Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 144 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

 
Profiel   

fardoe schreef
Wijslander ik weet dat wij niet dezelfde instructeur hebben maar soms lijkt het van wel. Vierkante voltes is echt een oefening uit het boekje van mijn instructeur :D



Volgens mij bij elke goede instructeur 8-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 18:06 



 
Profiel   

fardoe schreef
Wijslander ik weet dat wij niet dezelfde instructeur hebben maar soms lijkt het van wel. Vierkante voltes is echt een oefening uit het boekje van mijn instructeur :D


Klassiek hè... :D

Vanmiddag weer eens met mijn kleine krachtpatser in de bak gewerkt. Wat me ineens opviel is dat hij enorm veel kracht heeft (gekregen) in zijn front en dat ik hem af en toe echt terug moet zetten om een duwpartij te voorkomen. Maar vanuit stilstand een appuyement inzetten is geen enkel probleem voor hem... Het is me er één!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 20:18 



 
Profiel   

Caira dat wil ik best geloven. Ik heb toch heel regelmatig als ik het aan eigenaren uitleg dat ze me niet begrijpen. Goeie instructeurs zijn naar mijn mening schaars.

Wijslander wat is het toch leuk hè om zo’n jonkie te hebben. Je ziet ze zo veranderen van slappe puppies naar volwassen paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 21:17 



 
Profiel   

Een goede instructeur vinden was voor ons inderdaad ook niet makkelijk. Jaren aan lopen klooien met verschillende juffen, mijn blondie van 10 begint sinds we deze juf vorig jaar vonden pas zijn lichaam goed te gebruiken en nageeflijkheid aan te bieden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 22:34 



 
Profiel   

Oeps, even 5 pagina`s moeten bij lezen!

Ik kon de groep ook niet vinden :(

Hier nu met het koudere en nattere weer ook het werken vanaf de grond meer opgepakt. Doen zowel werk aan de hand, als dubbele lijnen (freestyle) als lange teugelen. Ook aan touwhalstertje doen we grondwerk oefeningen voor de soepelheid.
[ img ]

Paardlief heeft lange revalidatie gehad na een blessure maar is eindelijk helemaal hersteld :D

En laat nu zelfs met loswerken leuke dingen zien :)
[ img ]

Enne galop hier geen probleem hoor!
[ img ]

Hopelijk komend jaar starten bij de ncsah om mezelf nog verder te scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:03 



 
Profiel   

Leuke foto's Darkadia, zag dat ze bij NCSAH bezig zijn met het opzetten van een online training werken aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:14 



 
Profiel   

fardoe schreef
Leuke foto's Darkadia, zag dat ze bij NCSAH bezig zijn met het opzetten van een online training werken aan de hand.


Dank je :) met dan aan lief vriendinnetje en mede bokker.


Die is er inmiddels en volg ik ook maar ik wil graaag de volledige opleiding als aanvulling op mijn eerdere ORUN en freestyle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:40 



 
Profiel   

Ik dacht dat ze pas in 2019 met de online training begonnen van het werken aan de hand.
Hoe bevalt het, krijg je genoeg info?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:58 



 
Profiel   

Knap paard wijslander!

Prachtige foto’s darkadia !

Ik had deze week dubbel mazzel, want niet alleen Claudia was er om les te geven, ook kenneth was weer in nl, vandaag weer aan de hand gewerkt. Schouders gaan steeds beter, dus nu verder gegaan met verzameling en al een beetje aantreden. Hij wordt bloedfanatiek, en dat voor een stinker 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:16 



 
Profiel   

fardoe schreef
Cera_D een schouderbinnen-of buiten kan op drie en op vier sporen, een travers is op vier sporen.

Peetstap, je woont niet in Nederland? Ik ga je pb-en.

Wijslander, jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen dan was je van harte welkom geweest om in mijn bak te trainen met je paarden :D


Woon gelukkig in NL hoor :)

Vallen hier bij mij in terug en verder lezen niet alleen paar kwartjes maar complete euro;s :D , merk dat jullie ook vierkantjes maken e.d. en het ook al hebben over lastig goede instructie te vinden e.d.
En dan lees ik: KLASSIEK en dan valt alles opeens op zijn plek _/-\o_


Laatst bijgewerkt door Peetstap op 17-12-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:15 



 
Profiel   

Wijslander: wat heeft Spuni een prachtige IJsjes uitstraling; krachtig paardje geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:19 



 
Profiel   

[ img ]

Zo werk ik dus ook zelf het liefste, meestal nog ietsje verder naar achter (buitenteugel achter schoft) maar dit is bij mezelf wel mijn moeilijke kant.
Hebben jullie tips omdat bij jezelf te verbeteren ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:23 



 
Profiel   

Peetstap, ik heb mijn hand van de buitenteugel lager, dit omdat het paard dan niet tegen je aan kan gaan hangen( controle over schouder). Mijn positie varieert maar bij buitenteugel over de schoft loop ik veel te ver naar achteren, dan neemt mijn paard het geheel over.
Je zou kunnen proberen om eens wat verder naar voren te lopen misschien dat je dan wat makkelijker beweegt op je moeilijke kant.
Tips geven is niet zo makkelijk als ik niet weet waar je moeite mee hebt, want heb je moeite met de buiging in je lijf of met het geven van hulpen/ ophoudingen/ ontspannen in de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke complimentjes over mijn krachtpatsertje. :D

Gisteren met mijn blondie les onder het zadel gelest bij de IJslanderjuf. Ze weet dat we veel aan de hand werken en ik kreeg dan ook een leuke huiswerkopdracht mee: aan de hand oefenen met het verplaatsen van het gewicht naar de achterbenen en weer terug, in stilstand.

Wie van jullie kent deze oefening ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 20:15 



 
Profiel   

Jep. Doen wij ook. Mooie is als ik de hulp te groot geef hij dan ook direct naar voor of achter stapt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 20:51 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Bedankt voor de leuke complimentjes over mijn krachtpatsertje. :D

Gisteren met mijn blondie les onder het zadel gelest bij de IJslanderjuf. Ze weet dat we veel aan de hand werken en ik kreeg dan ook een leuke huiswerkopdracht mee: aan de hand oefenen met het verplaatsen van het gewicht naar de achterbenen en weer terug, in stilstand.

Wie van jullie kent deze oefening ook?


Dan ken je hun ook: https://www.intrinzen.horse/ :) ?


Goede oefening om je eigen gradatie in hulpkes te testen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 20:59 



 
Profiel   

fardoe schreef
Peetstap, ik heb mijn hand van de buitenteugel lager, dit omdat het paard dan niet tegen je aan kan gaan hangen( controle over schouder). Mijn positie varieert maar bij buitenteugel over de schoft loop ik veel te ver naar achteren, dan neemt mijn paard het geheel over.
Je zou kunnen proberen om eens wat verder naar voren te lopen misschien dat je dan wat makkelijker beweegt op je moeilijke kant.
Tips geven is niet zo makkelijk als ik niet weet waar je moeite mee hebt, want heb je moeite met de buiging in je lijf of met het geven van hulpen/ ophoudingen/ ontspannen in de hand.



ben zelf rechts, en eigenlijk gaat alles makkelijker op die kant... grrrr....
Oefen bewust meer op mijn slechte kant, het is niet aan het paard, maar ikzelf ben niet rechtgesteld |o
paardje vergeeft me al zoveel fouten die ik maak.

maar wat meer naar voren kan ik es gaan proberen :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 21:03 



 
Profiel   

fardoe schreef
Peetstap, ik heb mijn hand van de buitenteugel lager, dit omdat het paard dan niet tegen je aan kan gaan hangen( controle over schouder). Mijn positie varieert maar bij buitenteugel over de schoft loop ik veel te ver naar achteren, dan neemt mijn paard het geheel over.
Je zou kunnen proberen om eens wat verder naar voren te lopen misschien dat je dan wat makkelijker beweegt op je moeilijke kant.
Tips geven is niet zo makkelijk als ik niet weet waar je moeite mee hebt, want heb je moeite met de buiging in je lijf of met het geven van hulpen/ ophoudingen/ ontspannen in de hand.


Grappig. Ik heb hem juist bewust wat hoger om evt ook makkelijk ophouding omhoog te kunnen maken. Maar mijne valt dan ook graag over de buitenschouder op de rechterhand, en als ik mijn hand lager doe is dat nog veel erger :+

Wat mij erg geholpen heeft in het oefenen met de houding is echt cirkels/vierkantjes uitzetten met pionnen en variëren van kleine cirkel naar weer groter. Zodat ik in eigen lijf ook meer mee ging draaien (en nog altijd verre van perfect hoor).

@wijslander: ja dat doe ik hier ook inderdaad, dat gewicht verplaatsen in stilstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 22:29 



 
Profiel   

Intrinzen ken ik inderdaad, maar daar waag ik me niet aan. Bepaalde bewegingen die als trucs aangeleerd worden aan verder ongetrainde paarden en het 'opjutten', dat past niet bij mij. Dat is in ieder geval wat ik ervan gezien heb en toen ben ik afgehaakt...

Ben wel begonnen met clickertraining met het jonkie, maar dan vanuit connectie en rust.

Wat eigen scheefheid betreft: oefenen en kilometers maken, dan wordt het echt beter. Ben zelf motorisch een ramp, maar inmiddels gaan beide kanten bíjna even makkelijk. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 23:55 



 
Profiel   

Darkadia doe je dan ook je hand omhoog als je een ophouding omhoog wil maken?


Wijslander ik ken de oefening ook, gebruik het bij paarden die ik masseer en laat vooral eigenaren dit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-18 08:14 



 
Profiel   

Vanmiddag les gehad, gelukkig ging het heel goed. Vorige week ging ik vol enthousiasme aan de gang met de galop, maar meneer ging alleen maar steeds harder draven en nam het totaal over. Dan kan ik zo teleurgesteld zijn, ik moet dat dan echt een dag laten bezinken.
Wilde dezelfde week nog les maar mijn instructeur was ziek. Ik merk aan mezelf dat ik het wel prettig vind om iedere week te lessen.
Vandaag gewerkt aan schouderbinnen en dan aandraven en schouderbuiten en aandraven. Meer kracht ontwikkelen en pas daarna weer werken aan de galop. Fijn zo’n instructeur die meteen met een oplossing komt.
Hopelijk kan ik binnenkort weer eens wat foto’s laten zien. Ik ben zelf ook wel heel benieuwd naar de vooruitgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 18:15 



 
Profiel   

Ik lees hier al een hele poos mee. Dit zou ik graag willen doen met gio als aanvulling op het rijden.

Ik heb al tig oproepen gedaan voor instructie, maar helaas het is wel echt een uithoek hier ( Zeeuws Vlaanderen)

Zou het te doen zijn om met die online cursus aan de slag te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 18:23 



 
Profiel   

Olikea, als je Facebook hebt kan je je ook daar aanmelden. Ik weet niet of er veel filmpjes geplaatst worden, dat moet je aan iemand vragen die in het groepje zit.
Je kunt ook wat filmpjes kijken op YouTube.
Waar gaat je voorkeur naar uit, academisch of klassiek.
Op de website van NCSAH is een lijst van instructeurs, misschien zit daar iemand bij die bij je in de buurt zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 20:35 



 
Profiel   

Vierkantjes las ik ergens. Dat doe ik met rijden en longeren ook. Aan de hand toch vaak lange zijdes en voltes. Begrijp dat jullie het daar ook veel doen en dan 'scherp' draaien zodat binnen achterbeen onder wordt gezet heb ik dat goed? Letten jullie hierbij ook op een juiste stelling of is dat in het begin niet echt belangrijk?

Helaas heb ik niet alle filmpjes kunnen volgen die laatst een week lang werden gepubliceerd, had mij er wel voor ingeschreven. Heeft iemand misschien filmpjes van die vierkantjes?

Ik ben momenteel even wat rustiger met alles bezig omdat ze niet helemaal top in dr vel zit. Ik hoop snel een osteopaat er bij te kunnen hebben. Ze zit naar mijn idee wat vast. Stilstaan is echter funest dus we doen wel lekker oefeningen. Vandaag wat los geloneerd en kort wat zijgangen aan de hand gedaan :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 20:46 



 
Profiel   

fardoe schreef
Olikea, als je Facebook hebt kan je je ook daar aanmelden. Ik weet niet of er veel filmpjes geplaatst worden, dat moet je aan iemand vragen die in het groepje zit.
Je kunt ook wat filmpjes kijken op YouTube.
Waar gaat je voorkeur naar uit, academisch of klassiek.
Op de website van NCSAH is een lijst van instructeurs, misschien zit daar iemand bij die bij je in de buurt zit.



Dank je. Ik ga er eens naar kijken. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 144 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen