Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verschillende uitvoeringen van de Jambette

 
Profiel   

Duhelo schreef
Kan er mss in het topic ook uitgelegd worden hoe je de oefening aanleert?


Lijkt me niet ;)

Daar heb je namelijk boeken, websites en instructie mensen voor :)

Waauw die doet hem érg gaaf! _O_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 21:34 



 
Profiel   

VisibreTeam schreef
Duhelo schreef
Kan er mss in het topic ook uitgelegd worden hoe je de oefening aanleert?


Lijkt me niet ;)

Daar heb je namelijk boeken, websites en instructie mensen voor :)


volgens mij is dit een website?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 21:49 



 
Profiel   

Daar lijkt me dit topic juist perfect voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 21:55 



 
Profiel   

Kijk. Ik kan het hier wel allemaal gaan uitleggen straks bij alle oefeningen, maar dan lezen mensen verkeerd, lopen vast, komen niet verder en dan kan ik BLIJVEN uitleggen.... En ik ga geen lappen tekst met meerdere methodes etc posten.

Het beste om iets te leren is via les, dus zodra iets vastloopt gewoon geholpen kunnen worden of met een boek met veel illustraties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 21:59 



 
Profiel   

Ik heb nu geen goede foto van de zijkant van de jambette, schuin van de voorpunt kan je de verbeterpunten denk ik nog niet echt goed zien? :P Zal er zo snel mogelijk een laten maken om de jambette nog te kunnen verbeteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:03 



 
Profiel   

VisibreTeam schreef
Kijk. Ik kan het hier wel allemaal gaan uitleggen straks bij alle oefeningen, maar dan lezen mensen verkeerd, lopen vast, komen niet verder en dan kan ik BLIJVEN uitleggen.... En ik ga geen lappen tekst met meerdere methodes etc posten.

Het beste om iets te leren is via les, dus zodra iets vastloopt gewoon geholpen kunnen worden of met een boek met veel illustraties.

Hmm ik denk dat ik in iets anders bedoelde dan de rest, maar meer dat je bij sommige foto's die je post een tip vraagt om net wat meer achterhand ed :) dus op basis van je foto's en niet hoe je alles zelf aanleerd aangezien daar inderdaad de VD sites voor zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:04 



 
Profiel   

Oh jah, hier een beetje disccusieren over verbeteren etc kan zeker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:06 



 
Profiel   

Ja die bedoelde ik dus :) Heb zelf volgens ij ook nog foto's van de jambette , ff zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:09 



 
Profiel   

Super overzicht weer Nikki! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:56 



 
Profiel   

waauw echt leuk om te zien hoe paarden 1 oefening op verschillende uitvoeren echt enorm interessant de mijne doet het zo:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-12 22:57 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoe paarden die oefeningen op allemaal verschillende manieren uitvoeren, haha. :)
Lijkt me leuk om ook eens zo'n overzichtje van steigeren te zien. Ik zie de laatste tijd de raarste steigers voorbij komen, en ik heb eigenlijk geen idee wat goed is en wat niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 11:10 



 
Profiel   

wat een prachtige foto,s zeg.

maar om het even in de groep te gooien
als je een topic aanmaakt met de verschillende wel of niet goed uitgevoerde jambette,s laat zien
waarom is het dan zo moelijk om even uit te leggen hoe je wel de jambette goed aanleerd ?

mijn hoef je het niet uit te leggen ,ik heb een lopen vrijdheids dressuur boekje op stal :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 11:17 



 
Profiel   

Waarschijnlijk omdat je dat niet even van een topicje kunt leren... ze gaan het dan fout geïnterpreteerd oefenen. En dat is dat met de jambette nog niet zo heel erg gevaarlijk, maar dan willen ze dat bij alle andere oefeningen ook.

Daarnaast is het denk ik interessanter om te kijken of paarden het goed doen en of je het nog kunt verbeteren. Want dat staat vaak niet in een boekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 12:01 



 
Profiel   

even een vraagje: ik probeer mn verzorgpony jambette te leren, op de grond. hij is alleen niet zo ebthousiast, hij tilt zijn hoef maar 10 cm op... hoe kan ik dit verbeteren? ik wil hem dit ook leren als ik erop zit, hoe doe je dat? hij kan wel nee schudden en kusje geven, dat had hij zo door.
alvast bedankt!

Weet er al iemand wat???

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 12:07 



 
Profiel   

manishdra schreef
Waarschijnlijk omdat je dat niet even van een topicje kunt leren... ze gaan het dan fout geïnterpreteerd oefenen. En dat is dat met de jambette nog niet zo heel erg gevaarlijk, maar dan willen ze dat bij alle andere oefeningen ook.

Daarnaast is het denk ik interessanter om te kijken of paarden het goed doen en of je het nog kunt verbeteren. Want dat staat vaak niet in een boekje.


Inderdaad :)
Het beste is gewoon les te nemen of een goed geillustreerd boek te nemen. Geloof mij maar dat als ik het hier neer zet dat ik aan de 1000 woorden zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 16:22 



 
Profiel   

ik zou het het ook fijn vinden als je aan de hand van je foto verbeter punten krijgt :j en ik denk persoonlijk zelf, dat het veel fijner is als je dan zelf uitvogelt hoe je dat kan verbeteren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 18:42 



 
Profiel   

manishdra schreef
Waarschijnlijk omdat je dat niet even van een topicje kunt leren... ze gaan het dan fout geïnterpreteerd oefenen. En dat is dat met de jambette nog niet zo heel erg gevaarlijk, maar dan willen ze dat bij alle andere oefeningen ook.

Daarnaast is het denk ik interessanter om te kijken of paarden het goed doen en of je het nog kunt verbeteren. Want dat staat vaak niet in een boekje.

ik snap dit ergens wel (of toch moest het naar een twaalfjarige gericht zijn)
Maar er wordt wel aangeraden om een boekje over vrijheidsdressuur te kopen, komt toch volledig op hetzelde neer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-12 20:28 



 
Profiel   

In een boek over vrijheidsdressuur staat alles tot in de puntjes beschreven en uitgelegd. Dat kun je hier niet in een topic gaan doen. Ik ga hier geen uren schrijfwerk instoppen als ik ook gewoon face to face uitleg kan gaan geven ergens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 13:45 



 
Profiel   

Gaaf, wat een mooi stippenpaard ook ;) Erg leuk om het allemaal zo op een rijtje te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 15:54 



 
Profiel   

VisibreTeam schreef
Word dat been opgetild?
Want dan trek je het regelrecht uit de kom. Als een paard dit uit vrije beweging doet kan het, maar het lijkt erop dat het been omhoog word gehouden.


:')

Goed dat je zo de foto's uitlegt en de verschillen laat zien.
Wel blijf ik erbij dat ik het gevaarlijk vind om vóór je paard te staan met de Jambette en het op zweepcommando te zetten.
Het lijkt teveel op wijzen.. Ik heb het zelf ook zo gedaan, maar die fout maak ik niet meer. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 18:21 



 
Profiel   

@hannah, je kent inmiddels mijn redenen wel :) makkelijker voor de spaanse pas en je kunt beide benen vanuit dezelfde positie vragen. Daarnaast is het snel afgeleerd dat een paard zijn been optilt zonder daadwerkelijk het been word geraakt zonder commando.

En het is de makkelijkste positie om de jambette uit te lokken en te gaan shapen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 20:24 



 
Profiel   

En wat vinden jullie van deze ze kan hem nog maar een week

http://i44.tinypic.com/2ez4d1w.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 20:38 



 
Profiel   

Makkelijker voor de spaanse pas vind ik niet. Als je er voor staat moet je namelijk nog eens extra gaan oppassen omdat je paard naar voren komt. Ook dan is er naast staan stukken veiliger.
Ik snap je redenen, maar ik denk niet dat je mensen maar 1 manier moet laten zien als er ook meerdere zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 20:50 



 

Heel interessante topics zo! Van mij mogen er zeker meer komen ;)
Zal wel voornamelijk volgen, aangezien ik zo ver nog niet ben :+ Maar ik vind het wel allemaal erg interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 23:40 



 
Profiel   

Hee ik zie ineens mijn paard voorbij komen.
Het gaat tegenwoordig al veel beter hoor met mijn Jambette! Kom helaas niet zoveel aan oefenen toe maar ze weet precies al wat ze moet doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-12 23:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen