Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een mooie dag om VD te oefenen: smile, heup target enz

 
Profiel   

Hier een korte compilatie van mijn training een tijdje terug: even wat oude kunstjes oefenen zoals lachen, liggen, heup target, touch, target negeren en buigen.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-16 20:43 



 
Profiel   

wauw heel mooi <3 hoe weet hij met welk lichaamsdeel hij moet targetten? ben heel benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-16 22:41 



 
Profiel   

Dank je. Deze video is het eindresultaat van een heel proces, zoals je wel kan snappen. Eerst leer je de onderdelen apart aan. Ik ben met Kyra begonnen met de neus target want dat is zo'n ontzettend veelzijdige oefening. Daarna heb ik er een stemcommando aan getraind.
De volgende stap is dan alleen belonen wanneer ze het commando opvolgt. Geen commando en toch de oefening doen = geen beloning. Commando +oefening = beloning, snap je wel?

De volgende stap is een ander lichaamsdeel, in ons geval de knie (dit was overigens een hele tijd later) en dat zo goed trainen dat ook daar geldt: alleen kans op een beloning als ik het vraag. In het begin bij het aanleren beloon je elk stapje richting het eindgedrag. Het paard moet dus leren op het commando te letten.
Dan kun je oefening 1 vragen, oefening 2 vragen, niets vragen. Als dat lukt een beetje goed gaat kun je de volgende oefening toevoegen enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-16 02:41 



 
Profiel   

Dankje voor je uitleg!

Hoe krijg je ze zo ver om met hun knie/heup de target aan te raken?

Neus snap ik, nieuwsgierig en ze raken vanalles aan met hun neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-16 11:15 



 
Profiel   

Zodra Kyra het van haar neus snapte (en natuurlijk wist ze al heel goed wat een 'click' betekende!!) was de overstap naar andere lichaamsdelen niet moeilijk meer. Gewoon in heel kleine stapjes verdelen.

Dus: vraag jezelf af wat is "click waardig"? Haar knie die de target raakt.
Hoe maak je dat zo gemakkelijk mogelijk?
Even helpen: eerst 1 of 2 seconden voor haar knie houden, reageert ze niet dan de target naar haar knie brengen en clicken & belonen. Nou, dat snapte Kyra heel snel hoor! Je kan ook de target vlakbij (1 cm) de knie houden en dan je paard vragen naar voren te stappen. Dan buigt het been en komt het 'vanzelf' tegen de target. Dan click je en beloon je. Er zijn meerdere wegen naar Rome. De truc is het heel gemakkelijk maken en dan de moeilijkheidsgraad stapje voor stapje opbouwen (na 3x goed een stukje verder weghouden, enz)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 05:30 



 
Profiel   

Aah dankje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen