De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:48

Ja ik heb hem sinds begin 2024, en ben er erg enthousiast over. Al moet ik zeggen dat is vrijwel alle grondwerk patronen al kon door het kijken naar zijn Youtube. Maar ik vind de filmpjes fijn kort waardoor je makkelijk een klein stapje verder of juist terug kan. Er zijn ook langere filmpjes waardoor je goed kan kijken hoe zijn "klanten" het doen en hoe hun paarden het oppakken.
En alles is zo lekker opgesplitst dat je echt opzoek kan naar het punt waar jij vast loopt.

Ik ben heel blij met de methode en vond hem het geld echt wel waard.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:31

Wie volgt hem op de telefoon?
Helaas vinkt hij niet af wat ik bekeken heb.
Is dat bij andere telefoon kijkers ook zo dat je het zelf moet onthouden ?
Wel interessant tot nu om te kijken

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:14

Ik gebruik het altijd op de telefoon! Het is inderdaad geen ideale app, maar ach, de content is gelukkig heel erg goed.

Ik ben ook zeer tevreden nog steeds, we maken nog steeds voortgang. Ik ga komende weken oefenen met het trailerladen via zijn methode, dus ik ben erg benieuwd!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:28

fnpetter1990 schreef:
Ik gebruik het altijd op de telefoon! Het is inderdaad geen ideale app, maar ach, de content is gelukkig heel erg goed.

Ik ben ook zeer tevreden nog steeds, we maken nog steeds voortgang. Ik ga komende weken oefenen met het trailerladen via zijn methode, dus ik ben erg benieuwd!


Ik heb mijn paard daarmee van zn trailer trauma afgekregen. Ik heb wel een combinatie van Trt en Warwick gebruikt. TRT voor het afvloeien van spanning (tension release points, patronen vloeit mijn paard niet vanaf) en Warwick voor de inzichten van het herkennen van stressindicatoren en niet over treshold gaan. Emotie vind ik in geval van trauma (in een train-omgeving) belangrijker dan gehoorzaamheid.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:29

Slmt9 schreef:
fnpetter1990 schreef:
Ik gebruik het altijd op de telefoon! Het is inderdaad geen ideale app, maar ach, de content is gelukkig heel erg goed.

Ik ben ook zeer tevreden nog steeds, we maken nog steeds voortgang. Ik ga komende weken oefenen met het trailerladen via zijn methode, dus ik ben erg benieuwd!


Ik heb mijn paard daarmee van zn trailer trauma afgekregen. Ik heb wel een combinatie van Trt en Warwick gebruikt. TRT voor het afvloeien van spanning (tension release points, patronen vloeit mijn paard niet vanaf) en Warwick voor de inzichten van het herkennen van stressindicatoren en niet over treshold gaan. Emotie vind ik in geval van trauma belangrijker dan gehoorzaamheid.


Ah thanks voor de tips! Ik ben wel bekend met threshold uit de hondentraining. Zal eens zien of ik wat informatie kan vinden m.b.t. paarden. Gelukkig is het paard niet mega veel vervoerd met de trailer, maar hij heeft geen hele leuke ervaring ermee. Maar ik ga alles heel rustig en stap voor stap aanpakken.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:37

Dit was een van de eerste filmpjes die ik over stressindicatoren heb gezien:
https://youtu.be/rFvAzg43pMs?si=E3rfizzR6c1E2XnX

Gelukkig dat jou paard van iets minder ver hoef te komen. Ik ben er uiteindelijk 2 jaar mee bezig geweest (winters niet geoefend). En die tension release points zijn echt doorslaggevend geweest.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 01:03

Slmt9 schreef:
fnpetter1990 schreef:
Ik gebruik het altijd op de telefoon! Het is inderdaad geen ideale app, maar ach, de content is gelukkig heel erg goed.

Ik ben ook zeer tevreden nog steeds, we maken nog steeds voortgang. Ik ga komende weken oefenen met het trailerladen via zijn methode, dus ik ben erg benieuwd!


Ik heb mijn paard daarmee van zn trailer trauma afgekregen. Ik heb wel een combinatie van Trt en Warwick gebruikt. TRT voor het afvloeien van spanning (tension release points, patronen vloeit mijn paard niet vanaf) en Warwick voor de inzichten van het herkennen van stressindicatoren en niet over treshold gaan. Emotie vind ik in geval van trauma (in een train-omgeving) belangrijker dan gehoorzaamheid.


Ik volg toevallig ook Warwick en TRT, leuk dat voor jou die combi ook werkt. Wat goed dat je hem over het trauma heen hebt kunnen helpen! _/-\o_

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:24

Wat lief, dank je wel :D
Voor mezelf ook een pittige leerschool, maar daardoor des te enthousiaster om TRT en Warwick aan anderen aan te bevelen :)

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:01

Dank je voor het plaatsen van de link van het filmpje, ook echt heel interessant!
Iedereen nog lekker bezig met de training?
Ik wil weer aan de gang met mijn jonge paard, maar zie een beetje op tegen de lánge weg die we hierin gezamenlijk nog te gaan hebben en wacht nog steeds op wat meer droog weer :') iets langer licht is het gelukkig al wel.. iemand die wat motivatie voor mij over heeft? Voorlopig ben ik afgelopen week zo hard met haar in botsing gekomen toen ik stro in de ruif wilde doen dat het me vermoedelijk een gebroken neus heeft opgeleverd, dus dat helpt ook niet echt mee. }:0

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:14

Hey hey! Wij zijn nog steeds druk bezig met de TRT. Ik begin al echt te merken dat hij meer soepelheid en rust in zijn lijf krijgt, vooral in de cirkel om me heen (moving for balance) zie ik veel voortgang in het dragen. We zijn ook met 'enge' voorwerpen en geluiden begonnen, dat gaat goed!

Even een vraag: waar kan ik een grote vlag aan een stok kopen? Ik zoek me rot maar kan niks vinden B-)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:22

Ik heb ooit een keer een vlag via ali expres gekocht die toevallig naar boven kwam toen ik "welsh" had ingetikt in het zoekvenster. Werd dus de vlag van Wales maar je kunt vast vanalles vinden wat bij jou of je paard past.
Heel snel even gezocht op Temu, het barst er van als je zoekt op polyester vlag buiten, van mooi tot leuk tot grappig of gepersonaliseerd zelfs, allemaal rond 4 euro.
of je gaat voor de duurzame optie via Marktplaats en zoekt tweedehands in de rubriek vlaggen en wimpels.
(Bamboe)stok bij het tuincentrum, of een longeerzweep o.i.d. om hem aan te bevestigen.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:33

Ik heb een vlag in de kringloopwinkel gekocht en deze aan een zweep bevestigd, dat gaat ook goed.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:42

Bevestig je het met tape aan de zweep?

Bedankt voor de suggesties!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:46

Er zitten altijd wel iets van ringetjes door dat vlaggendoek, ik heb daar het slagje van een zweep doorgehaald door de bovenste en knoopje er in, en de onderste met een tie wrapje vastgezet. Het weegt niks hè zo'n vlag, dat is niet zo moeilijk. Succes!