Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:21

Leuk dat je komt kijken! Ik zal eerst een kort voorwoord doen.
Zoals een aantal van jullie weten is mijn Haflinger James* april 2016 overleden. Met James deed ik ontzettend veel leuke en maffe dingen. Waaronder 'kunstjes' op het blok.
Dat was helemaal ons ding en zowel James als ik konden daar onwijs in op gaan. :)
Ik kroop onder hem door, kwam bij hem op het blok zitten, gleed van zijn rug, voetje geven, ga zo maar door! Het kon niet gek genoeg.
Toen James overleed was die gekkigheid ook meteen over. Met Bliksem de shetlander was het lang zo leuk niet... Niet zo als met James. ;(

Tóch heb ik gisteren diezelfde kunsten mogen herbeleven!! En dat wel met mijn huidige Haflinger: Nicky! (aka Nick). En het voelde weer vertrouwd net als met James!
Wauw, wat was dát gaaf zeg!
Ik had Nick al kennis laten maken met het blok. Maar gisteren deed ik het voor het eerst zoals ik dat met James deed. Vanaf zijn rug met het blok bezig! En dat ging erg goed! En heb er echt van mogen genieten.

Omdat dit geheel de eerste keer was, heb ik ook een film waarin weinig tot niet in geknipt is. Zodat alles te zien is. Maar omdat die wel 12 minuten duurt, heb ik ook een verkorte versie gemaakt!

Genieten jullie mee? *\o/* (Haflinger Nick is vanaf juni 2016 bij ons).

1
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
En de film! Waarin o.a. te zien is dat Bliksem en ik onder Nick door kruipen! :D


9.
Lange versie. Hier is o.a. te zien dat het niet in 1 keer lukt om samen op het blok te gaan staan.


En omdat ik toch erg trots ben op wat ik samen met Nicky in zo'n korte tijd bereikt heb wil ik deze film graag met jullie delen. Deze heb ik gisteren gemaakt.


Bedankt voor het kijken!

p.s. Ik twijfel alleen even of dit onder vrijheidsdressuur hoort.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:22

Wat een super leuke foto's! <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:24

Heerlijk om te zien, je ziet jullie band gewoon groeien +:)+

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:27

Heel leuk! Wat een plezier mogen jullie samen nog gaan beleven!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:32

Wat een gave chaps heb jij aan,die vallen me nu ineens pas op. En de foto's,geweldig,maar dat wist je al! :D

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:21

wat super leuk! jullie gaan echt super!

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:33

Wat een fijne foto's! Hier groeit iets moois!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:03

Wat leuk! En wat tof met dat blok! Heb je die zelf gemaakt? Ik wil ook zo n blok!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:08

Gaaf dat je z'n band hebt met Nick! Heb je geen kou gevat zonder jas?

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:13

Ik geniet altijd van je topics! Zo leuk hoe jij met je dieren omgaat en er zichtbaar van geniet. :j

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:53

Nou Anoukloves_ jij neemt de woorden uit mijn mond! :D :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 09:07

Wat een leuke reacties allemaal, dankjewel! We zijn inderdaad al erg gegroeid! :D

Farbuba, De Chaps zijn van divoza. Vrij goekope (zijn ook uitgescheurd op de foto haha. Dat komt doordat ik vorig jaar ontzettend aan was gekomen en me er toch in gedrukt had :') ) Maar er zit reflectie op de zijkanten, wat ikzelf wel erg handig vind!

Farbster. Het blok is gemaakt door mijn schoonvader! Al ver voordat ik Daan leerde kennen hihi. Hij had hem destijds gemaakt voor de Welsh A van mijn schoonzus. Maar zo super stevig gebouwd (Ding is ook niet te tillen!!!) dat er makkelijk een Haf op past. En een shet tegelijk :') Ik moet hem verplaatsen met de kruiwagen.
Er is intussen al wel een keer een andere plank op de bovenkant gekomen. Ik denk dat hij al 15 jaar oud is het blok.

Afbeelding

Yenni. Ik had mijn dikke, lelijke winterjas maar even uit gedaan. Want ik lijk echt een michelin poppetje in die jas. Dat vond ik zo lelijk. Eerst was het wel even fris, maar toen ik eenmaal bezig was ging het prima! :D

Ik zag zojuist dat Nick wat moeilijk loopt. Ik vermoed dat hij zich verstapt heeft in de weide. Ik houd hem goed in de gaten. Heb gekeken of er geen ijsbal onder zijn hoef zit, maar dat zit er niet.
Misschien de kou op zijn spieren geslagen of spierpijn van het blok? Ik kijk het even een dag aan.
Verder eet hij goed, is nieuwsgierig en blij als altijd. Hij loopt alleen wat stijf.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:16

Ik vind ze echt heel keuk samen, die haf en die shet. Je stopt er veel moeite in, heel leuk. Ik vind t knap.

Even afwachten met dat stijf lopen. Hoeft allemasl niks te zijn. Als het net eenpaar dagen niet beter wordt, kun je er altijd naar laten kijken. Ik moet ook eens kijken hoe ik zo n blok kan maken. Vind het echt heel leuk. En ik mis dan meteen mijn shet.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 10:01

edit. Dankje ze zijn ook heel leuk samen die twee. Maar dat was Bliksem ook al met James. Echt leuk stel! En nu eigenlijk hetzelfde met Nick. Daar ben ik zo blij om!

Ah wat een leuke foto! Hoog blok ook!
Mijn blok heeft wat van die op jou foto weg. Maar die van mij is veel meer als een trapezoïde.
Afbeelding
Op die manier zal hij nooit kantelen. Ook niet als paardlief met zijn volle gewicht op de rand staat. :) Zoals Nick nog vaak doet. James stapte altijd keurig in het midden. Maar die was ook wat leniger in zijn lichaam en wat kon dat allemaal net iets meer beheerst.
Komt ook nog wel als ik dat met Nick vaker oefen. Zo heel vaak heeft hij er nou ook weer niet opgestaan :)
Ik zie wel eens andere filmpjes op YT waarbij een paard met blok en al om valt, omdat het blok echt een blok is en dus kan kantelen. Dat risico zou ik niet willen nemen. Je hebt dan meer kans op blessures maar ook dat je paard er niet meer op wilt.
Als je zo'n blok maakt zou ik dus in je achterhoofd houden dat hij niet (snel) kan kantelen. Zoals die van mij.
Ik kan Daan het blok wel op laten meten als je wilt?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:16

Heeft hij het niet koud,daar kunnen ze ook wat stijf door worden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:06

Zou fijn zijn, chasey. Maar voiral ook van wel materiaal. Moet natuurlijk wel stevig zijn. Zou m ook graag voor mijn Belg gebruiken en die weegt aardig wat. Moet hij er niet doorheen zakken.

Het blik van de foto was van iemand die clinics behendigheid gaf. Maar die van jou lijkt me inderdaad veiliger.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:09

Faruba, Ja ik denk dat hij het koud heeft gehad. Hij loopt intussen wat beter.
Daan zei vanmorgen toen hij ze hooi gaf om 6:00 dat Nick had gelegen. En dat op die koude sneeuw, zal hem wel in de spieren zijn getrokken die kou. Want hier ligt nog steeds sneeuw. Wat intussen ijs is geworden.

Farbster. Ik zal ook even vragen welk materiaal je het beste kunt gebruiken. En waarvan dit blok gemaakt is. Wel van goed spul, want het blok is echt al erg oud, maar nog heel goed!!
Ik zet hem wel onder dak als ik hem niet gebruik, ondanks dat hij zo zwaar is laat ik hem niet staan.

dakalan

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-01-17
Woonplaats: futeneiland 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:26

wat een schatje <3 <3 <3 <3 <3 <3 leuk dat je ook weer een andere pony hebt. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 /3 /3 /3 /3 /3

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:17

Och, wat zijn jouw filmpjes toch altijd leuk om naar te kijken <3
Je groeiende band met Nick brengt keer op keer een glimlach op mijn gezicht. Super leuke foto's ook! *\o/*

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:30

Wat leuk om te zien!
Krijg zelf ook helemaal zin om met een blok aan de gang te gaan :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:19

Leuk om te zien hoe het steeds beter gaat met jullie :)
Laatst bijgewerkt door Agossie op 21-01-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg opmerking verwijderd.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 12:38

Awww dank jullie wel :D Wat een lieve reacties weer.
Nick loopt trouwens al weer helemaal goed. Denk de kou op de spieren of gewoon spierpijn van het blok :')

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:53

Wat mooi om te zien dat je er weer zoveel plezier in hebt, prachtige foto's!

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:23

Ik ben zeker fan van jullie als combinatie! <3

Mariellleee

Berichten: 10
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Haflinger Nick: Op het blok in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:11

Wat een leuk team zijn jullie! Het plezier straalt er vanaf :D