Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grondwerk met Shan

 
Profiel   

Hier weer een keer foto's en filmpjes van het grondwerk met Shan.
Hij gaat samen met zijn verzorgster erg vooruit.

Stilstaan

[ img ]



Volgen. Hierbij zijn we nu bezig met het spiegelen. Dus zelf héél snel, of juist héél sloom lopen.

[ img ]


Hoofd laag

[ img ]


Achterwaarts. Deze keer de hulpen wat verkleind. Óf alleen hand op de borst, óf alleen vragen aan de leadrope.

[ img ]


Wijken van de achterhand

[ img ]


Wijken van de voorhand

[ img ]


Eenvoudig circelwerk. We zijn er nu vooral mee bezig dat hij in alle gangen rustig over de hoefslag links en rechtsom kan lopen. We werken er naar toe dat het hoofd lekker naar beneden gaat. Ook zijn we bezig met hoe je de leadrope het beste vast kan houden en wat je moet doen met je handen.

[ img ]


Bedankt voor het kijken!
Tips zijn erg welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 13:34 



 
Profiel   

Hele leuke filmpjes en foto's :D

Ik zou je touwhalster wel iets hoger hangen, want het hangt wel wat te laag aan zijn neus ;)
Voor de rest kun je bij het laten stilstaan misschien een duidelijk teken geven aan het paard dat hij moet blijven stilstaan, want nu is het misschien verwarrend omdat hij niet kan merken of hij moet volgen of niet.

Ook voor hoofd laag denk ik dat het makkelijker is dat je naast hem gaat staan en je handen achter zijn oren legt. Hierbij geef je druk aan zijn nek en vanaf hij zijn hoofd iets lager doe, neem je de druk weg. Zo leert hij op handbeweging zijn hoofdlaag te doen ;)

Ziet er echt leuk uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 13:49 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit! Wel staat je verzorgster bij het wijken voor de achterhand op de verkeerde plek. Probeer meer bij de buik te staan met iets meer afstand, omdat er nog wel eens getrapt kan worden :D

Sowieso zou ik met een wat jonger meisje voor extra veiligheid een cap op doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 13:51 



 
Profiel   

Netjes hoor!
Wat wel inderdaad een punt van aandacht is is dat touwhalster.. Zit niet juist(veel te laag op de neus, op de wang ook niet goed) en ik kan het niet precies zien, maar volgens mij is het ook verkeerd geknoopt. Dit is een correct passend en geknoopt halster

Laatste puntje wat me opvalt in het laatste filmpje is dat ze hem soms lijkt te blokkeren met haar schouder, zorg dat ze goed de ruimte van voor "open" houd, anders is ze hem onbewust aan het afremmen. En een tip van mijn grondwerk instructie, de beweging die ze met haar arm en en touw maakt is redelijk verwarrend. Beter kan ze haar arm alleen hoog/laag gebruiken, dus bij kleine hulp lichtjes hand opheffen, bij grote hulp hele arm omhoog etc. Dan komt het touw ook niet zo in de knoop :)
Verder zijn ze zo te zien goed bezig! Krijgen ze ook les van iemand die veel ervaring heeft in het grondwerken? Of begeleid jij ze enkel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 14:03 



 
Profiel   

elise, ik heb idd een ander touwhalster besteld. Want deze bleef echt niet goed zitten haha. Bedankt voor alle tips!
Isabel, bedankt! Ik zal het eens met haar overleggen haha.
SuperAssie, Ze heeft nog geen lessen gehad, maar over een tijdje wil ik haar wel een lesje laten nemen. Ik zelf heb al wel wat lessen gehad bij Nikki van Olst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 14:19 



 
Profiel   

Omdat het voornamelijk foto's en filmpjes zijn van grondwerken verplaats ik dit topic naar [VD-ITP] Vrijheidsdressuur In The Picture

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 18:26 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie kan zien dat je veel plezier hebt ook goed dat je zo veel beloond

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 20:12 



 
Profiel   

Leuk om weer eens een topic van jullie te zien. :) De enige tip die ik kan geven is dat ze in het laatste filmpje met haar heupen naar Shan's hoofd toegedraaid staat. Als ze haar heupen op zijn buik richt, remt ze hem niet onbewust af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 20:15 



 
Profiel   

Ah bedankt Zonnebloem, ik twijfelde al!
SannaFotos, dat vinden wij ook heel belangrijk. Het moet leuk zijn voor ons allebei.
Bedankt voor de tip Guusje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 07:42 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Kimmie! Jullie gaan lekker zo.

Wat ik me wel afvraag, is je zadel recent nog nagekeken of die nog goed ligt? Ik zie dat Shan een stresslijn in zijn flank heeft. Meestal is dat een teken dat je zadel niet lekker ligt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 08:07 



 
Profiel   

Hmm nee, dat viel mij idd ook al op. Ik denk dat ik binnen korte tijd wel even een zadelmaker laat komen ja!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen