Loswerken met Benz van Marjans Paardenschool [2]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Loswerken met Benz van Marjans Paardenschool [2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:56

Afbeelding

Deze week heb ik Benz en mij weer op beeld gezet. We zijn nu ongeveer een jaar samen aan het werk,
met daarin een pauze van 3 maanden afgelopen winter.
De plaatjes zijn van bovenaf genomen dus misschien oogt het soms wat vreemd.

Hier de link naar het topic van februari: klik
Zelf zie ik positieve verandering in zijn manier van bewegen en in het gebruik van zijn lijf.
Ik mag nog meer op mijn eigen houding gaan letten.
Rustiger worden en nog wat meer rechtop komen met mijn bovenlijf.
Daar werken we aan. :)
Zeker linksom is hij veel beter geworden.

We doen bijna alleen maar loswerken.
Daarnaast gemiddeld 1 a 2x per week wat connected grondwerk.

Afbeelding

Afbeelding
Hier doet hij zijn best om terug te komen op de achterhand bij het naar binnengaan.
Hij houd nog iets vast bij zijn hals en schoft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, hij is nog aan het zoeken,
maar ben blij dat hij nieuwschierig is naar hoe hij zijn lijf kan bewegen.

Afbeelding
En weer een rustige draf!

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Re: Loswerken met Benz van Marjans Paardenschool [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:36

Super dat je ook 'gewoon' zo een paard mooi kan laten lopen en zijn lichaam goed kan laten gebruiken :)

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Loswerken met Benz van Marjans Paardenschool [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:22

ITP --> VD-ITP

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Loswerken met Benz van Marjans Paardenschool [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:01

Ziet er prachtig uit! Ik doe zelf ook veel aan loswerken met mijn haflinger. Met mijn welsh vooral nog aan de leadrope, maar die train ik ook nog maar kort.
Kun je mij wat meer vertellen over Marjans Paardenschool?

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 07:26

Bedankt! Wat leuk dat je ook veel aan het loswerken bent met je haflinger en welsh.

Marjans Paardenschool zit in Deventer en is een plek om alles te leren over 'alternatief' paarden houden, verzorgen, trainen en rijden. Maar ook hoe je jouw situatie of jouw training zo goed mogelijk kan maken voor het paard. Het is er eigenlijk op gericht om bij alles wat je doet, te zorgen dat het paard er beter, mooier en blijer van wordt. Er staan gemiddeld 20 les paarden. En er wordt gewerkt met veel verschillende trainingsmethoden waardoor er geen 'vaste' weg is.

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:33

speedy_cindy schreef:
Bedankt! Wat leuk dat je ook veel aan het loswerken bent met je haflinger en welsh.

Marjans Paardenschool zit in Deventer en is een plek om alles te leren over 'alternatief' paarden houden, verzorgen, trainen en rijden. Maar ook hoe je jouw situatie of jouw training zo goed mogelijk kan maken voor het paard. Het is er eigenlijk op gericht om bij alles wat je doet, te zorgen dat het paard er beter, mooier en blijer van wordt. Er staan gemiddeld 20 les paarden. En er wordt gewerkt met veel verschillende trainingsmethoden waardoor er geen 'vaste' weg is.


Klinkt erg leuk, vooral omdat het voor mij nog te doen is kwa reistijd! Ik ben zelf al een aantal jaren bezig me te verdiepen in het alternatief omgaan mijn paarden, maar op veel plekken houden ze 1 methode aan, waar ik het totaal niet mee eens ben. Ik neem overal wat mee en gebruik wat bij mij en mijn pony's past.
Als ik mijn rijbewijs heb gehaald wil ik graag lessen gaan volgen en meedoen aan cursussen. :D

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 09:05

Wat leuk!! Je bent van harte welkom!
En dat is volgens mij ook het mooiste, om van alles wat je leert en weet, te kijken wat bij jou en je paard past en dat toe te passen.
Na 7 jaar dagelijks aanwezig zijn ben ik hier nog steeds niet uitgeleerd... :)