Armando Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Belgiƫ

Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 02:03

Vandaag zijn er foto's gemaakt tijdens de longeerles.

We zijn bezig met hem laag en rond te krijgen (vandaar de touwtjes)
Ook zijn we bezig met overgangen rijden en tempowisselingen.
Hij doet het echt super!
Zo'n makke pony heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.

Ook ben ik na een tijdje erop geklommen.
Armando 6e keer erop!

Helaas is er alleen maar van linksom foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Commentaar en tips zijn welkom! Hou je niet in! Haha!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 02:24

Wat mij opvalt is dat hij behoorlijk aan de touwtjes trekt, ik denk dat je ze beter van de singel naar de schoft kunt maken, dan heeft hij iets meer ruimte om zijn hoofd wat hoger te doen maar krijgt hij toch wat druk op het bit.

Anoniem

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 02:34

Van watik zo zie past het zadel ook niet helemaal lekker aan de achterkant, maar dat is via fotos nauurlijk niet goed te beoordelen.

Hij heeft wel goed een oplettend oortje naar binnen, dat is weer wel positief aan te merken!

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 02:40

Zadel is ook van een andere pony. Ben hard opzoek naar een nieuw zadel!
Heb wel goed zadel op stal liggen maar die is ook van een andere pony en die was op dat moment in gebruik.

Anoniem

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 03:53

Uhm, bij een niet passend zadel is het beter dat je longeert met een singeltje. Verder vind ik de bak er nogal zwaar uitzien.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:14

joh kommop he ze vraagt geen commentaar op haar zadel en geeft aan hier druk mee bezig te zijn Lachen.

verder vindt ik het er netjes uitzien Lachen.
hij mag wel wat meer rond. dit kune je natuurlijk bepalen met de bijzet Lachen

je krijgt ook echt les van een instructeur of doe je dit op eigen houtje ?:)

groetjes

Anoniem

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:20

WAT MEER ROND OP DE BIJZET?!
Ik denk dat als het zadel eraf is en een simpele longeersingel gebruikt wordt met zelfde spanning van de bijzet dat hij dan vanzelf over zijn rug gaat lopen en dus wat meer rond gaat komen. Een slecht passend zadel belemmert de rug en dus zal je er nooit ontspanning mee krijgen..

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:21

@Tat_jana; ze heeft ook op het paard gereden zelfs dus een opmerking over het zadel is helemaal niet raar, dat hoort gewoon goed te passen.

Daarbij vind ik niet dat hij strakker moet, hij vind het nu nog eng waardoor hij steeds druk op de touwtjes houd, voordat je hem strakker wilt gaan zetten zal hij het eerst moeten vertrouwen. Doet hij dat dan gaat hij zakken met het hoofd en ziet het er (voor jouw idee) al netter en ronder uit.
Voor nu is het zaak hem voorwaarts te houden en op te letten dat hij niet zwaar op het touwtje gaat hangen.

amillia

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:09

waaron longeer je eigenlijk met een jong paard zo scherp inwerkent? je kun beter de longeerlijn onder het bit door doen met zo'n groen paard. of nog beter: een kaptoom en een bit

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:45

Wat TS doet is echt de beste manier om te longeren, bij een jong paard zou ik persoonlijk zelf een halster gebruiken maar daarna is dit het beste.

Met een bitstukje trek je het bit aan de buitenkant uit de mond. Als je de longeerlijn door de binnenste bitring haalt en aan de buitenste vastmaakt trek je het bit ook naar buiten toe en krijg je tevens een notenkrakereffect als je meer druk op de longe hebt.
Wat TS nu doet is juist het minst scherp inwerkend.
Wil je het echt anders doen dan zou ik de longe vastmaken aan de bitring en door de neusriem halen, dan trek je iig niet het bit door de mond.

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:49

wat mij opvalt is dat dit zadel niet past en dat een paard je hierdoor nooit je zijn rug zal geven. Ik zou dus zeggen. zadel eraf en dan maar zonder rijden wanthier gaat je paard van zijn lang zal ze leven niet laag en rond van lopen... beter maar een dekje erop met een longeersingel dan dit...

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:18

anneliesdj schreef:
@Tat_jana; ze heeft ook op het paard gereden zelfs dus een opmerking over het zadel is helemaal niet raar, dat hoort gewoon goed te passen.

Daarbij vind ik niet dat hij strakker moet, hij vind het nu nog eng waardoor hij steeds druk op de touwtjes houd, voordat je hem strakker wilt gaan zetten zal hij het eerst moeten vertrouwen. Doet hij dat dan gaat hij zakken met het hoofd en ziet het er (voor jouw idee) al netter en ronder uit.
Voor nu is het zaak hem voorwaarts te houden en op te letten dat hij niet zwaar op het touwtje gaat hangen.


dit zag ik helaas ook later pas dat vindt ik wel echt heel erg Boos!

xLiiza
Berichten: 20
Geregistreerd: 16-11-08

Re: Armando Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:29

Ben het eens met annelies.
Verder leuk paardje Haha!