Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Iemand ervaringen met longeerproblemen?

 
Profiel   

Hij komt elke dag buiten, 's zomers natuurlijk de wei. Ben er elke dag voor zijn beweging (uurtje per dag) en op zijn vrije dag kom ik nog steeds om even te poetsen.
Ik zal even op de website kijken van Freestule Academy, dankjewel voor de tip.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:09 



 
Profiel   

Maar hoe lang komt hij dagelijks buiten? En kan hij buiten ook z'n energie kwijt, of staat hij een uurtjd op een paddockje van 3x3?

En wat voer je hem op een dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:11 



 
Profiel   

Hoelang hij gemiddeld buiten staat regelt stal (heb zelf niet zo een goed idee), paddocks zijn opzich best wel groot, dus genoeg ruimte voor rollen/rennen. Hij krijgt nu normaal biks, maar we gaan hem binnenkort van voer veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:19 



 
Profiel   

_Amigo schreef
Hoelang hij gemiddeld buiten staat regelt stal (heb zelf niet zo een goed idee), paddocks zijn opzich best wel groot, dus genoeg ruimte voor rollen/rennen. Hij krijgt nu normaal biks, maar we gaan hem binnenkort van voer veranderen.



Mijn paard staat ook op een manege en in de winter wilt hij tijdens het longeren ook wel eens gek doen.. ik noem dat ontluchten omdat dit komt door teveel energie.

Kun je hem niet voor het longeren even zelf losgooien in een paddock zodat ie even z’n energie kwijt kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:22 



 
Profiel   

_Amigo schreef
Hoelang hij gemiddeld buiten staat regelt stal (heb zelf niet zo een goed idee), paddocks zijn opzich best wel groot, dus genoeg ruimte voor rollen/rennen. Hij krijgt nu normaal biks, maar we gaan hem binnenkort van voer veranderen.


Staat hij buiten met een ander paard? En heb je een inschatting van hoe lang hij buiten staat? Ongeveer 30 minuten of ongeveer 4 uur of 8 uur?

Hoeveel en wat voor biks krijgt hij?

Ik vraag hier zo op door omdat als hij heel erg kort buiten staat terwijl hij veel voer krijgt: alle tips hierboven niet zo gaan helpen :) . Dan is je paard gewoon super fit en heeft energie teveel :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:29 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik zou er een goede instructeur vanuit Freestyle Academy( Emiel Voest) bijhalen. Je leert dan van grondwerk, naar loswerk, naar longeren te gaan qua technieken. Die opbouw is heel erg fijn om te leren snappen waar je moet staan, wat je doet met je lijf etc.

Of zelf de basiscursus volgen daar, dat is ook super leerzaam :) . Ik weet niet welke regio je zit? Misschien kunnen mensen nog tips geven qua instructeur?

Je zegt dat het uit het niets lijkt te komen, dat is echt bijna nooit zo, heel vaak zie je vanaf de zijkant meer aanleiding, heb je wel eens iemand laten meekijken?

Je staat op een manege, komt je paard wel buiten verder?


Goede tip! Ik heb inderdaad ook les gehad van een Freestyle Acadamy instructrice en zoveel geleerd, vooral over mezelf en mijn eigen houding.

TS, is de longeerring/bak rond of een vierkant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:29 



 
Profiel   

Hij staat altijd buiten, hij kan ook niet alleen want dan gaat hij rennen. Hij staat gok ik een paar uur buiten per dag. Hij krijgt volgens mij ook gewoon de 'standdaard' biks, maar hij krijgt voor zijn grootte al niet super veel, want wij zijn momenteel aan het proberen hem te laten afvallen. De longeerkraal is vierkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:31 



 
Profiel   

_Amigo schreef
De longeerkraal is vierkant.


Dacht ik al! En de doorsnede?

Ik zou beginnen met prikpaaltjes en een lintje de kraal rond te maken, dat voorkomt dat je paard rechtuit weg kan stormen en wel op de volte moet lopen.

Dan in plaats van in het midden staan, zelf een klein rondje lopen, waarbij je net schuin achter je paard staat en je voeten wijzen in de richting waarop het paard moet gaan. Met je bovenlijf bepaal je dan het tempo, richting midden/schouder betekend tempo vasthouden, richting achterkant betekend tempo verhogen en richting schouder hals betekend tempo terug nemen.

Neem een open houding aan bij het longeren en dan zul je zien dat het zonder hoeken al veel beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:37 



 
Profiel   

Ik gok dat de doorsnede 20 meter is. Ik zal even kijken voor van die paaltjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen