Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

De andere kunstjes van een Lichte Tour paard

 
Profiel   

MarChak schreef
Haha, ben net bezig onze hond ook het platliggen te leren.
Hoe doe je dat eigenlijk bij een paard?
De mijne kan ik niet eens dichtbij komen als ze ligt (na het rollen, zie haar verder nooit liggen), dan komt ze meteen in de benen.


Haha gaat het goed?

Ik heb het geleerd door vanuit het normale liggen zijn hoofd een snoepje te laten volgen weg van het lijf en richting de grond. Hierdoor rollen ze op een gegeven moment vanzelf op de zij. Het heeft wel even wat rust en vertrouwen nodig de eerste paar keer, dus ik heb niet gedwongen en was in het begin al blij als hij bijna ging.

Je zou kunnen proberen steevast na het rijden te laten rollen. Erbij blijven in de bak en zodra je paard neer gaat een stembeloning en indien mogelijk rustig benaderen om een voedselbeloning te geven. Als dat lukt kan je voor het rollen steevast een hand/stemcommando gaan geven, zodat dat de que wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 12:24 



 
Profiel   

Ze gaat wel steeds dichter bij me door de knieën om te rollen. Zal zorgen voor een zak vol snoepjes en dan kijken of ik (veilig) dichtbij genoeg kan komen om er een snoepje in te stoppen vòór ze weer opstaat.
Ze rolt vaak een keer of 4-6 vlot om, en is altijd erg snel weer in de benen, wordt een uitdaging :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 03:31 



 
Profiel   

MarChak schreef
Ze gaat wel steeds dichter bij me door de knieën om te rollen. Zal zorgen voor een zak vol snoepjes en dan kijken of ik (veilig) dichtbij genoeg kan komen om er een snoepje in te stoppen vòór ze weer opstaat.
Ze rolt vaak een keer of 4-6 vlot om, en is altijd erg snel weer in de benen, wordt een uitdaging :Y)


Kijk dat is al mooie vooruitgang! Het kan best even duren hoor, geef het niet op. Op een gegeven moment valt het kwartje wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen