baaldag :P
Bij mij staat het ook op film en dat was ook wel leerzaam om terug te zien ;)

Jonge paarden hebben volgens mij, net als kinderen, last van "sprongetjes". Dan zijn ze ff een week of 2 niet te doen, tegendraads enz.. en dan ineens is dat over en kunnen ze ook weer nieuwe dingen of zijn bepaalde dingen ineens bevestigd.

Jullie leren samen en maken samen "fouten", dat is OK.Geef het even rust en dan pak je het over een tijdje weer eens op om te kijken hoe dat gaat.


Stip staat nog steeds in het verband, maar is inmiddels verhuisd naar een stukje met uitloopt. De wond wordt nu zienderogen kleiner, dus echt de laatste loodjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 07:11 



 
Profiel   

Bedankt voor de opbeurende woorden Leedebee! Het helpt ook niet mee dat wij geen bak oid hebben. We moeten het hebben van de binnenstal, het stukje voor de stal, of het gangpad in de stal, dus echt concentreren of ruimte om te bewegen ontbreekt. Daarnaast denk ik nog steeds dat ik gewoon te 'groot' was in mijn hulpen en ze daarop reageerde. Achja, het is ook nog maar een kleuter, en daar bovenop enigst kind :P

Vandaag toch heel ff geklikt om te kijken of ik haar een wending om de achterhand aan kon leren. Ik ga dan links voor het hoofd staan, til mijn linker hand omhoog om 'mijn' kant te blokkeren, en duw tegen haar linker schouder aan. Druk geven tot ze haar linker voorvoet over haar rechter voet zet en dan klikken en loslaten. En het lukte! Ik heb nu de '10 pogingen' regel, dus ik heb het maar 10 keer gedaan en daarna ben ik gestopt.

Fijn dat het beter gaat met Stip! Is hij ook meer tevreden nu hij weer naar buiten kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 02:32 



 
Profiel   

Fijn dat het gelukt is!
Het zou inderdaad makkelijker zijn als je iets van een bak(je) of zo hebt waarin je kan oefenen.


Ja, hij voelt zich stukken beter nu hij daar staat. Hij staat nu een soort in de kudde, maar wel met een afgezet stukje en een container waar hij in kan schuilen. Hij heeft het gewoon 9 weken volgehouden op stal!

Afgelopen weekend kwam de paardenweegschaal dus hij ging er ook ff op. Best even spannend aangezien hij al die weken niks had gedaan en nu opeens drukte op het erf en die weegschaal en zo. Maar hij deed het super! Ook dan zie je dat een basis met clickertraining echt handig is! Door hem zn hoofd laag te vragen en met target (mijn hand) hem op de weegschaal te zetten.
Gek genoeg lijkt het dan net of er een palletje omgaat van "ieuw wat is dit allemaal" naar "die opdracht ken ik, aan het werk".

[ img ]

Edit: hij was in 1 jaar tijd 9 cm gegroeid en 80kg zwaarder geworden :D Hij wordt in juni 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 12:48 



 
Profiel   

Schattig! Hij ziet er goed uit. Ik dacht dat hij een stuk jonger was maar op die foto zie je inderdaad dat het geen peuter meer is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 00:57 



 
Profiel   

Haha het wordt inderdaad al een hele vent! Hij was 9 maanden toen hij bij mij kwam. Ik heb hem nu bijna 2 jaar.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 12:51 



 
Profiel   

juniper schreef
Hebben jullie nog geklikt? Hoe gaat het inmiddels met Stip?

Wij gaan ondanks het weer gewoon door! Inmiddels kunnen we touch, head down, back up, whoa, en zijn we begonnen met het wijken van de voorhand/achterhand. Ik doe dit gemiddeld 1 keer per week, voor ongeveer 10 minuten.

Gisteren heb ik er een tennisbal bij gehaald om haar targetten met een object aan te leren.
[ Video ]

Wat een leuke video!! En wat een duration aan het einde! Prachtig om te zien.

Ik ben met mijn 2 mini's Open Mouth Behaviour aan het trainen, ik vind het altijd handig om husbandry skills te trainen.

Met Rita the Unapproachable Mule ben ik ontwormen aan het trainen. Ik kan Rita nog niet aanraken, maar ik denk dat we volgende week toe zijn aan het ontwormen en dat dan kunnen afstrepen. Ik heb het een en ander over Rita op mijn blogs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:06 



 
Profiel   

Zijn er hier ook mensen met ervaring mbt trailerladen dmv clicker? Heb het idee dat het voor die van mij niet werkt omdat hij de trainer te spannend vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 17:58 



 
Profiel   

Ik, aangezien ik alles op clicker manier train, zou het raar zijn als ik het met trailer ineens niet zou doen. Ik clicker wel met m’n stem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 23:14 



 
Profiel   

ik gebruik de methode voor al wat ik doe, dit geeft rust

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 11:43 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Zijn er hier ook mensen met ervaring mbt trailerladen dmv clicker? Heb het idee dat het voor die van mij niet werkt omdat hij de trainer te spannend vindt.


Ben je al bezig met clickertraining of doe je het alleen voor het trailerladen? Het mooiste van goede (clicker)training vind ik juist dat je goed moet leren kijken naar wat het paard aangeeft wat zijn grens is en dan vanuit daar steeds een klein stapje verder.

Zorgen dat de trailer minder spannend is kost gewoon tijd en goed inzien wanneer hij spanning opbouwt. Een paard in een afgesloten kleine ruimte zetten die daarna ook nog gaat bewegen is voor een vluchtdier gewoon niet meteen vanzelfsprekend. Als paard zoveel spanning/angst heeft om de trailer dat hij de click niet registreert of de aangeboden beloning niet aanneemt moet je echt heel erg veel stappen terug in je training… dan ben je het punt van ontspannen, meewerkend paard mijlenver voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 10:25 



 
Profiel   

Hey, als stille mee lezer kom ik even binnenvallen.

Ik ben opzoek naar een instructrice molenschot (omg tilburg/breda).

Aanraders?

Het liefst iemand waar ik niet 70+ euro aan kwijt ben voor een uur


Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 11:10 



 
Profiel   

Ik denk dat Janneke Koekhoven daar wel komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 14:46 



 
Profiel   

Irene793 schreef
Ik denk dat Janneke Koekhoven daar wel komt.



Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter vraagt ze 75 euro en daarom komen de voorrijd kosten nog bij.. Voor mij op dit moment helaas toch wel te duur voor een enkele les
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 83 van de 84 [ 2092 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen