Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grondwerk & bitloos met half blinde History

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Eind April heb ik besloten History van onze oude vertrouwde stalling te halen en een nieuw avontuur aan te gaan op onze huidige stalling.
Door diverse redenen waaronder een val samen met History buiten.
Na even wennen, zijn we weer aan de slag gegaan. Zo hebben we een nieuwe hobby.. grondwerken.
En deze neem ik serieus. We krijgen dus les hierin om onze band te versterken, maar vooral ook om His gevoeliger voor druk te krijgen. Hij zoekt deze nogal graag op om daar steun te pakken en lekker ertegenin te hangen. Met het oog op de toekomst dat mijn dochter Logan ook met hem kan werken, moet His echt sneller en beter reageren. Inmiddels zijn we al 3 maanden bezig met de basis erin te krijgen. Binnenkort vraag ik een nieuwe les aan van mijn instructrice. De foto's zijn van de training van een maand geleden. Inmiddels zit er alweer meer verfijning in onze connectie. Toch vind ik het leuk om deze plaatjes te delen!
Dankzij het grondwerk, durf ik ook weer bitloos en zonder zadel wat werk op te pakken. Simpel werk, want we zijn nog niet klaar voor echt rijwerk. Want dan valt hij te makkelijk terug in de druk opzoeken, ipv deze te volgen en los te laten.

Ik heb mijn plezier weer terug gevonden en het ideale werk om met deze hete dagen te doen. Je kunt grondwerk aanpassen op denkwerk in plaats van lichamelijk werk. Dus na afloop een lekker moe paard, zonder zich echt in het zweet te werken.

Paspoortje:
Naam: History
Ras: Fjord x Pinto
Leeftijd: 6,5 jaar
Blindheid: Door een trap van een ander paard op de weide, vorig jaar helaas zijn linkeroog verloren.

1. Op de oude stalling voor onze valpartij. Bitloos springen
[ img ]

De volgende foto's komen uit onderstaand filmpje vandaan.
Wie interesse heeft, mag hier uiteraard naar kijken om een beter beeld te krijgen:

Grondwerk filmpje

2. Dit zijn wij!
[ img ]

3. Versnellen op afstand
[ img ]

4. De druk volgen
[ img ]

5. Aanwijzen welke richting hij op moet lopen, en volgen
[ img ]

6. Andere kant op hetzelfde
[ img ]

7. Op afstand achteruit lopen, door met je hand te wijzen. Uiteindelijk moet hij reageren op een vingergebaar.
[ img ]

8. En weer naar voren uitnodigen
[ img ]

9. Controle over de achterhand. Deze op afstand laten wijken.
[ img ]

10. Een fijn momentje
[ img ]

11. Op zijn blinde kant weer naar binnen vragen
[ img ]

12. Bitloos en zonder zadel
[ img ]

13. Drafje
[ img ]

14. Galopje
[ img ]

15. Nog een drafje
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-18 23:21 



 
Profiel   

Wat ziet dit er fijn & ontspannen uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-18 05:34 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Maar hij is zijn rechteroog kwijt, niet zijn linker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-18 06:23 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Wat een leuk dier! Maar hij is zijn rechteroog kwijt, niet zijn linker.


Het is wel degelijk zijn linkeroog. Zie de andere foto's. Viel me inderdaad net op dat foto 2 gespiegeld is doordat de telefooncamera op voorzijde heeft gefotografeerd
Mijn fout dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-18 07:52 



 
Profiel   

ODonoghue schreef
Wat ziet dit er fijn & ontspannen uit!


Dankje! Dat is ook iets wat voorop staat en ik hard mijn best voor doe! Hij heeft namelijk de eigenschap wanneer het te gespannen wordt en in zijn beleving "te moeilijk", dan trekt hij zich los en begint het kat en muis spel. Dus moet hem soms echt overtuigen dat bij mij zijn leuker is. En wanneer hij dan zich los trekt, zich weer laat pakken of zelf naar mij toe komt. Hij houdt het dus lekker interessant!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-18 22:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen