Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijheidsdressuur met Ginny

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ondertussen verzorg ik Ginny alweer bijna 1 en een half jaar! En wat heb ik veel van haar geleerd! In dit topic wil ik het vooral even hebben over de vrijheidsdressuur. :)
Ginny is een appaloosa van 19 jaar. Ze vind rijden niet echt leuk maar in het grondwerk heeft ze altijd wel lol, alleen steeds weer het zelfde vind ze erg saai. Zo kwam ik op het idee om te beginnen met vrijheidsdressuur, omdat je zo veel nieuwe oefeningen aan kan leren en we zo dus niet steeds hetzelfde doen :D

Ze kan tot nu toe al: voetje geven, jambette, flehmen, hoofd scheef houden, rondje draaien, achteruit met klopjes op haar kont en een begin van de spagaat. (ik hoop dat ik niks vergeet :+ )

1. September, hoofd scheef houden :)
[ img ]


In oktober heb ik voor mijn verjaardag een fotoshoot gedaan met Ginny en mijn hond Binka. Wat een geweldig resultaat!! De foto's zijn gemaakt door Philippine Dijkstra (Phiep op bokt) van CreatingMoments Fotografie.

2. Flehmen :D
[ img ]

3. Jambette
[ img ]

In de winter staat op stal altijd een van de weides vol met water, zodat als het vriest daar een mooie ijsbaan is. Dus in de vakantie zijn een vriendin van stal en ik met de paarden het water in gegaan :D En wat vond ze het leuk! Ik heb haar nog nooit zo blij gezien!! Dus later die week heb ik het nog een keer geprobeerd. Dus ik loop met haar richting het water met het idee: Ginny vind dit geweldig dus die stapt er toch wel zo in...
Maarja, Ginny zou Ginny niet zijn om het dan te vertikken er in te lopen en vervolgens pas te komen als ik het water in loop en haar met stukjes wortel moet lokken... :Y) Dus ja aan het eind zaten mijn schoenen helemaal vol met water... Dankjewel Ginny voor deze goede les :+
Ik heb alleen foto's van de eerste keer.
4. In het water :D
[ img ]

5. Toen was mevrouw blij en moest ze alle oefeningen even heel mooi uitvoeren, zo hield ze haar hoofd de hele tijd scheef en wilde ze heel graag flehmen :+
[ img ]

6. Wauw, wat was ik hier trots op! Ginny is een paard met weinig vetrouwen in mensen en dit was de 2e keer dat ik even bij haar kon zitten :D En laatst liet ze me weer toe!
[ img ]

7. Had ik al gezegd dat Ginny heel blij werd van het zwemmen :+
[ img ]

Laatst met kerst nog wat foto's gemaakt. Eerst wat vrijheidsdressuur gedaan en daarna wat kerstfoto's gemaakt.
8. Jambette (Ginny kijk eens blij :Y) )
[ img ]

9. <3
[ img ]

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden!

Hebben jullie nog tips? Weten jullie nog leuk oefeningen? Hebben jullie een goede uitleg hoe je het liggen aan kan leren? En weten jullie nog leuke grondwerk dingen die we kunnen doen?

Als je het leuk vind om meer van ons te zien kun je ons volgen op instagram: @casper_ginny_and_me en op facebook: casper, ginny and me
Ik ben deze pagina's net begonnen dus er is nog niet echt iets geplaatst :+ Deze pagina's gaan ook over mijn nieuwe paard Casper die ik nu net een paar maanden heb *\o/*

Groetjes Renate & Ginny /3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-16 21:31 



 
Profiel   

wat een leuk paardje heb je zeg !

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 19:29 



 
Profiel   

Dankje!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 19:31 



 
Profiel   

Wat een leuk dier!

Mag ik misschien vragen waar hij staat? En heeft hij een hartje op zijn billen? Er stond ook een appaloosa ginny op stal het Reelaer, maar die is al heel lang weg :P (Ik heb er zelf tot ongeveer 6 jaar geleden gereden en toen ging hij al weg :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-16 19:33 



 
Profiel   

Leuk paardje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 01:21 



 
Profiel   

Leuke foto's en wat een knap paardje !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 10:40 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard! <3 De mooiste appaloosa die ik ooit gezien heb. Oefeningen zien er ook netjes uit! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 11:05 



 
Profiel   

Wauw wat een mooi paard <3 Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 11:45 



 
Profiel   

Wat leuk Renate! Ik vind jullie echt een leuk stel samen!

@eclair: dan is dit dezelfde ginny

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 11:52 



 
Profiel   

Wat ziet dit er fijn uit! Heel mooi paardje en nogmaals het ziet er heel vriendelijk en vrolijk uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 11:55 



 
Profiel   

Wat grappig! Ik herkende ginny gelijk met haar aparte look :)
Jullie zijn erg leuk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 12:34 



 
Profiel   

ziet er leuk uit ! heel erg vriendelijk wat al eerder werd gezegd :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 12:38 



 
Profiel   

Wat leuk om haar te zien zeg! Ik heb heel lang geleden op haar mijn ruiterrijbewijs gehaald. Herkende gelijk het hartje op haar kont op foto 6. Ze ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:26 



 
Profiel   

Wat een tof paard <3 :#
Nog veel plezier met haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:51 



 
Profiel   

Wat een mooi paardje! ziet er leuk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:53 



 
Profiel   

Waaauw wat leuk om ginny na zoveel jaren weer eens terug te zien! Wat ziet ze er nog goed uit! Ginny ken ik nog van de tijd dat ze een fokmerrie was op de appaloosa fokkerij Axiomas waar ik de paarden verzorgde. Wat een leuk stel zijn jullie samen! Geef haar maar een dikke kus van me

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 14:39 



 
Profiel   

Wat grappig inderdaad! Ken Ginny ook van 't Reelaer.. :) ik dacht al, wat komt ze me bekend voor..
Mooie foto's, ziet er fijn uit! Veel plezier nog samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 15:27 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard, echt helemaal mijn stijl!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 15:39 



 
Profiel   

Oh wauw uitgelicht!! :D *\o/*

Bedankt allemaal!! Doet me goed dit te horen!! :D

@eclair98: Dat is inderdaad deze Ginny :)

@mirjam: Dankjee :D

@annebe: Die herken je inderdaad makkelijk :+ en dankjewel! :D

@sheilarianne: Dankje! :D en zal ik doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 16:03 



 
Profiel   

Wat super leuk om te zien dat je zo'n goede band hebt met Ginny! Heb haar zelf jaren gereden en vond het echt een topper!
Ik kan met herinneren dat ze het super leuk vond om heel hard te gaan, hoe harder hoe beter. En springen vind ze ook erg leuk, misschien leuk om aan de hand te doen!

Geef het "dametje" maar een dikke knuffel van me

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 16:36 



 
Profiel   

Wat een gaaf paardje! Erg leuke kleur :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:04 



 

Gaaf paard zeg!
Parcourtje, soort schriktraining met verschillende obstakels misschien ook leuk om te doen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:07 



 
Profiel   

@DDlovesIona: haha inderdaad hoe harder hoe beter :D vrijspringen vind ze wel leuk maar ze vind het nog leuker om er langs te gaan en mij keihard aan het werk te zetten :Y)

@IngeCharlie: dankje!!

@_Dreamer: Dankje! ik zal is kijken of ik nog wat interessante obstakels kan vinden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 19:05 



 
Profiel   

Leuke foto's Renate!
Mooi paard is Ginny toch ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 22:00 



 
Profiel   

Leuke foto's! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 22:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen