Longeren; probleem opgelost !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ansieee

Berichten: 216
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Zaandam

Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:08

Naar aanleiding van mijn vorige topic
[LO] longeren; staken, zweep of niet?

Het probleem met de zweep,staken en dreigen met longeren
Kwam ik tot de conclusie dat zonder zweep geen optie is. Dit had geen medische reden o.i.d het was gewoon uitproberen. De eerst volgende keer heb ik een stukje afgezet, iemand ernaast en alleen gedraaft en gegalloppeert. Ging beter als voorheen. Maar het probleem was daarmee niet opgelost. De keer erna hebben we het anders aangepakt. Meteen corrigeren. Mijn vriendin liep bij de achterkant mee en zodra ze staakte kreeg ze meteen een flinke tik, en daar schrok ze wel even van. Dit tot 4 à 5 keer moeten herhalen en daarna was het over. Een totaal andere pony. Nu kan ik haar gewoon longeren, ik zet haar nu bij, ik begin heel los en daarna stel ik haar wel diep waardoor ze haar achterhand er meer onder moet brengen waardoor ze haar rugspieren meer moet gebruik (op advies van mijn instructrice)

hier even wat fotooo`s Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:35

Verplaatst: LO --> GVL-ITP

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:38

fijn dat het nu goed gaat Lachen

met bijzetten is eht toch handig om een stukje af te zetten, nu kan ze over haar buitenschouder weglopen.

kijk uit met de stukken longeerlijn die je nog over hebt, ze hangen nu bijna over de grond, anders sta je er misschien een keertje in

Animal_ABC

Berichten: 1343
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Zoersel (BE)

Re: Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:39

Op de tweede foto lijkt het alsof je voor je paard staan ipv iets achter hem. Klopt dat?
Van het bijzetten wordt ik niet echt vrolijk, toch niet zoals het op de foto staat. Ik gebruik hetzelfde principe van bijzetten, maar je paard hangt echt op de bijzet waardoor hij best op de voorhand loopt en met zijn neus achter de loodlijn. Beter dubbele lijnen of Pessoa gaan gebruiken? Zeker als ik het verschil tussen longeren en onder het zadel zie in je profiel, denk ik dat je met dubbele lijnen een hoop verbetering kunt krijgen. Wel even iemand zoeken die daar ervaring mee heeft...

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:41

Fijn dat het probleem opgelost is. De laatste manier van bijzetten is trouwens voor een pony met een dergelijke hals-rug niet zo heel bevordelijk. Ik zou je touwtjes ipv tussen de benen door naar de zijkant zetten waardoor hij niet zo omlaag duikt en de hals wel kan welven in respons tot voorwaardse drang. Met deze bouw en conditie kan hij in deze lage houding nooit het achterbeen activeren en valt hij op de voorhand omdat hij niet anders kan. Het debat is natuurlijk of paarden dat in deze ronde houding dat uberhaupt kunnen, maar dit diertje is zeker nog niet lening genoeg daarvoor.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Longeren; probleem opgelost !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:34

Gicaaaa superpony Haha! Ben echt zo blij dat we dr nu gewoon kunnen longeren... de bijzet lijkt idd wat strak te zitten op de laatste foto, maar in het echt leek het heel erg mee te vallen gek genoeg?