Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik heb mijn paard zindelijk gemaakt!

 
Profiel   

In 2015 ben ik begonnen met Kyra zindelijk te maken in de binnenbak. Ik ben namelijk nogal een luie eigenaar. :o
Na het rijden vergat ik regelmatig haar poep op te ruimen en ik baalde altijd zo van die grote hopen aan de andere kant van de bak, dat je 2x moest lopen naar de mestbak in de hoek (nu staat er een kruiwagen, toen niet).

Ik heb haar door middel van positieve bekrachtiging (clicker training) geleerd in de juiste hoek te mesten. Dat scheelde al veel lopen. Ook als ik niet in de bak ben poept ze alleen daar. Lekker makkelijk.

Ik wilde alleen graag dat ze ook in de bak (nu kruiwagen) leert poepen, want... dan hoef ik de mestvork helemaal niet meer te gebruiken. :Y)

Vorige week was mijn lucky week: ik kreeg maar liefst twee keer de kans om haar te belonen voor goed gedrag, zie video.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:28 



 
Profiel   

Geweldig Haha! Doet me denken aan katten die geleerd zijn om op de wc te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:32 



 
Profiel   

Dank je.
Ja, de kat op de wc dat lijkt me ook nog wel wat. Ik weet dat er speciale ringen voor de wc bril zijn, om het aan te leren. Ik ben bang dat onze riolering dat niet aankan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:37 



 
Profiel   

Handig!!
Mijn paard heeft eens ivm een blessure op een heel klein weitje gestaan. Ik mestte daar heel vaak uit en op een gegeven moment ging zij uit zichzelf in de kruiwagen poepen!
Ik heb daar toen ook een commando aangehangen. Geen idee of ze het nu nog kan... ik ga het binnenkort eens proberen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:44 



 
Profiel   

Oh wauw, dat is echt fantastisch! Kan ik je inhuren haha?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:47 



 

Brave Kyra! Ze is echt enorm veranderd. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:47 



 
Profiel   

Woow dat is knap, zou ik ook wel willen.
Maar ik denk dat de kruiwagen groter is dan me mini.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:56 



 
Profiel   

Hahaha briljant!! :D
Zal je straks zien dat ze in iedere 'lege' kruiwagen gaat staan keutelen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 19:01 



 
Profiel   

Prachtig!

LOL Ianrowan...... Dat zou mooi zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 19:17 



 
Profiel   

Def schreef
Handig!!
Mijn paard heeft eens ivm een blessure op een heel klein weitje gestaan. Ik mestte daar heel vaak uit en op een gegeven moment ging zij uit zichzelf in de kruiwagen poepen!
Ik heb daar toen ook een commando aangehangen. Geen idee of ze het nu nog kan... ik ga het binnenkort eens proberen ;)

Paarden vergeten niets hoor. Misschien dat ze weer even moet leren mikken, maar als jij klaar staat met een snoepje dan ben je voorbereid.

Gypsy schreef
Oh wauw, dat is echt fantastisch! Kan ik je inhuren haha?

Ja dat kan echt! :j Ik geef namelijk online advies. Als je op de cursus in mijn onderschrift klikt kom je op mijn website.

KoudbloedKim schreef
Brave Kyra! Ze is echt enorm veranderd. <3

Ja dat is ze zeker, niet alleen qua kleur maar ook in omgang.

vrouwke schreef
Woow dat is knap, zou ik ook wel willen.
Maar ik denk dat de kruiwagen groter is dan me mini.

Dan moet je creatief zijn. Toen ik begon stond er een grote bak waar Kyra eigenlijk niet achteruit tegenaan wilde parkeren. Nu met die kruiwagen is het heel handig: ik breng die naar haar toe. De volgende stap is dan dat zij er zelf in poept. Het kan kennelijk, zie Defs reactie! :D DAt geeft hoop! Haha lekker dubbelzinnig!

Misschien een lage curverbak, een zeiltje of een emmer. Verzin iets! Dat lukt wel. Oja denk ook vast in de toekomst, zie hieronder!

Ianrowan2009 schreef
Hahaha briljant!! :D
Zal je straks zien dat ze in iedere 'lege' kruiwagen gaat staan keutelen :')


Dank je. :D
Ja dat kan gebeuren. Maar of dat zo erg is? Beter dan in elke emmer die ze zien. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 19:23 



 
Profiel   

Haha! Heel handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 09:36 



 
Profiel   

Heel netjes!!

Wij hebben onze pony getraind om alleen in een bepaalde hoek van de stal te mesten; je schept het zo in een kruiwagen en klaar: en het scheelt veel stro.

(we hebben steeds alle mest verwijderd die niet goed lag, en bij elkaar in die hoek gelegd, na 3 weken poepte ze ook in die hoek en nu doet ze al jaren niet meer anders)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 09:46 



 
Profiel   

Die van mij poept meestal op de plaats waar ik net opgeruimd heb, als ik met de kruiwagen wegloop :P
Ze begrijpt het niet helemaal nog haha...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 09:48 



 
Profiel   

bonoenpepper schreef
Die van mij poept meestal op de plaats waar ik net opgeruimd heb, als ik met de kruiwagen wegloop :P
Ze begrijpt het niet helemaal nog haha...

Kwestie van timing (van je paard dan) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 22:38 



 
Profiel   

Ik heb het grote voordeel van hengsten houden, die mesten allemaal op dezelfde hoop. :D
Eentje heeft al wel eens in een kruiwagen gepoept, maar daar heb ik niets mee gedaan als in belonen o.i.d. Ik zou het ook niet zien zitten om een kruiwagen in de wei te laten staan als ik er niet bij ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 22:45 



 
Profiel   

Leuk zeg! :)
Zo heb ik een fjord gehad die op commando in een emmer plaste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 23:28 



 
Profiel   

Die van mij poept uit zichzelf al op 1 plek en vaak legt hij ook nog een verse als ik net bezig ben met het uitmesten van de paddocks. Als ik zie dat hij naar "zijn plek" loopt, hoef ik alleen maar de mestboy of kruiwagen er onder te houden, want dat scheelt idd scheppen :')

Ik ben benieuwd of je paard uiteindelijk ook helemaal uit zichzelf in de kruiwagen gaat poepen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 23:36 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik heb het grote voordeel van hengsten houden, die mesten allemaal op dezelfde hoop. :D
Eentje heeft al wel eens in een kruiwagen gepoept, maar daar heb ik niets mee gedaan als in belonen o.i.d. Ik zou het ook niet zien zitten om een kruiwagen in de wei te laten staan als ik er niet bij ben.

Ja veel fijner! Maar Kyra is een merrie. Ze heeft wel een wc, ook in de wei en op stal, maar zo'n hengstenhoop is idd handig weet ik uit ervaring!
Behalve als je een wit paard hebt en die dat als kussen gebruikt 's nachts (was niet mijn paard haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 00:17 



 
Profiel   

Hahaha wat leuk! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:00 



 
Profiel   

Oh wat handig zeg!
Mijn bijrijdpaard schijt zijn hele stal onder.. Laat de voor en achterkant altijd leeg qua stro om zo min mogelijk stro weg te hoeven gooien maar wanneer je hem dan dus op stal zet, draait hij zijn kont naar je toe, doet een paar stappen vooruit en mest midden in het schone stro.

Daarnaast sopt hij zijn hooi in zijn drinkbak dus sopt heel de voorkant van zijn stal omdat dit dus nat wordt. En meneer heeft er ook nog eens een handje van om dus al het stro door heel zijn stal te schoppen dus elke dag kan bijna de hele stal leeg..

Heb je nog advies voor dat soort viespeuken TS? Ik denk dat zijn eigenaresse daar wel heel blij mee is haha. Ze moet nu elke maand namelijk stro bij kopen. Waar ze voorheen een maand mee deed doet ze nu iets langer dan een week mee namelijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:11 



 
Profiel   

Ja, hoor zat trainingadvies voor je viespeuk. :j Het vraagt alleen wel toewijding om dit te hertrainen, maar het is te doen.

Ik heb geen interesse om een compleet heel trainingsplan te ontwerpen en op te schrijven voor iemand die het misschien niet leest of geen interesse heeft. Hier is mijn website als ze serieus interesse heeft http://clickertraining.ca Mijn intake sessie over Skype is gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 20:53 



 
Profiel   

Haha, dit is echt zoiets dat ik mezelf in mijn dromen zie doen, maar verder als onmogelijk beschouw. Supergrappig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 17:53 



 
Profiel   

Wat grappig en heel handig :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 09:16 



 
Profiel   

IK ben haar nu ook in haar paddock aan het zindelijk maken, maar dan zonder dat ik erbij ben. Dat duurt wat langer maar ik zie al echt verbetering.
Bedankt voor alle reacties. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 23:47 



 
Profiel   

Wat bedoel je met zindelijk op de paddock? Op één plek mesten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 00:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen