Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijheidsdressuur met Django en een showdebuut!

 
Profiel   

Omdat dit oude topic: [VD-ITP] Django, lekker spelen in de vrijheidsdressuur!
Opeens omhoog begon te komen, leek het me leuk om een topic te maken met hoe hij alweer vooruit is gegaan :D


Django is sinds 14 maart 2015 bij me.
Hij is een 5 jarige PRE uit Spanje en een schat van een paard :+:

Hij is enorm speels, verzint bijna alles zelf, denkt met je mee en is fanatiek.
Gisteren mocht hij voor het eerst mee op 'show'.

Inprincipe zou hij alleen mee gaan als 'bakmeubilair' zodat hij wat kon wennen terwijl ik met Winnie de daadwerkelijke show deed. Maar hij was zo bezig met continue het publiek inpakken dat hij van mij ook wat mocht doen. Dat viel hem érg goed in de smaak en je zag hem gewoon glimmen _O-

In de 2e demo durfde hij zelfs te gaan liggen :):)

In plaats van een filmpje van 2 maanden geleden, nu 1 van 2 weken geleden!


Inmiddels beheerst Django:
Voerweigeren
Targetten
Jambette
Spaanse pas
Spaanse draf
"Spaanse galop"
Steigeren
Spagaat
Compliment
Op het blok
Liggen
Beginnetje klassieke buiging

Het grootste deel heeft hij voornamelijk zelf verzonnen :')
Pas is ook Britt Dekker langsgeweest van PaardenpraatTV, over een paar weken komen er instructiefilmpjes online waar Django en Winnie samen inzitten op PaardenpraatTV :D


[ img ]


[ img ]



[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]



En de trotse man op zijn eerste show :))

[ img ]

[ img ]


(er stond trouwens wel publiek hoor, deze foto's zijn uit het publiek genomen :)) )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:25 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard en wat ontzettend knap dat je in zo'n korte tijd al zo'n vertrouwensband samen hebt opgebouwd dat hij dit allemaal voor je doet _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:29 



 
Profiel   

Wat een zelfvertrouwen heeft hij gekregen zeg. En die oogjes op die laatste foto. "Hallo, zien jullie wel hoe knap ik ben?"

Ik moet trouwens ook ongelofelijk lachen om die kippen in beeld steeds, sorry. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:30 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Wat een zelfvertrouwen heeft hij gekregen zeg. En die oogjes op die laatste foto. "Hallo, zien jullie wel hoe knap ik ben?"

Ik moet trouwens ook ongelofelijk lachen om die kippen in beeld steeds, sorry. :')


Ja die kippen.... Wat doe je er aan :')


Django is een échte hartedief... Hij stond in een box op het terrein gisteren, en stond de HELE tijd met zijn hoofd naar buiten aandacht te trekken, en je had zijn koppie moeten zien toen al die mensen hem aandacht gaven en aaiden... :')
Geboren showpaard _O- hij vind zichzelf vooral zo leuk, heerlijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:32 



 
Profiel   

Ik zie het helemaal voor me. :D
Vind het sowieso een bijzonder paard, maar ik heb ook iets met schimmels. Hij heeft een intelligente blik in zijn ogen. Het lijkt me zo'n paard waar je hele "gesprekken" mee kunt voeren zonder dat een buitenstaander dat ziet. Hij verteld jou wat hij vind, maar luistert ook naar jou mening.
Je "ziet" de communicatie tussen jullie, de dialoog. Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:34 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Ik zie het helemaal voor me. :D
Vind het sowieso een bijzonder paard, maar ik heb ook iets met schimmels. Hij heeft een intelligente blik in zijn ogen. Het lijkt me zo'n paard waar je hele "gesprekken" mee kunt voeren zonder dat een buitenstaander dat ziet. Hij verteld jou wat hij vind, maar luistert ook naar jou mening.
Je "ziet" de communicatie tussen jullie, de dialoog. Mooi!


Heb al veel paarden in handen gehad en mee gewerkt, maar Django is idd een 'aparte'....

Hij heeft een heel ander niveau van intelligentie en communicatie dan dat ik met andere paarden heb gemerkt, sommige mensen noemen het al een "Oude Ziel", kan ik me ergens wel in vinden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 21:40 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf jullie zyn zo leuk Stel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-15 22:00 



 
Profiel   

Mooie Django! :D
Hij lijkt me inderdaad ook een 'oude ziel'. Doet me wat denken aan een lusitano waar ik mee werk, hij is het 'koningspaard' uit de boeken van Klaus. Django doet me er ook wat aan denken :D (https://www.youtube.com/watch?annotatio ... BkIe803Coo)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 09:06 



 
Profiel   

Wat een machtig beest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-15 18:37 



 
Profiel   

Wat onwijs gaaf!! Heb wel weer gelachen om die kip die aan het begin van het filmpje -totaal niet onder de indruk van de knappe buiging van Django- voorbij sjokt, haha!

Complimenten! Ik hoop op een dag ook zo met 'mijn' PRE aan de slag te mogen gaan! (Eerst kopen : D). Geweldig om jullie band te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 09:02 



 
Profiel   

Jaaaa toppertje!!! Die laatste foto inderdaad, wat een trots straalt hij uit!! <3
Echt heel mooi :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-15 13:37 



 
Profiel   

Wat een fanatiekeling! Prachtig!
Ben zo benieuwd hoe de komende maanden/jaren eruit gaan zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-15 10:28 



 
Profiel   

Bokt geeft aan dat dit topic al even op nonactief staat, desalniettemin hoop ik dat mijn reactie welkom is.

Wat is Django toch een lekker ding! Hij komt op mij over als: "baasje, wat kan ik vandaag nog allemaal leren?!". Heerlijk om te zien! En die kippen, haha, ik weet dat er al eerder wat over gezegd is. Ik bedoel het ook totaal niet bekritiserend; ik vind het simpelweg vermakend hoe die kippen door Django's knapste kunstjes banjeren om de show te stelen :D

Ik voorspel dat je héél veel succes en plezier aan hem gaat beleven. Zoals sommige paarden een aanleg hebben voor springen of dressuur, heeft Django dat overduidelijk voor VD en grondwerk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-15 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen