roviaal @ work= vrij springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:43

vandaag voor de afwisseling mijn paard maar weer eens laten springen
hij vind springen geweldig maar ik niet Bloos dus laat ik hem af en toe een keer vrij springen wat hij helemaal geweldig vind!
De foto's zijn helaas niet altijd scherp genoeg

ik ben benieuwd wat jullie van mijn paard vinden Knipoog

eerst even 15 min warm laten lopen aan de longe

Afbeelding

Afbeelding

toen even een paar keer over een laag kruisje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en helemaal vrolijk galopperend na de sprong Knipoog

Afbeelding


daarna laten springen over een iets hogere steilsprong; helaas hier geen scherpe en dus duidelijke foto van

Afbeelding

daarna paar keer laten springen over een steilsprong van 1 meter

Afbeelding

en toen 20 minuten uitgestapt met zweetdeken want hij was een beetje bezweet Bloos

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-10-08 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik a.u.b. de Edit-knop.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:20

Ziet er goed uit hoor! mooi paardje! en leuk dat je hem eens wat anders te doen geeft, zorgt voor nieuwe spirit.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:33

Ziet er goed uit! Jammer dat jij niet van springen houd. Ik hem op de meter een mooie techniek laten zien. Vouwt het voorbeen mooi in maakt voldoende rek in de rug en houd zijn koppie mooi laag. Geloof dat je een paardje hebt dat aardig goed kan springen!

annemiek186

Berichten: 80
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: coevorden

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 01:45

prachtig !! Haha!

hij springt echt met enorm veel kracht !
misschien is het een optie om iemand die het wel leuk vind om te springen, er 1 x per week of 2 weken een paar sprongetjes mee te laten doen ?!

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 07:38

nivada; bedankt voor je compliment; ik doe bijna elke dag andere dingen met mijn paard; puur voor de afwisseling en dus om het voor hem en mij leuk te houden; ik rijd zo n 4 a 5 per week en 1 a 2 keer per week longeer ik hem en 1 keer per week heeft hij een rustdag; de rijdagen wissel ik dusb wel eens af door hem te laten springen of door hem balkjes te laten lopen enz enz

marcella_e; bedankt voor je compliment; hij kan idd goed springen; ik hem heb overgekocht van mijn buurvrouw (sinds 1 maart 2007 is hij van mij) en zij deed alleen maar springen met hem Knipoog
hij wordt als hij eenmaal springt ook helemaal enthousiast ;z)

annemiek186; misschien dat ik toch eens zelf met hem ga proberen te springen; alleen voor mij is het al wel zo n 10 jaar geleden dat ik de laatste keer gesprongen heb
daarom heb ik het tot nu toe met hem nog niet gedaan
omdat hij zo vrolijk en enthousiast op de hindernis afgaat en ik dus bang ben dat ik de 1e paar keer niet goed met de sprong mee kan gaan(omdat het zo lang geleden is dat ik gesprongen)heb) en hem dus stoor in zijn beweging Knipoog

een vriendin van me beoefent serieus de springsport en heb al eens gevraagd of zij er mee wil springen maar helaas; zij is nu zwanger
en zomaar een wildvreemde er op te zetten wil ik niet
dus ik ga het toch eens zelf proberen denk ik of ik houd het gewoon bij losspringen Knipoog

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:04

Leuk hoor, hij geniet er van denk?

Ik zou alleen die bijzets eraf halen, want als hij op een of andere manier met die bijzets aan de hindernis blijft hangen, ben je niet blij.

annemiek186

Berichten: 80
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: coevorden

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:57

tamaramt schreef:
annemiek186; misschien dat ik toch eens zelf met hem ga proberen te springen; alleen voor mij is het al wel zo n 10 jaar geleden dat ik de laatste keer gesprongen heb
daarom heb ik het tot nu toe met hem nog niet gedaan
omdat hij zo vrolijk en enthousiast op de hindernis afgaat en ik dus bang ben dat ik de 1e paar keer niet goed met de sprong mee kan gaan(omdat het zo lang geleden is dat ik gesprongen)heb) en hem dus stoor in zijn beweging Knipoog


als hij zo vrolijk is, kun je het beste de eerste paar keer in een rustig drafje naar de hindernis toe.
lekker doorzitten en hem bij je proberen te houden !

succes met deze mooie kanjer Haha!

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 22:35

Norway_girl schreef:
Leuk hoor, hij geniet er van denk?

Ik zou alleen die bijzets eraf halen, want als hij op een of andere manier met die bijzets aan de hindernis blijft hangen, ben je niet blij.



de bijzets heb ik alleen gebruikt bij het longeren; zoals je ziet bij het springen gebruik ik echt geen bijzet
paard kan dan geen goed sprong maken en zelfs nde rug/hals breken

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 22:35

annemiek186 schreef:
tamaramt schreef:
annemiek186; misschien dat ik toch eens zelf met hem ga proberen te springen; alleen voor mij is het al wel zo n 10 jaar geleden dat ik de laatste keer gesprongen heb
daarom heb ik het tot nu toe met hem nog niet gedaan
omdat hij zo vrolijk en enthousiast op de hindernis afgaat en ik dus bang ben dat ik de 1e paar keer niet goed met de sprong mee kan gaan(omdat het zo lang geleden is dat ik gesprongen)heb) en hem dus stoor in zijn beweging Knipoog


als hij zo vrolijk is, kun je het beste de eerste paar keer in een rustig drafje naar de hindernis toe.
lekker doorzitten en hem bij je proberen te houden !

succes met deze mooie kanjer Haha!


bedankt Knipoog

Candace

Berichten: 1567
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Groenekan

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:36

Wat een súpergaaf paard heb je daar zeg! Haha!
Hij springt met super veel kracht !

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 22:44

Candace schreef:
Wat een súpergaaf paard heb je daar zeg! Haha!
Hij springt met super veel kracht !



hahaha, ja idd

bedankt voor je compliment!
Tja, het is niet het makkelijkste paard met rijden maar het is wel echt mijn maatje en hij gaat nooooooooooiiiiiiiiiiiiiiit meer weg Knipoog
en springen vind hij geweldig Knipoog

xMels
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-10-08

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:23

Ziet er super leuk uit! Alleen jammer dat je het zelf niet leuk vind springen, want onder de man doet hij het misschien nog wel leuker!

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 09:16

xMels schreef:
Ziet er super leuk uit! Alleen jammer dat je het zelf niet leuk vind springen, want onder de man doet hij het misschien nog wel leuker!



jep, dat is niet misschien maar zeker
de vorige eigenaresse sprong er altijd mee Knipoog

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:22

tamaramt schreef:
Norway_girl schreef:
Leuk hoor, hij geniet er van denk?

Ik zou alleen die bijzets eraf halen, want als hij op een of andere manier met die bijzets aan de hindernis blijft hangen, ben je niet blij.



de bijzets heb ik alleen gebruikt bij het longeren; zoals je ziet bij het springen gebruik ik echt geen bijzet
paard kan dan geen goed sprong maken en zelfs nde rug/hals breken



Ze bedoelt de bijzets er helemaal afhalen, je hebt ze met het springen nog in lusjes aan de longeersingel hangen, je kan ze er idd misschien volgende keer beter afhalen omdat je ze tijdens springen toch niet gebruikt.

Hij springt echt heel gaaf! Misschien springlesjes samen nemen? Clown Knipoog

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 09:32

oz o, ja ; oeps Clown
omdat ik ze vastklik aan de longeersingel vond ik het weinig kwaad kunnen maar ik zal ze de volgende keer er dan toch afhalen;)
en bedankt voor je compliment;)
maar springles? tja dat heb ik gedaan toen ik een stuk jonger was nu ik wat ouder ben Clown ben ik meer een dressuurmiep geworden

toen ik mijn paard kocht wist ik ook dat het een springpaard was maar ik wilde hem omscholen tot dressuurpaard
gaat op zich nu ook wel redelijk maar een dressuurtopper zal het nooit worden terwijl hij dus wel een topper is met springen (vind ik Knipoog)

tja; ik ben al zo aan hem gehecht na ruim 1,5 jaar dat ik hem echt niet meer kan missen Knipoog

Anoniem

Re: roviaal @ work= vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:18

HAW --> GVL-ITP.