Dominant? Moeite Longeren flemen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 22:33

Hallo,
Ik zit momenteel met een paar problemen. Mijn verzorg Shetlander x fallabella van 4 jaar jong (merrie) doet al een paar maanden vreselijk moeilijk. Met Longeren in stap komt ze naar ons toe gelopen. Dan gaat mijn vriendin of ik erlangs lopen met meer druk op het halster (vasthouden af en toe los). Zodra een van ons het halster los laat komt ze gelijk weer naar het midden. Meestal pakken we haar weer vast en lopen weer door. In draf doet ze precies het zelfde als hier boven. Maar hier heeft ze nog een trucje. Stoppen. Draaien. Stilstaan. :(:) Waarop wij weer balen. Vaak weer vastpakken en weer rustig laten draven. -O- Als ze het tekens doet tikken we wel eens op de grond. Maar dan gaat ze de andere kant weer oplopen.. :') Wat kunnen we hier aan verbeteren? De volgende vraag is: sterretje kent flemen al. Ze kon het ook goed. Nou flappert ze steeds met haar lip. En gaat ze happen. Dit doet ze ook als wij eten vast hebben. Dan word ze onrustig. Ze is aan de dikke Kant dus de beloningen zijn minimaal. Daarom is Longeren ook belangrijk. Sorry als het niet goed staat of niet duidelijk is. Ik doe mijn best :)

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 22:27

Niemand?

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:31

Omdat je het niet goed aanleert en streng genoeg bent.
Zet een ringetje af als het kan, wat mij betreft met balken.
Doe een halstertouw aan het hoofdstel en laat je vriendin aan de buitenkant van het dier lopen, met het halstertouw vast, in een boogje. Jij hebt een lange zweep vast, op het lichaam gericht zodat hij niet naar de binnenkant kan komen en met de lange zweep staan jij, je zweep en je pony in een driehoek. Zorg er ook voor dat je bij zijn kont staat, niet op zijn schouder. Dat nodigt uit om naar jou toe te komen.

Happen is direct terug 'happen'. Laat je hand maar eens zwabberen. Hoeft niet hard maar laten schrikken.
Niet belonen, je hebt het niet gevraagd.

Wees consequent en duidelijk voor de pony. Lees je goed in voor je wat uit gaat proberen en neem hulp/les.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:31

Vraag hulp van iemand die vaker heeft gelongeerd. Kennelijk zijn jullie niet duidelijk genoeg in wat jullie van haar willen... ze is al paar maanden lastig dus zou even zorgen dat haar eigenaar of instructrice haar paar keer gaat longeren en dat jullie daarna met uitleg weer zelf bezig gaan.

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 09:44

We zijn wel duidelijk. Ze is alleen 4 dus ze moet het leren.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:45

Als jullie duidelijk zouden zijn.. zou je geen problemen hebben...

Hebben jullie de eigenaar al gevraagd om te helpen?

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dominant? Moeite Longeren flemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:21

VD-ITP ---> TVG
Ivm geen foto's maar vraag.