De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:32

Hoi Niello, het uiteindelijke doel is dat je paard zichzelf leert ontspannen als hij van de anderen verwijderd is. Verandering van mind set.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:40

Leuk zo'n chatgroep, maar dat kan toch gewoon hier? Filmpjes en ervaringen delen en zo van elkaar leren.

Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:52

Annetje schreef:
Leuk zo'n chatgroep, maar dat kan toch gewoon hier? Filmpjes en ervaringen delen en zo van elkaar leren.


Ik moet bekennen dat ik niet over de uitvoering heb nagedacht..... zelf heb ik op bokt nog nooit bewegende beelden gezien en ook foto's kan ik vaak niet openen of zien. Zijn videos op bokt te plaatsen? Zelf zou ik de voorkeur hebben voor een groep waarbij iedereen met de (online) TRTmethode aan de gang is.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:11

Ik vind een besloten groepje toch wat anders dan een training online gooien.
En via mobiel ook wat makkelijker delen lijkt mij, heb hier ook nog nooit een filmpje proberen te plaatsen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:44

Ik heb zo gelachen om mijne jonge dressuurpaard. Ik had een heel parcours uitgezet; skippybal, balkjes, zeil, plastic zakken, klapperhandje. Niks was eigenlijk een probleem. Tot er een fjord van stal de baan in kwam, helemaal panisch! Nu is ze best bang voor paarden met vooral veel energie en poeha, en deze fjord is er zoeen. Daarna maar even doorgetraind naast de enge fjord zodat ze ook leert dat ze daarbij kan ontspannen. Heel goed afgesloten gelukkig

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:54

Nielsje schreef:
De video over verlatingsangst gaat over angst op stal als het paard alleen staat. Legt uit hoe de paniek te doorbreken is. Daarnaast geeft de video tips hoe je paard te trainen als je hem uit de groep wil halen. Of het werkt weet ik nog niet, vandaag de video pas gezien ;-)


Bij welke module staat deze video? Dan kan ik hem opzoeken, ben erg nieuwsgierig :D

Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:02

odenxia schreef:
Nielsje schreef:
De video over verlatingsangst gaat over angst op stal als het paard alleen staat. Legt uit hoe de paniek te doorbreken is. Daarnaast geeft de video tips hoe je paard te trainen als je hem uit de groep wil halen. Of het werkt weet ik nog niet, vandaag de video pas gezien ;-)


Bij welke module staat deze video? Dan kan ik hem opzoeken, ben erg nieuwsgierig :D


Het is een bonusvideo bij module 2.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:52

Nielsje schreef:
Het is een bonusvideo bij module 2.


Dank je

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:44

Ik ben ondertussen weer een paar x oefenen verder. Ik kan nu met stok en tas eraan de gehele linker kant aanraken zonder dat hij weg loopt. Wel snurkt hij als een gek op het moment dat de tas tevoorschijn komt, maar hij blijft wel staan. Zijn hoofd laat hij alleen maar vallen als ik hem achter z'n oren wrijf met de tas, op z'n lijf krijg ik dat maar niet voor elkaar. Komende dagen wil ik ook z'n rechterkant gaan proberen.

Wat hebben jullie na de tas gedaan? Vlag?

Wat betreft het draaien van de voorbenen, ook dat gaat beter. Alleen wil ik hem van links naar rechts, dan gaat hij vaak alleen maar achterwaarts en moet ik echt naast hem zien te komen wil hij naar rechts gaan. Andersom doet hij keurig, ook met eerst achterlangs stappen van zijn voorbeen.

Rosanneh1
Berichten: 633
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:33

Hallo! Ik heb het topic even doorgelezen en heb een vraag aan iedereen die nu een tijdje bezig is. Ik heb zo'n 1.5 maand geleden een jonge merrie gekocht die op het moment wordt ingereden bij een professionele dressuurstal. Het lijkt mij erg nuttig om wat grondwerk met haar op te pakken zodra ze naar huis komt en de TRT Methode spreekt mij erg aan. Nu vraag ik me af hoe de "bomproef" paarden in het werk onder het zadel zijn? Ik las een reactie van iemand die bang was dat haar paard op de keuring zich minder zou laten zien en een ander die reageerde dat ze haar paard niet meer attent voor de foto kreeg omdat ze zo braaf waren. Zo vraag ik vraag me af of er in het rijden nog genoeg aanspanning gecreëerd kan worden nadat ze "bomproef" gemaakt zijn? Mijn vorige merrie was totaal niet kijkerig, maar sloot zich erg af op wedstrijd. Een andere vorm van spanning dus. Uiteindelijk heb ik door zeer klein en consecuent in mijn hulpen te zijn, haar thuis heel scherp kunnen krijgen. Hierdoor hield ik op wedstrijd over en werd ze zelfs kijkerig. Die kijkerigheid was vervolgens heel fijn om te zetten in aanspanning waardoor ze net een beetje extra ging lopen. Als ik het goed begrijp wordt bij TRT de kijkerigheid omgezet in ontspanning? Hebben jullie hierdoor meer moeite met het verkrijgen van de juiste aanspanning in het werk?

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:28

Dat liet tristan jaren geleden al zien door met een bomproof paard nog heel fijne grand prix onderdelen te rijden op zijn demo op horse event. Ik vind zijn paarden ook nooit echt mat overkomen. Juist blij ontspannen en sprankelend. Zelfs dat paard wat hij voor brett kiding gebruikt ziet er nog fijn uit.

Wellicht dat je met wat angst iets meer spektakel krijgt maar dan een gewetensvraag: wil je dat écht? Dat je angst op die manier gebruikt.....

marietje: niet verkeerd bedoelt maar het komt een beetje over of je de stappen als doelen op zich ziet en niet als een leerproces. Het kan juist zijn dat de veeeel kleinere stappen veel meer positief effect hebben dan het 'afwerken' van een onderdeel. Zolang het paard niet leert om zelf te ontspannen leer je hem helemaal niets.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:34

Marietje35 schreef:
Ik ben ondertussen weer een paar x oefenen verder. Ik kan nu met stok en tas eraan de gehele linker kant aanraken zonder dat hij weg loopt. Wel snurkt hij als een gek op het moment dat de tas tevoorschijn komt, maar hij blijft wel staan. Zijn hoofd laat hij alleen maar vallen als ik hem achter z'n oren wrijf met de tas, op z'n lijf krijg ik dat maar niet voor elkaar. Komende dagen wil ik ook z'n rechterkant gaan proberen.

Wat hebben jullie na de tas gedaan? Vlag?

Wat betreft het draaien van de voorbenen, ook dat gaat beter. Alleen wil ik hem van links naar rechts, dan gaat hij vaak alleen maar achterwaarts en moet ik echt naast hem zien te komen wil hij naar rechts gaan. Andersom doet hij keurig, ook met eerst achterlangs stappen van zijn voorbeen.


Krijg weer het idee, net zoals je vorige vragen, dat je aan het doel voorbij gaat zonder het zelf goed te zien: de ontspanning bij paard.
type Voorwerp of object of geluid maakt eigenlijk niet veel uit, paard komt doorlopend dingen tegen die ie eng vindt of waar ie van schrikt.
Alleen dan heeft ie van ons aangeleerd hoe daar mee om te gaan ipv vluchten.

Citaat:
Wel snurkt hij als een gek op het moment dat de tas tevoorschijn komt, maar hij blijft wel staan.
bij Snurken zou je nog niet eens met tas naar zijn lijf toe moeten gaan..., blijven staan is niet voldoende ..
verder kun je als: met oortjes naar voren , hoofd op boeghoogte ontspannend kijkend van: he daar is dat maffe tassie weer.. :D


Paard schrok bv kortgeleden op stal van mijn rits opendoen van winterjas , kop erop en angst..., wegrennen kon hij niet, zat dus tegen stalmuur aangeplakt..
Wist ik veel :)) dat ie van een rits ook kon schrikken.
Ter plekke geleerde toepassen en meneer "wist" het weer en de rust kwam terug.

Die ontspanning is soms overduidelijk, soms zeer subtiel, zo subtiel dat je dat never nooit zult zien op een video van een cursus.
Heb je wat aan de video's gehad van Roxy ?

Kom je er niet uit met je eigen paardje, kan iemand met ervaring je wel op weg helpen.
Grootste probleem is te veel willen en te snel resultaat met dit soort trainingen.
Eindeloos geduld en kalmte en herhalen , herhalen is vaak de sleutel in training bij paarden.

Rosanneh1
Berichten: 633
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:25

pol013 schreef:
Dat liet tristan jaren geleden al zien door met een bomproof paard nog heel fijne grand prix onderdelen te rijden op zijn demo op horse event. Ik vind zijn paarden ook nooit echt mat overkomen. Juist blij ontspannen en sprankelend. Zelfs dat paard wat hij voor brett kiding gebruikt ziet er nog fijn uit.

Wellicht dat je met wat angst iets meer spektakel krijgt maar dan een gewetensvraag: wil je dat écht? Dat je angst op die manier gebruikt.....


Bedankt voor je antwoord, hier heb je een heel goed punt! Uiteraard is dit niet iets wat je zou moeten willen. Ik ga eens kijken of ik die demo op Horse Event terug kan kijken.

Edit; video gevonden: https://vimeo.com/77197729 hij heeft hem er zeker fijn aan staan!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:27

Leuk dat filmpje! Ik ben vanmiddag begonnen met het opstappen op de magische manier. Super leuk! Als ik op de grond sta, dan draaide ze zich al helemaal mijn kant op. Zodra ik op de kruk stond was het lastiger en ben ik nu nog maar even blij geweest met één pas mijn kant op. Van de week nog maar eens proberen en kijken of mijn eigen paard het ook zo leuk doet dat opstappen.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:01

Hoi hoi, even een update. Volgende week ga ik met Tristan filmen en gaan we ook weer nieuwe video's voor de online training maken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:34



Lekker met de fries bezig geweest vandaag. Super leuk dat 'getting on the magical way'!
Ook nog even met die van mezelf gespeeld , maar die speelt toch wat minder leuk. De mijne wordt met deze spelletjes erg dominant helaas (ofja... dat is hij natuurlijk al, maar zo valt het op) en dan ben ik zelf toch net niet handig genoeg om het op te lossen. Eerst maar eens flink oefenen met de fries, die is zo lekker makkelijk.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:04

Ziet er super uit Annetje!

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:30

Dat opstappen vind ik ook echt briljant zo. Enige nadeel dat mijn paard laatst een andere hulp door elkaar haalde met deze en echt vol goede bedoelingen en pas opzij zette knal bovenop mijn voet. AUW!
En even voor degene waar het niet gelijk bij lukt. Ik had vorig jaar de moed opgegeven bij mijn paard, dacht dat jij het niet zou leren. Probeer ik het een jaar later, had hij het binnen 5 minuten door :+

Heeft iemand ervaring met een te 'scherp' paard? Bij mijn jonge paard lukt de eerste stap niet omdat die te sensibel reageert op mijn stoppen, die vloeit niet door in het voorwaartse door te draaien maar staat alla minuut stil bij de eerste voorbereidingen langs de lange zijde.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:02

Weet iemand of die kortingscodes nog geldig zijn? Had m aan iemand doorgegeven maar volgens haar is er geen korting af gegaan.

@connepon??

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:32

Mijn paard is nogal een stresskipje en eigenlijk wordt dat steeds erger, ik heb haar sinds augustus vorig jaar, en ze wordt steeds erger met op de poetsplaats staan (drentelen, schrapen enz), onder het zadel is ze schrikkeriger, met longeren in de buitenbak schrikt ze sneller en is ze sneller afgeleid. Ik wil daar dus graag aan gaan werken, is TRT dat geschikt?
Enige punt is dat ze slecht ziend tot bijna blind is aan haar linkeroog (al bijna haar hele leven). Wanneer ik haar longeer dan ziet zij mij dus niet zo goed en zou dus ook minder mijn bewegingen zien. Is dat te doen in combinatie met de TRT methode?

Anoniem

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:24

Ik kijk de filmpjes altijd op mijn ipad maar merk dat de filmpjes steeds op dezelfde putnen vastlopen. Heel irritant. Hebben jullie hier ook last van?

Ik ben verder erg benieuwd naar de nieuwe filmpjes.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:20

darkadia schreef:
Weet iemand of die kortingscodes nog geldig zijn? Had m aan iemand doorgegeven maar volgens haar is er geen korting af gegaan.

@connepon??


Ja die zijn nog steeds geldig alleen je moet eerst de training bij het afrekenen selecteren en daarna pas de kortingscode. Beetje onhandig dus dat moet ik nog aanpassen.

Als er filmpjes vastlopen, probeer ze dan even via Google Chrome te kijken ipv bijv Internet Explorer of Safari.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:44

Dank voor je reactie! Dan kan ik dat aan de betreffende persoon doorgeven. Bij degene waar t niet gelukt was, is daar nog iets aan te doen?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:28

darkadia schreef:
Dank voor je reactie! Dan kan ik dat aan de betreffende persoon doorgeven. Bij degene waar t niet gelukt was, is daar nog iets aan te doen?


Ja misschien kunnen we handmatig iets regelen. Moet ze even een mailtje sturen naar info@trtmethod.com

Had je trouwens een tijdje geleden mijn priveberichtjes via Instagram gezien? :+

Coeffie

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Brabant m'n Brabant

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:25

Ik ben dit weekend begonnen. De eerste oefeningen pikte hij best goed op.
Soms gaf hij (terecht) aan dat ik niet helemaal duidelijk was in mijn communicatie.
Maar na een tijdje stond ie zelfs uitgeschacht...... en dat doet ie niet zo heel erg vaak.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat brengen...