Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijheidsdressuur fotos

 
Profiel   

Hoi! Hier wat fotos :)

1 jambette

[ img ]

2 steigeren!


[ img ]

3 flemen (ik sta er raar op i know)

[ img ]

4 compliment

[ img ]

5 nog een compliment

[ img ]

6 nog een steiger

[ img ]

Dat was het :D
Bedankt voor het kijken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 14:53 



 
Profiel   

Leuke foto's en een leuke pony heb je!
Ik weet verder niet zo veel van vrijheidsdressuur, maar het ziet er leuk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 14:54 



 
Profiel   

Leuk! :) Ik zou verder wel uitkijken bij foto 2, dat je zo dichtbij staat bij het steigeren.. Kan heel vervelend fout gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-15 13:57 



 
Profiel   

NikkiLoves schreef
Leuk! :) Ik zou verder wel uitkijken bij foto 2, dat je zo dichtbij staat bij het steigeren.. Kan heel vervelend fout gaan!


Haha dankjewel voor de tip! Verder ben ik niet zo bang voor slaan maar ik let altijd op ;) maar bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-15 17:00 



 
Profiel   

Mag ik vragen hoe oud je pony is? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 13:37 



 
Profiel   

VisibreTeam schreef
Mag ik vragen hoe oud je pony is? :)


hij is 2 en een half.
maar ik heb nagevraagd aan de dierenarts en de dierenbescherming waar ik mijn pony vandaan heb, of het wel goed was met de leeftijd. die zeiden ja. en hij lijkt er geen last van te hebben.is dit eigelijk wel goed voor mijn pony? ik vraag het maar aan jou vanwege je ervaring :)

p.s ik ben een groot fan <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 17:47 



 
Profiel   

Ik vindt dat die voor twee en half toch al best zware oefeningen doet. Tevens zie ik ook bvb het compliment waar totaal geen ruggebruik is. Jouw pony bolt zijn rug op. Als je zo met een jong dier traint dan is die in een mom van tijd fysiek gewoon kapot. Dito geldt voor het steigeren. Dat is fysiek een hele zware oefening. Dat doe je niet zonder voorbereiding van zijn lijf hierop. Ik persoonlijk zou eerst met andere lichte oefeningen beginnen en daarnaast het lijf van jouw pony rustig aan gymnasticeren alvorens je begint aan deze kunstjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 17:53 



 
Profiel   

bertbartpony schreef
VisibreTeam schreef
Mag ik vragen hoe oud je pony is? :)


hij is 2 en een half.
maar ik heb nagevraagd aan de dierenarts en de dierenbescherming waar ik mijn pony vandaan heb, of het wel goed was met de leeftijd. die zeiden ja. en hij lijkt er geen last van te hebben.is dit eigelijk wel goed voor mijn pony? ik vraag het maar aan jou vanwege je ervaring :)

p.s ik ben een groot fan <3 *\o/*


Ik denk dat nog dierenarts nog de bescherming verstand hebben van vrijheidsdressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 18:02 



 
Profiel   

bertbartpony schreef
VisibreTeam schreef
Mag ik vragen hoe oud je pony is? :)


hij is 2 en een half.
maar ik heb nagevraagd aan de dierenarts en de dierenbescherming waar ik mijn pony vandaan heb, of het wel goed was met de leeftijd. die zeiden ja. en hij lijkt er geen last van te hebben.is dit eigelijk wel goed voor mijn pony? ik vraag het maar aan jou vanwege je ervaring :)

p.s ik ben een groot fan <3 *\o/*


2 en een half is inderdaad behoorlijk jong om deze oefeningen uit te voeren, zeker omdat je paardje een heel stuk jonger oogt een nog veel bespiering lijkt te missen :)

De dierenarts hoeft niet perse te weten wat voor impact VD heeft op een pony, de dierenbescherming ook niet :)

Laat het even rusten, ga eerst de basis en kleine dingen + grondwerk doen en pak het over een jaartje nog eens op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 18:26 



 
Profiel   

Er zijn zo veel leuke oefeningetjes om je paard wat uit te dagen zonder m schade te berokken. Daarnaast is een goede grondwerk basis echt een pre voor alles andere wat komt. Net wat Nikki zegt. Parkeer de grote kunsten en doe meer voorbereidend werk. Zo hou je de lol erin en je paard fysiek gezond. De rest komt echt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-15 20:01 



 
Profiel   

Hihi leuk hoor:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-15 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen