Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 108 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

 
Profiel   

__PrinCes schreef
Succes met de clinic Miezelke, is dat die bij Annick Meurant? :) mijn instructrice doet ook mee dan.

Jep dat is die.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:52 



 
Profiel   

Wat leuk al de verschillende verhalen van iedereen. En iedereen is echt lekker aan de slag.

Ik heb nog even kort 2 stukje uit film gepakt van gisteren. Langere versie komt nog een.
Al geruime tijd bezig met piaffe en actief verzamelen in draf. Hij werd/wordt hier altijd erg heftig van en gaat vooruit denken waardoor ik eigenlijk geen hulpen maar kan geven. Hier hebben we op geoefend en het resultaat is dat er nu veel meer ritme komt. Nog altijd work in progres maar al erg trots op hem.


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:00 



 
Profiel   

Oh fijn, een topic voor het werken aan de hand. Ik ben met mijn 15 jarige pony ook gestart met het grondwerken. Ik werk met 1 teugel en loop voor hem uit omdat het nog te lastig voor hem was als ik er naast ging lopen. Hij liep dan erg over het buitenschouder weg. We trainen ongeveer 2x per week een halfuur en ik heb om de 2 weken les. We focussen ons nu op een fijne buiging in lijf en hals, een dragend binnen achterbeen en ontspanning in de hals. Ik merk dat we al erg vooruitgaan. We begonnen met bijna om de pas over het buiten of binnen schouder vallen, en een duwende pony in mijn hand. Nu een fijne zachte verbinding in de hand en nog een enkele keer uit balans. Super om te zien waar jullie al allemaal mee bezig zijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:10 



 
Profiel   

Wat leuk en leerzaam jullie filmpjes te zien! Ik had gisteren les (onder de man) en hij voelde al wat fijner, tegen het einde van de les helemaal super natuurlijk.

Ik heb alleen nog geen tijd gehad het aan de hand te oefenen. Dat word echt pas volgende week helaas. Ik word wel gemotiveerd van jullie, dat is fijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:27 



 
Profiel   

Leuk Miezelke, dat je daarheen gaat! Ik had ook graag gegaan, maar ik moet helaas werken :(.
Hoe oefen je de schoolhalt trouwens?

Nelleke, wat gaaf! Lekker bezig hoor :j

Wijslander, leuk om jullie aan het werk te zien! Wel heel moeilijk zo op de volte, maar hij doet het toch maar mooi <3

Welkom M_nouska. Heb je iemand in de buurt die je les kan geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:11 



 
Profiel   

Nelleke_H schreef
Wat leuk al de verschillende verhalen van iedereen. En iedereen is echt lekker aan de slag.

Ik heb nog even kort 2 stukje uit film gepakt van gisteren. Langere versie komt nog een.
Al geruime tijd bezig met piaffe en actief verzamelen in draf. Hij werd/wordt hier altijd erg heftig van en gaat vooruit denken waardoor ik eigenlijk geen hulpen maar kan geven. Hier hebben we op geoefend en het resultaat is dat er nu veel meer ritme komt. Nog altijd work in progres maar al erg trots op hem.

[ Video ]


Mooi filmpje om te zien! Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn paard het aan te leren, maar ben nog lang niet zover als jij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:17 



 
Profiel   

Dankjulliewel. Is echt wel een lange weg om hem dit aan te leren. De inzet is er meer dan maar het opbouwen van kracht is een langdurig proces. We doen het spelenderwijs en vooral dat hij het leuk vind.
Soms blijft de vooruitgang een tijd stil staan om vervolgens ineens weer een stuk vooruit te gaan.
Een puzzel waarbij langzaam de stukje op zijn plek vallen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:34 



 
Profiel   

Leuk al die activiteit hier! Vind het altijd fijn om verslagjes van anderen te lezen :D

Hier vrijdag met mijn rijpony vooral aan de schouderbinnenwaarts, het appuyement en het rijden gewerkt. We kunnen weer vooruit!

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met deze cursusdag: http://www.stalmireille.nl/agenda-stal- ... 0-28-09-30? Lijkt me echt heel erg interessant, hopelijk wordt ie volgend jaar nog eens georganiseerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 09:01 



 
Profiel   

ijssnuiver schreef
Wijslander schreef
Hé wat leuk, leven in het topic! :j

@jeetje wat leuk dat je les hebt gehad. Gaan jullie ook echt werken aan de hand, of voornamelijk dubbele lijnen? Van wie heb je les? De persoon op de foto komt me bekend voor...

@ijssnuiver goed dat jij ook nog steeds bezig bent, had niet anders verwacht. Wat gaaf met je draver, mocht je eens wat beeldmateriaal hebben... :D En een leuk nieuw project, 6 jaar is een mooie leeftijd! Was hij al wel ingereden?

@Zinzi wat grappig dat je dat zegt, ik vind wadh juist minder tijdrovend dan opzadelen en gaan rijden haha. Pluk het paard zo uit de wei, kaptoom/hoofdstel om en gaan. :P Fijn als je er weer aan toe komt het op te pakken, het heeft inderdaad zo veel effect op het rijden!

Hier gisteren ook weer een half uurtje gereden, maar wat een kracht bouwen ze op met het wadh. Ik voel mijn IJslander per keer sterker worden. Onder het zadel wil hij dan ook op eigen initiatief zijgangen laten zien, maar voorlopig houden we het bij schouderbinnen- en -buitenwaarts. :D


Ik zal eens kijken of ik iemand kan strikken voor beeldmateriaal :) . Maar na alle regen van afgelopen tijd, staat onze rijbak bijna geheel blank en staat de training even op een laag pitje..
Zeker leuk, een nieuw project. Het is een tinkkerruin van vermoedelijk 6 jaar, hij is 3 jaar geleden uit Ierland geïmporteerd en toen bij de tussenhandelaar in Nederland "beleerd", daarna is hij bij mij op stal gekomen en heeft een jaar meegelopen bij de buitenritten op de manege. Dit ging uiteindelijk mis en daarna is hij gekocht door een stalgenootje en ook dat ging niet goed. Hij explodeert enorm en gaat dan als een malle lopen bokken, met name onder het zadel. Volgens de DA is het of een enorme laatbloeier of er is geknoeid met zijn paspoort en is hij eigenlijk een jaar jonger. Dat laatste zou betekenen dat hij met 2 jaar beleerd is en vrij fanatiek gereden is.... Dat zal eeuwig giswerk blijven, dus dat doen we maar niet. Ik ben nu rustig met hem gestart vanaf de grond en wil hem binnenkort even helemaal na laten kijken door een osteopaat(hij geef behoorlijke reactie als ik zijn rug navoel).
Ik merk dat het werk vanaf de grond(en dan niet alleen het wadh, maar ook de enkele lijn/dubbele lijnen/ed) hem enorm goed doet en hij al meer naar de lengtebuiging toe kan. Dus inderdaad weer een mooi project om mee aan de slag te gaan!


Zinzi_jewel schreef
Ik mis t heel erg dat ik geen klassiek trainer voorhanden heb om ons te coachen
Bedoel wel echt klassiek en niet academisch
Dan blijven we tot in de treuren stappen
Daar wordt ze nijdig van


In welke regio zit je?


Hoogeloon , noord Brabant

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 23:20 



 
Profiel   

Ik meld me! :wave:

Ik heb een Guppie quarter van anderhalf. Deze winter wil ik het grondwerk wat meer gaan oppakken. Schriktraining en al iets meer "dagelijkse dingen" zoals op de spuitplaats en afspuiten, zadeldekje en iets als beschermers. Niks teveel, maar alvast een start maken.

Afgelopen winter waren we genoodzaakt om al wat geondwerk te doen aangezien we met Joy naar de kliniek moesten (navelbreuk). Ze pikte het super op en is nu al erg braaf bij de hoefsmid, aan de hand stap,draf, halthouden en ze kan vaststaan. Erg blij mee!

Tijdens het wandelen afgelopen maandag:
[ img ]
[ img ]

Filmpjes van het prille grondwerk:








De methode waarmee Joy getraind gaat worden is die van Clinton Anderson. Ik wil alles zelf gaan doen onder begeleiding, zodat ik zelf de grenzen kan bepalen.

Edit: aangezien Joy wel wat aanleg heeft voor de halter, wil ik dat ook met haar gaan oefenen. Ze bewijst nu al dat ze de focus heeft (zo jong als ze is). Ik zou het tof vinden haar in het volgende seizoen te showen aan de hand! *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 23:34 



 
Profiel   

Vind je 1,5 niet een beetje snel? Ik heb ook een veulen gehad, ik wandelde er wat mee en poetsen en dat was het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 08:15 



 
Profiel   

Als ik de filmpjes bekijk, dan denk (hoop) ik dat je iets anders verstaat onder werken aan de hand dan waar het in dit topic over gaat... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 08:42 



 
Profiel   

Anderhalf jaar, 2 knopen op de neus op zenuwpunten, en werken met een stick in zo’n kleine ruimte waar het paard eigenlijk niet weg kan. Je bedoelingen zijn super, maar ik schrik er toch een beetje van. Mijn mening is dat dit te jong, te veel en te snel is. Ik zou ook even goed naar de uitdrukking van je paard op filmpje 3 kijken. Wel een prachtig dier trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:26 



 
Profiel   

Jongens begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Please. Bovenstaande filmpjes was 1 keer uit 1 sessie. De enige sessie waarbij ik met hulp en begeleiding de hulpen probeerde te zetten voor de trailersessie erna die noodzakelijk was voor een stressloos ritje van en naar de kliniek. Meer dan dit hebben we niet gedaan. Kleine ruimte ja. Halser ja. Carrotstick ja. Stress? Nee. Angst? Nee.

Denken jullie dat ik iedere dag train met haar? Nee natuurlijk niet. Een keer per week. 10 minuten hooguit. Veel weken van niets ertussen. Wil ik dat ze braaf is in de hand bij de smid? Ja. Daar is enige training voor nodig. Het is niet dat ik haar meteen op de volte gooi en ellenlange rondjes laat draven.

Na de sessie in stal, die overigens niet meer dan 10 minuten heeft geduurd, hebben we een week later het trailerladen geoefend. Toen we haar gingen ophalen kostte het 2 uur, en heel veel stress eer ze op de trailer stond (abaoluut niet mijn keuze) nu ging het na 5 minuten zo:



Heb ik dit topic verkeerd begrepen? In hand trail, halter en showmanship at halter zijn superleuke in hand onderdelen waarbij je met lichaamstaal je paard bijvoorbeeld vierkant zet. Past dat niet in het topic?

Ik nodig jullie uit eens te kijken in mijn andere topics, want ik ben bang dat ik hier een verkeerd beeld neerzet van mijn intenties en hoe ik met mijn Guppie omga.

[ITP] A Joyfull year!

[ITP] Knappe Gup als model!

Ik hoop dat ik welkom ben in dit topic en dat ik af en toe mijn ervaringen met jullie kan delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:06 



 
Profiel   

Ik heb de filmpjes nogmaals bekeken en ik zie echt veel, heel veel stress signalen bij het paard. Sorry ik kan er niets anders van maken aan de hand van de geplaatste filmpjes. Ik zie ook nergens het loslaten van de stress, het tijd geven voor ontlading. Je beloont met felle hoge stem, wat ook geen rust brengt. Ook het trailerladen gebeurt niet vanuit rust. En het halster met knopen op de zenuwpunten, ik kan er alleen maar naar kijken en denken, waarom? Hoe heftig kan een anderhalf jarige kleuter zijn dat het zulke heftige correctiemiddelen nodig heeft?

Vwb dit topic; dit gaat ook het klassieke aan de hand werken. Ik denk dat jouw Posts beter tot zijn recht komen in een grondwerk topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:15 



 
Profiel   

Agree to disagree. Veel plezier nog in dit topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:18 



 
Profiel   

Gimme_Spurs, ik heb je filmpjes net bekeken. En ik heb wel wat vragen. Ik ben ook zeer van mening dat vele wegen naar Rome leiden. En dat er zeker bij paarden niet 1 manier is die perfect is, maar dat je overal het beste moet uithalen wat bij jou en je paard past.

Vandaar ook mijn vragen.
Wat is je bedoeling met dat rondjes draaien in de stal?
En hoe wil je deze oefeningen koppelen aan het trailer laden?

Ik krijg de link namelijk niet gelegd. Bij ons gaat het trailer laden om dat de paarden op mijn vinger die de trailer in wijst de trailer inlopen en op een schuddende vinger de trailer af lopen. Zonder touwtje of stick of iemand met een zweep erachter (ook al doet deze niets). Dat vergt natuurlijk ook training. En ik vind dat dat ook op jonge leeftijd kan.

Ik hoor graag jou visie. Zoals ik al vermelde, er zijn meer goede wegen en ik leer graag bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 12:42 



 
Profiel   

@ Jane2 persoonlijk kan ik me dan weer niet voorstellen dat je trailerladen met alleen een (schuddende) vinger aanleert zonder in de aanleerfase gebruik te maken van (veel meer) opbouwende druk (al dan niet met stick/zweep)?

Mijn jonkie heeft tot 3,5 vooral lekker mogen genieten, paard zijn, wandelend mee het bos in af en toe. Is nu met een fris koppie begonnen aan loswerken, longeren en werken aan de hand en dat is echt nog vroeg zat. Maximaal 3 keer per week iets doen is meer dan genoeg en af en toe een paar dagen achter elkaar vrij. We hebben tenslotte nog járen de tijd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 12:50 



 
Profiel   

Natuurlijk leer je het trailer laden niet alleen aan met een vinger. Je leert je paard eerst op de Parelli manier naar je toe komen en van je weg/achteruit. Dan over een zeil enz enz. Kwestie van vertrouwen opbouwen. En echt zonder stick. Een touwtje los in je hand is genoeg. Dan bouw je dat met rust uit bij een trailer of plas water enz enz.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er vele manieren zijn van trailer laden. Al snap ik bij haar de oefeningen van de filmpjes en de trailer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 16:02 



 
Profiel   

Hallo!
Even niet online kunnen komen ivm ziekenhuisbezoeken. Even alles bijlezen :D

Wij zijn onz inmiddels aan het klaarmaken voor het eerste examen. Van het weekend weer een heerlijk lesje gepakt met mijn topper.

Lruk jullie verhalen te lezen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 18:46 



 
Profiel   


Voor wie het interessant vindt, een stukje longeren van mijn training. Geen boeiend of spannend filmpje maar voor het idee :+

Het probleem waar we tegen aan lopen zit hem in de overgangen. Hij krult super erg op. Ik ben al heel gelukkig hoe hij nu draaft zo met zijn snuit over de grond want tot een paar maanden terug draafde hij ook continu opgekruld. Dit is voor het eerst dat hij zo stabiel met zijn neus laag blijft, voor het mooie iets te laag eigenlijk maar liever dit dan met zijn kin op zijn borst.
Als straks deze lage positie er goed op zit gaan we zo weer wat hoger instellen.

De overgang stap-draf probeer ik nu heel goed voor te bereiden, daarom zie je me zo lang dribbelen. Ik probeer echt zijn laatste stap pas en zijn eerste draf pas als het ware samen te smelten maar dat is best lastig, zeker als hij al snel opkrult in de overgang. De ene dag helpt het om met de zweep zacht op zijn borst te tikken en de andere dag werkt eigenlijk niks, blijft dus wat proberen :+

Ik probeerde ook nog een stukje verzameling mee te pakken. Kwam niet helemaal door maar in het verleden ging hij alleen maar harder draven als we een poging deden dus ook dit is een kleine vooruitgang.

Aan het einde werd hij wat onrustig. Naast de binnenbak loopt een brandpad en daar waren kinderen doorheen aan het rennen en gillen :') toen heb ik hem dus laten ontspannen en daarna zijn we gestopt.

Sowieso dit longeren is echt een vooruitgang. Een halfjaar geleden kon ik hem niet in draf aanzetten aan de longe, dan ging hij helemaal uit zijn plaat, trok de lijn uit mijn handen en ging als een debiel rondjes rennen en bokken. Inmiddels kan hij ook netjes galopperen en kan ik zijn draf nu corrigeren of überhaupt met de zweep in de buurt komen tijdens het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 23:43 



 
Profiel   

miezelke schreef
__PrinCes schreef
Succes met de clinic Miezelke, is dat die bij Annick Meurant? :) mijn instructrice doet ook mee dan.

Jep dat is die.


Ik ben er zelf toch ook bij op de zondag, voor de theorie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:38 



 
Profiel   

Leuk om te zien princes, je bent goed bezig! geen tijd om het hele filmpje te kijken, wat me wel opvalt is dat jouw houding nog iets meer open mag. Dus meer hoop en schouder meedraaien of zelfs voordraaien voor je paard. Dan wordt het nog vloeiender

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:44 



 
Profiel   

Hoi
Leuk filmpje van longeren en te zien hoe anderen dit doen!

Misschien een tip voor het oefenen op de verzameling en misschien zie ik het verkeerd hoor. Gewoon nieuwsgierigheid hoor, wat is de reden dat je hem bovenop tikt of zie ik dat verkeerd?

Ik longeer met een longeerzweer zodat ik het touwtje over de kont kan leggen. Wat ik vraag is meer richting travers aan de longe met een ophouding omhoog. Je zou ook nog vanuit stilstand kunnen herbalanceren en vanuit daar eerst naar de stap en vanuit daar naar draf kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 13:53 



 
Profiel   

Het balanceren in stilstand ben ik inderdaad ook mee bezig :) en in stap snapt hij nu de verzamelhulp al wel, zeker als ik hem dichtbij heb maar aan de longe komen hulpen toch altijd later binnen.

Een longeerzweep kan ik helaas niet met hem werken, die vindt hij niet zo cool :+ ben er wel langzaam aan aan het laten wennen maar t is nogal een dingetje..

De clue van het tikken op de kont voor verzameling is dat hij de "haunches", weet ff niet het NL woord, meer onder zich gaat dragen. Zo heb ik he althans geleerd. Soort van zijn kont onder zich trekken en dan ophouding aan de voorkant.
Op dit moment is het meer vertragen dan verzamelen.
Sommige mensen tikken op de aanzet van de staart, anderen op het hoogste punt van de kont. Merries vinden over het algemeen de staartaanzet niet fijn, zeker als ze hengstig zijn. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 18:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 108 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen