Vrijheidsdressuur met Blando!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Vrijheidsdressuur met Blando!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 21:32

Hoi!

Leuk dat je een kijkje neemt in m’n topic! Ik zal ons even voorstellen aangezien ik hier nog vrij nieuw ben (ik ben al een paar jaar lid, maar ik ben al die tijd vooral een stille meelezer geweest).

Ik ben Daniëlle en dit is mijn bijrijdpaard Blando; een hele lieve, soms ietwat lompe, Tuiger ruin van 12 jaar.

Afbeelding

Ik verzorg Blann nu bijna een jaar en we doen sinds 2 maanden 2x per week aan vrijheidsdressuur. Ik had hier al een klein beetje ervaring mee en aangezien Blann momenteel niet gereden kan worden heb ik het, in overleg met z’n eigenaresse, weer opgepakt. Naast dat het een leuke afwisseling is voor hem leert hij gelijk geduldig op voer wachten (lastig, heel lastig) en in z’n eigen ruimte te blijven (ook lastig, want hij denkt af en toe dat hij een schoothondje is :') ).

Blann beheerst inmiddels de volgende oefeningen:
- Voer weigeren
- Targetten
- Flemen
- Voetje geven
- Jambette

De volgende oefening die ik hem wil leren is de spagaat, maar daarmee wacht ik totdat hij helemaal blessurevrij is. Tot die tijd wil ik bovenstaande oefeningen perfectioneren.

Tijd voor wat foto’s!

Targetten
Afbeelding

Flemen
Afbeelding

Voetje geven
Afbeelding

Jambette, een aantal weken terug
Afbeelding

Jambette, afgelopen week
Afbeelding

En tot slot een filmpje!


Blann en ik houden van reacties *\o/* . Tips zijn ook heel welkom!

Jasmijn203

Berichten: 108
Geregistreerd: 23-01-16
Woonplaats: Delfgauw

Re: Vrijheidsdressuur met Blando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:36

Leuk! Jaloers dat hij goed het verschil kent tussen voetje en Jambette, haalt die van mij mar al te graag door elkaar haha.

JolijnAila12

Berichten: 65
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Friesland

Re: Vrijheidsdressuur met Blando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:06

Ziet er leuk uit, ga zo door! +:)+

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:40

Bedankt voor jullie reacties!

Jasmijn203: Het duurde ook even voordat Blann doorhad dat de jambette niet hetzelfde was als een voetje geven. Ik heb hem beloond bij elk mini-stapje in de goede richting en ineens viel het kwartje bij hem. Gewoon blijven oefenen :))!

kimmylhh

Berichten: 67
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Ergens in het gezellige Brabant :)

Re: Vrijheidsdressuur met Blando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:48

Wow ziet er super leuk uit! Ik wil ook graag beginnen met vrijheidsdressuur, het lijkt me super leuk! :j

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 16:06

Dankje :)! Ik heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou oppakken, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, Blann is echt super enthousiast (al kijkt hij op de foto's niet zo, haha :')).