VD met mijn witte parel <3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 13:13

Hoi bokkers,

Even een korte uitleg over ons ;)

Dit is Alana mijn 15 jarige Bwp merrie, ik rij vooral dressuur met haar ookal is ze springen gefokt, we doen het effe wat rustiger aan met het springen en ook gaan we heel erg veel naar het bos, we houden allebei heel erg van wandelen :) En nu zijn we ons ook wat meer aan het richten op vrijheidsdressuur en grondwerk. Alana is op 3 juni fiere mama geworden van een hengstje genaamd Patchoulli van het Heidebos <3

Hier mijn 2 pareltjes in actie :D
Afbeelding

Ik ben met grondwerk en vrijheidsdressuur begonnen omdat Alana een groot jaar geleden een peesblessure opliep :( het verdikt was 4maand enkel stappen aangezien ze toen net drachtig was en geen medicatie mocht krijgen. In het begin heb ik nog geprobeerd om onder de man (nou ja vrouw :P ) te gaan stappen, maar aangezien Alana heel veel temperament heeft en heel graag haar ei kwijt wou werd het al snel te gevaarlijk voor zowel paard als ruiter...
Dus ik moest haar op een andere manier zien bezig te houden, ik stapte 3x per dag met haar door het gangpad van de stallen, daar kon ik haar rustig houden en daar koppelde ik dan wat grondwerk oefeningen aan :) wat eigenlijk verbasent goed ging! Daarna ben ik begonnen met kleine kunstjes, flemen, kusjes geven, voetjes, jambette en als haar been terug beter was berggeit en spaggaat enz. Door haar dracht ben ik nog niet aan zwaardere kunstjes kunnen beginnen, het buikje zat nogal in de weg ;) en daarna heb ik haar even laten genieten van haar veulentje :)
Oke genoeg blabla :P hier een paar foto's!

Voetje rechts
Afbeelding

Voetje links
Afbeelding

Spaggaat
Afbeelding

Jambette links (hier ben ik best wel fier op, want dit ging niet zo vlot in het begin)
Afbeelding

Jambette rechts
Afbeelding

Flemen
Afbeelding

Kusje geven
Afbeelding

Knuffel (deze ging nu niet zo goed)
Afbeelding

Schudden (deze oefening heb ik in het begin ook geprobeerd, maar dan werd ze nogal kwaad, nu terug even geprobeerd en ging al veel beter, dus ben hier best wel blij mee)
Afbeelding

Cirkelen
Afbeelding

En natuurlijk word mevrouwtje heeeel veeeel beloond :D
Afbeelding

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden :o tips mogen altijd of leuke ideeën voor nieuwe kunstjes, we zijn nog niet zo lang bezig maar vinden het beiden leuk :) dus ik wil er wel mee verder! Haar been is nu uiteraard terug volledig genezen *\o/* Steigeren wil ik bewust nog niet aanleren, tenzij ik echt veel ervaring heb en volledige controle over haar heb. Alana is een paard dat echt makkelijk op der achterbenen gaat als er wat gebeurt (lees: schrikken, stress, teveel druk,...) dus wacht hier liever wat mee, als ik het al ga aanleren ;) Buiten gaat de VD meestal wat moeizamer, aangezien ze rap afgeleid is en nu haar enorm stoorde aan de vliegen.
Kunstjes die ze al kan: Voetjes geven, kusjes, flemen, rondje draaien, volgen, achterwaards, spagaat, berggeit (wel nog met een balkje voor), jambette (ook onder de vrouw begint te lukken), knuffel, schudden (zijn we terug mee bezig). Ik denk dat ik er geen vergeten ben :P

Nog een laatste foto'tje van haar lieve koppie <3 Bedankt voor het kijken en laat gerust een reactie achter :)
Afbeelding
*D :wave:

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 18:57

Jammer om te zien dat zovelen hier een topic bekijken maar het op de moeite steken een reactie te plaatsen... :\

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:02

Ik weet niet waar jij ziet hoeveel mensen een topic aanklikken maar je hebt hele leuke paarden! Leuk dat ze zo veel kunstjes kent! :)

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:03

Dat kan je zien bij het vrijheidsdressuur topic in het begin hoeveel je topic bekeken word ;)

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:06

Ik verschoot eventjes van de spagaatfoto.. Misschien kun je eens bij visibre horen wat goede oefeningen voor haar kunnen zijn ;)

Leuke foto's plezier straalt ervan :D

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:27

Sheenegro hoe bedoel je je schrok van de spagaat? Ze heeft een diepe rug, dus dat vertekend een beetje volgens mij

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:32

Vandaar dat ik een beetje schrok, het benadrukte het een beetje extra.. Maar volgens mij kent visibreteam wat oefeningen zodat je de rug wat opsterkt ;)

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:53

Ga eens bij haar luisteren. Tips zijn altijd welkom! Die rug eens een beetje een probleem :( maar het is aangeboren. Ze staat nu ook erg gestrekt.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:39

Charmant paardje! :)

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:27

Dank je :)

cherrypower
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-04-14
Woonplaats: meteren

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:31

Ziet er leuk uit en fijn uit, (ik ben ook helemaal weg van je paardje <3 )!

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:24

Leuk paardje heb je zeg! *\o/*
Ziet er goed en fijn uit de oefeningen!

Veel plezier nog met je knapperts <3

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 22:54

Dank je :) we doen ons best :o

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:57

Wat een knap paardje!
En wat knap dat ze het verschil kan onderscheiden tussen voetje en jambette

Vickz

Berichten: 1614
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen Belgie

Re: VD met mijn witte parel <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 23:00

Ja ik vraag jambette van opzij en met druk aan haar oksel, voetje ervoor door naar haar Been te wijzen (in het begin tikte ik met een zweepje tegen haar Been, maar dat is nu niet meer nodig)