Pierrot [Haflinger] gaat voor chique.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Pierrot [Haflinger] gaat voor chique.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:12

Aangezien ik zelf met 3 weken met griep thuis had gezeten en pierrot dus ook even vakantie heeft gehad besloot ik hem vandaag maar even te longeren.
Na eerst flink getut te hebben en hem in zijn witte setje gestoken te hebben mocht hij aan de bak Knipoog .

Eerst zonder bijzet oid.
Afbeelding

En meneer moest nog even gek doen Rolleyes
Afbeelding

Daarna stappen met de bijzet.
Afbeelding

Relext drafje
Afbeelding

Hier was ik hem iets actiever aan het maken.
Afbeelding

Even op de andere hand.
Afbeelding

Een heerlijk ontspannen beeld, lekker rustig en ruim.
Afbeelding

Mag iets ruimer in zijn achterhand.
Afbeelding

En weer op de andere hand Haha!
Afbeelding

Lekker ontspannen plaatje.
Afbeelding

Afbeelding

Lekker aan het zakken.
Afbeelding

En weer lang en laag Lachen
Afbeelding

Tot slot zijn lekkere bijdehandte koppie Haha!
Afbeelding

Ik longeer hem "los" omdat hij dan echt op zijn eigen benen moet lopen, op mijn oude stal had ik geen longeerring en hing hij echt constand op me. Ik merk dat hij nu ook veel beter in balans is gaan lopen Lachen

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Pierrot [Haflinger] gaat voor chique.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:16

Hey daar is pierrot de knappe haf Lachen
Ziet er heerlijk ontspannen uit, fijn dat hoofdje naar beneden!

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Pierrot [Haflinger] gaat voor chique.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:15

Het ziet er netjes uit, alleen vind ik de bijzetteugels geen fijne hulpteugels en imo zie je dat ook terug aan het lopen van de Haf, wat trouwens een prachtbeestje is hoor!

Wanneer hij lang en laag wilt gaan, moet je paard diep komen, omdat de bijzet niet genoeg ruimte geeft om de hals in lengte te laten terwijl hij lekker laag gaat.
Zelf zou ik naar de markt gaan en 5 รก 6 meter 5 mm nylon touwtjes kopen en hem met touwtjes gaan longeren. Doordat het bit door de touwtjes kan rollen scheelt het een hoop qua ruimte voor het paard en kan hij gemakkelijker lekker zijn koppie nog meer laten zakken, zonder daarmee achter de loodlijn te komen.
Op de foto's waar hij lang en laag loopt, maar wel een stuk achter de loodlijn, zie je dat de achterhand wat wegvalt, omdat de rugspieren niet 2 kanten op kunnen strekken.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Pierrot [Haflinger] gaat voor chique.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:36

Goh, ik weet ineens weer wat ik ook alweer tegen dit soort bijzets had. Je paard wil ontspannen maar kan het niet. Want die bijzets zitten in de weg.

Dat hij op jou hing is trouwens waarschijnlijk een fout van jouw kant. Ik zou dus als ik jou was eens proberen om te longeren met lijn. Hij kan nu toch niet weg en dat geeft jou de mogelijkheid om uit te vissen wat er precies mis gaat met lijn Lachen