Promise kan steigeren op commando

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Promise kan steigeren op commando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:01

Hee,

Misschien kennen sommige van jullie Promise en mij wel.
Aangezien we op dit moment niet veel kunnen doen, heb ik besloten om Promise te leren steigeren op commando om haar achterhand sterker te maken.
Er is veel voorbereidend werk verricht om dit voor elkaar te kunnen krijgen en ben me bewust van de gevaren van deze oefening

Ik heb persoonlijk niet zoveel met vrijheidsdressuur, maar zie deze oefening puur als ondersteuning van de training.

Opbouwende tips zijn altijd welkom, woorden waar ik niets mee kan natuurlijk niet.
Andere leuke oefeningen om achterhand te stimuleren en trainen zijn natuurlijk wel altijd welkom.


Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Promise kan steigeren op commando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:04

Mooi steigertje, beheerst zo te zien :) vanwaar kunnen jullie nu niet zoveel?

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:08

Pacific schreef:
Mooi steigertje, beheerst zo te zien :) vanwaar kunnen jullie nu niet zoveel?


Dank je wel! Promise mag niet meer bereden worden en zijn momenteel hard aan het trainen om er nog uit te kunnen halen wat er nog wel in zit. Promise heeft een hele lichte vorm van kissing spines en een achterhand die niet zo goed mee wil groeien in bespiering, vandaar mijn oefeningen puur gericht op achterhand. Er zijn wel topics geopend waar precies in staat wat ze heeft, maar is een lang verhaal ;)

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:15

samanthaaxx schreef:
Pacific schreef:
Mooi steigertje, beheerst zo te zien :) vanwaar kunnen jullie nu niet zoveel?


Dank je wel! Promise mag niet meer bereden worden en zijn momenteel hard aan het trainen om er nog uit te kunnen halen wat er nog wel in zit. Promise heeft een hele lichte vorm van kissing spines en een achterhand die niet zo goed mee wil groeien in bespiering, vandaar mijn oefeningen puur gericht op achterhand. Er zijn wel topics geopend waar precies in staat wat ze heeft, maar is een lang verhaal ;)


Ai, das rot. Goed dat je hem in ieder geval niet opgeeft. Wat zijn je plannen voor de toekomst dan met hem?

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:21

Pacific schreef:
samanthaaxx schreef:

Dank je wel! Promise mag niet meer bereden worden en zijn momenteel hard aan het trainen om er nog uit te kunnen halen wat er nog wel in zit. Promise heeft een hele lichte vorm van kissing spines en een achterhand die niet zo goed mee wil groeien in bespiering, vandaar mijn oefeningen puur gericht op achterhand. Er zijn wel topics geopend waar precies in staat wat ze heeft, maar is een lang verhaal ;)


Ai, das rot. Goed dat je hem in ieder geval niet opgeeft. Wat zijn je plannen voor de toekomst dan met hem?


Uiteindelijk is mijn doel om af en toe nog eens een bosritje en/of strandritje te kunnen maken. Mijn tussendoel is om haar voor de kar te laten lopen, zodat ze voldoende spierkracht ontwikkeld om eventueel weer een ruiter te dragen. Rijden is misschien te veel gevraagd, maar voor de kar is iets wat ik sowieso wel met haar wil bereiken.

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Promise kan steigeren op commando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:11

Nu wil ik het niet verpesten, maar is steigeren dan wel zo verstandig met kissing spines en een achterhand die niet zo wil? Juist de rug en de achterhand ga je heel veel meer belasten dan wanneer je je paard rijd...

Wat wél een hele goede oefening zou kunnen zijn die én de achterhand traint, én lucht geeft tussen de wervels is de berggeit :) Die maakt de rug van staartwortel tot hoofd lang en sterkt ook de achterhand geod aan :)

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 13:21

VisibreTeam schreef:
Nu wil ik het niet verpesten, maar is steigeren dan wel zo verstandig met kissing spines en een achterhand die niet zo wil? Juist de rug en de achterhand ga je heel veel meer belasten dan wanneer je je paard rijd...

Wat wél een hele goede oefening zou kunnen zijn die én de achterhand traint, én lucht geeft tussen de wervels is de berggeit :) Die maakt de rug van staartwortel tot hoofd lang en sterkt ook de achterhand geod aan :)


Dank je wel voor de feedback en de tip! Hier ga ik zeker iets mee doen! Lijkt me inderdaad ook een hele leuke oefening