Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Yank @Beginend aan de Dubbele longe

 
Profiel   

JaJa Yank moest er weer aan geloven Pling
De eerste keer met Yankee dubbele longe,vandaar ook de oranje longeerlijn.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[img][/img]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Het zou leuk zijn als je een berichtje acheter laat Haha!


Laatst bijgewerkt door P_A_R_Love op 13-10-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:10 



 
Profiel   

Is het niet de bedoeling dat hij achter zijn achterhand omgaat? Of vond hij dat eng?

Leuk beestje Lachen
Edit: ik zie dat je een gewone longeerlijn en een dubbele hebt, dan kan je net zo goed de dubbele niet doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:22 



 
Profiel   

We willen haar graag aan de dubbel hebben maar dat vind ze soms wat spannend vandaar de longeerlijn als ze wat stressig wordt dan pakken we de gewonen longeerlijn Knipoog dan wordt ze niet in haar mond getrokke

En indd zij vind het soms wat spannend als de longeerlijn om haar achterbenen zit zegmaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:26 



 
Profiel   

Edit: Topictitel aangepast Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:30 



 
Profiel   

Ik zou een dubbele longe aanschaffen of 2 gelijke longeerlijnen, deze zijn namelijk niet even zwaar en daardoor is de druk op het lijf en het bitje ook verschillend. Dit kan verwarrend zijn vooral de eerste keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:34 



 
Profiel   

Blijven toch schatjes die shetjes Knipoog. Wat me wel een beetje opvalt is dat de longeer singel op de schoft lijkt te liggen, ik zou deze wat naar achteren doen zodat hij niet kan knellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:37 



 
Profiel   

Cynthiaaapje@ De oranje longeerlijn zit niet aan het bit Knipoog
Of misschien begrijp ik je verkeerd Sigaar
Indomitable: Van het schoftje klopt daar letten we ook op we legge hem vaak naar achter maar dan schuift ie naar voren heel irrie maar als het goed is heeft de eigenaar nog een goedpassendd schoftje zei hij dus hij zal er naar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 21:44 



 
Profiel   

Het commentaar over de lijnen is al genoemd. Lachen
Om te voorkomen dat de schoft zo ver naar voren komt kan je een staartriem bevestigen aan de longeersingel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 23:03 



 
Profiel   

bedankt voor de reacties Lachen
nou ik de foto's terug zie, vind ik dat yankee nog best ontspannen liep. Achter de kont langs, doen we als dit goed gaat Lachen Judje: idd staartriem lijkt me ook beter Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-08 08:35 



 
Profiel   

de longeersingel die je gebruikt lijkt op een men-schoftje.
Als het goed is, zit daar een staartriem bij, en heb je daar een tweede singel met twee ligtogen bij.

Als ik mijn pony aan de dubbellonge heb, draagt hij zn tuigschoftje met staartriem, en dan heb ik de longes door de ligtogen. Zo zoekt hij veel sneller die lage, ontspannen houding op.
Gaat dat helemaal goed, dan pak ik hem weleens 10 minuutjes in de hoge stand, en vraag ik meer oprichting en verzameling. Daarna gaan we terug naar vwnw, en doe ik de lijnen weer door de ligtogen. Hij zakt dan gewoon sneller, beter en krult zichzelf niet zo op.

Groetjes, Lacuna
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-08 08:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen